ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک با رسانه‌های استرالیا برای پرداخت هزینه در ازای محتوا قرارداد بست

فیسبوک یک قرارداد سه ساله امضا کرده که امکان استفاده از محتوای «نیوز کورپ» را برای این شبکه اجتماعی در استرالیا فراهم می‌کند و البته برای چنین کاری، هزینه می‌پردازد. نیوز کورپ مالک چندین رسانه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

فیسبوک یک قرارداد سه ساله امضا کرده که امکان استفاده از محتوای «نیوز کورپ» را برای این شبکه اجتماعی در استرالیا فراهم می‌کند و البته برای چنین کاری، هزینه می‌پردازد.

نیوز کورپ مالک چندین رسانه خبری در استرالیا است که برای مثال می‌توان به روزنامه ملی «Australian» یا «The Daily Telegraph» اشاره کرد. نیوز کورپ اولین شرکت رسانه‌ای است که پس از قوانین جدید با این شبکه اجتماعی به توافق رسیده. طبق این قوانین، غول‌های فناوری باید برای استفاده از محتوای رسانه‌ها، به آن‌ها هزینه پرداخت کنند.

برخلاف گوگل که در فاصله کوتاهی با نیوز کورپ و شرکت‌های رسانه‌ای دیگر قرارداد امضا کرد، فیسبوک پیش از چنین کاری دست به اقدامات مختلفی زد. این کمپانی ابتدا استرالیا را به عدم دسترسی به لینک‌های خبری تهدید کرد و سپس تهدیدش را عملی کرد. پس از مدتی این شبکه اجتماعی با دولت استرالیا به توافق رسید و دوباره لینک‌ها در اختیار کاربران قرار گرفتند.

فیسبوک

دستیابی به چنین توافقی میان فیسبوک و دولت استرالیا، نیازمند اعمال تغییراتی در قوانین جدید این کشور بود که نخست وزیر استرالیا، «اسکات موریسون» به همراه مقامات دیگر آن را تایید کردند.

حالا به نظر می‌رسد فیسبوک آماده امضای قرارداد با شرکت‌های مختلف برای افزایش محتوای بخش اخبار است. در بیانیه امروز، نیوز کورپ اعلام کرده که این شبکه اجتماعی توافقنامه جداگانه‌ای هم با «اسکای نیوز استرالیا» امضا کرده است.

طبق گزارش‌ها، فیسبوک در کنار امضای قرارداد با این شرکت‌ها، هم اکنون مشغول مذاکره با کمپانی‌های دیگری مانند «Seven West Media» و «Nine Entertainment Co Holding» است. احتمالا این شرکت‌ها هم در آینده نزدیک به توافق می‌رسند و محتوای آن‌ها درون این شبکه اجتماعی به نمایش گذاشته می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی