ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین نقشه راه خود را برای احداث پایگاه بر سطح ماه منتشر کرد

هفته پیش در خبری اعلام شد که چین با همکاری روسیه می‌خواهد بر روی سطح یا در مدار ماه ایستگاه فضایی بسازد. چین ظاهرا در میان همه کشورهای جهان بیشترین اشتیاق را برای حضور فعالانه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۴۵

هفته پیش در خبری اعلام شد که چین با همکاری روسیه می‌خواهد بر روی سطح یا در مدار ماه ایستگاه فضایی بسازد. چین ظاهرا در میان همه کشورهای جهان بیشترین اشتیاق را برای حضور فعالانه در ماه دارد و می‌خواهد اکتشافات خود را به سطح جدیدی ببرد. این کشور حالا جزئیات بیشتری را درباره برنامه خود پیرامون چگونگی اجرای این طرح و برنامه منتشر کرده است.

«وو ویرن» (Wu Weiren) مدیر طراحی اکتشافات ماه چین، اخیرا در مصاحبه‌ای با نشریه China Space News از برنامه این کشور در اجرای سه ماموریتی صحبت کرده که زیربنای یک پایگاه ویژه در قطب جنوب ماه را فراهم می‌کند. این برنامه در ادامه ماموریت اخیر چین موسوم به «چانگ‌ای-۵» انجام می‌شود که نمونه‌ای از خاک و سگ‌های ماه را به زمین فرستاده بود.

چین در رقابت‌های فضایی قرن بیستم حضور نداشت اما در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده تا عقب‌ماندگی خود را جبران کند. این کشور تاکنون ماموریت‌های رباتیکی را در ماه و مریخ انجام داده و در واقع تنها کشوری بوده که توانسته با موفقیت در سوی دوردست ماه فرود بیاید. چین همچنین از نظر سرعت اجرای عملیات در ماموریت نمونه‌برداری از سطح ماه فوق‌العاده خوب عمل کرد.

حالا با همکاری رسمی چین و روسیه، این کشور بیشتر از قبل به هدف اصلی خود نزدیک می‌شود. آن‌ها در ادامه با ماموریت «چانگ‌ای-۶» نمونه‌ای از سطح قطب جنوب ماه را به زمین می‌آورند. سپس با «چانگ‌ای-۷» در خصوص منابع موجود پیرامون محلی که پایگاه احتمالا در آن ساخته خواهد شد، اطلاعات گردآوری می‌کنند. آن‌گاه نوبت به «چانگ‌ای-۸» می‌رسد تا فناوری‌هایی را آزمایش کند که قرار است توان پایگاه را تامین کنند. این ماموریت طبق برنامه‌ریزی موجود آخرین ماموریتی است که پیش از آغاز کار احداث پایگاه انجام می‌شود.

چین می‌گوید پایگاه آن‌ها بر روی ماه باید تا حدود ۲۰۳۱ آماده شود. ولی با توجه به تاخیرهایی که در ماموریت‌های اکتشافی فضا رخ می‌دهد، احتمالا این زمان‌بندی هم کمی به تعویق خواهد افتاد. با این حال، چین کاملا مصمم است که پایگاه قمری خود را بسازد و در این راه از روسیه کمک خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    خبر از چین دروغگو نگذارید. کسی علاقه ای به پروپاگاندای این خفاش خور ها نداره

مطالب پیشنهادی