ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام با نسل آینده چیپ اسنپدراگون 7c لپ‌تاپ‌های میان‌رده را هدف قرار می‌دهد

اپل سال گذشته میلادی با معرفی چیپ M1 مبتنی بر معماری ARM، ضربه محکمی به رقبا زد. حالا ظاهرا کوالکام برای رقابت با این تراشه، در حال کاری روی چندین چیپ برای لپ‌تاپ‌های آینده است. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

اپل سال گذشته میلادی با معرفی چیپ M1 مبتنی بر معماری ARM، ضربه محکمی به رقبا زد. حالا ظاهرا کوالکام برای رقابت با این تراشه، در حال کاری روی چندین چیپ برای لپ‌تاپ‌های آینده است. این کمپانی در کنار نسل جدید تراشه قدرتمند 8cx، نسخه جدید چیپ اسنپدراگون 7c را هم برای کروم‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوزی میان‌رده توسعه می‌دهد.

این اولین باری نیست که کوالکام می‌خواهد برای لپ‌تاپ‌ها پردازنده طراحی کنید. در اواخر ۲۰۱۹ شاهد معرفی چیپست‌های اسنپدراگون 8c و 7c بودیم که عملکردی مشابه پردازنده‌های موبایل داشتند، با این حال برای ویندوز بهینه‌سازی شده‌ بودند. با این حال، این تراشه‌ها چندان مورد استقبال قرار نگرفتند.

حالا طبق گزارشی جدید، کوالکام پلتفرم محاسباتی میان‌رده‌اش را فراموش نکرده و در حال کار روی نسل جدید چیپ اسنپدراگون 7c است. این تراشه که SC7295 نام دارد، بر اساس چیپ SM7350 یا اسنپدراگون ۷۷۵ توسعه پیدا می‌کند. با توجه به این موضوع، احتمالا این چیپست‌ها از مشخصات و عملکرد مشابه بهره می‌برند که چندان برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر معماری ARM مناسب نخواهد بود.

در مقایسه با نسل اول چیپ اسنپدراگون 7c، تراشه SC7295 یک بروزرسانی محسوب می‌شود که دارای حداکثر فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز خواهد بود. این فرکانس تنها مربوط به یک هسته از چهار هسته «Kryo Gold» می‌شود و سه هسته دیگری فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز خواهند داشت. فرکانس چهار هسته کم‌مصرف این تراشه هم حداکثر به ۱.۸ گیگاهرتز می‌رسد.

اگرچه استراتژی کوالکام تمام بازار موبایل را دربرمی‌گیرد و این کمپانی از گوشی‌های پایین‌رده گرفته تا پرچمدار، چندین تراشه دارد اما در بازار کامپیوترهای مبتنی بر معماری ARM عملکرد مشابهی ندارد و نتوانسته به خوبی در این بازار حضور داشته باشد.

در حال حاضر سرفیس پرو ایکس با چیپ قدرتمند اسنپدراگون به فروش می‌رسد، با این حال عملکردش چندان قابل قبول نیست و رضایت کاربران را در پی نداشته. حالا اگر کوالکام بخواهد تراشه مبتنی بر ARM ضعیف‌تری را برای ویندوز عرضه کند، عملکردش احتمالا کاربران را ناامید خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی