ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش IDC از فروش پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۲۰: رشد ۲۸.۴ درصدی بازار

شرکت تحقیقاتی IDC، گزارش خود از بازار پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که در آن اپل با فروش ۱۵۱.۴ میلیون دستگاه در صدر قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، در مجموع ۴۴۴.۷ ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵

شرکت تحقیقاتی IDC، گزارش خود از بازار پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که در آن اپل با فروش ۱۵۱.۴ میلیون دستگاه در صدر قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در مجموع ۴۴۴.۷ میلیون دستگاه پوشیدنی در سال ۲۰۲۰ فروخته شده که افزایش ۲۸.۴ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. به گفته IDC، این جهش چشمگیر تا حدی به دلیل قرنطینه مردم و تغییر برنامه‌های آنها در پس انداز پول بوده است. بازار پوشیدنی‌ها در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ رشد ۲۷.۲ درصدی را به لطف عرضه محصولات جدید و کاهش قیمت‌ها در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ تجربه کرده است.

۵ صادرکننده برتر محصولات پوشیدنی در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰.

«Jitesh Ubrani»، تحلیلگر ارشد IDC می‌گوید همه گیری کرونا برای بازار پوشیدنی‌ها مفید بوده چرا که سلامتی و تندرستی را در اولویت بسیاری از مشتریان قرار داده است. به گفته او اپلیکیشن‌های ورزش در خانه، پیشرفت سنسورهای پایش سلامتی مثل دمای پوست، الکتروکاردیوگرام و نرخ ضربان قلب به کاربران و پزشکان کمک کرده‌اند تا شروع بیماری‌ها را بهتر درک کرده و آن‌ها را آسان‌تر پایش کنند.

IDC در گزارش خود محصولاتی مثل ساعت‌های هوشمند، مچ بندهای سلامتی و ابزارهای پزشکی وصل شونده به گوش (hearable) را لحاظ کرده است. جالب اینکه بالاترین آمار فروش پوشیدنی‌ها در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، مربوط به ابزارهای وصل شونده به گوش بوده که ۶۴.۲ درصد از سهم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند. سهم ساعت‌های هوشمند، ۲۴.۱ درصد و مچ بندهای سلامتی تنها ۱۱.۵ درصد به دلیل کمبود محصولات نیمه‌رسانا گزارش شده است.

۵ صادرکننده برتر محصولات پوشیدنی در سال ۲۰۲۰.

اپل، ۳۶.۲ درصد از سهم بازار پوشیدنی‌ها در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده و بزرگترین فروشنده این قبیل محصولات در بازه یاد شده لقب گرفته است. شیائومی (۸.۸ درصد)، سامسونگ (۸.۵ درصد) و هواوی (۶.۷ درصد) در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

به گفته IDC، فروش اپل واچ به لطف عرضه در سه مدل سری ۶، اپل واچ SE و سری ۳ با قیمت‌های متنوع، رشد ۴۵.۶ درصدی را در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ تجربه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی