ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل احتمالا به‌زودی انتشار آپدیت‌های امنیتی مستقل iOS را شروع می‌کند

طبق کدهای موجود در بتای iOS 14.5، به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد در بروزرسانی سیستم عامل iOS تغییرات بزرگی اعمال کند. کوپرتینویی‌ها احتمالا در آینده دانلود جداگانه پچ‌های امنیتی iOS را برای کاربران ممکن می‌کنند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

طبق کدهای موجود در بتای iOS 14.5، به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد در بروزرسانی سیستم عامل iOS تغییرات بزرگی اعمال کند. کوپرتینویی‌ها احتمالا در آینده دانلود جداگانه پچ‌های امنیتی iOS را برای کاربران ممکن می‌کنند.

اپل با این اقدام می‌تواند امنیت آیفون‌های قدیمی را افزایش دهد و کاربران گوشی‌های قدیمی بدون اینکه نیازی به نصب جدیدترین نسخه iOS داشته باشند، می‌توانند آخرین پچ‌های امنیتی را دریافت کنند. برای مثال کاربرانی که از iOS 14 استفاده می‌کنند، می‌توانند بطور جداگانه بروزرسانی‌های امنیتی iOS 15 را دانلود و نصب کنند.

برخی کاربران آیفون و آیپد از ترس اینکه عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شود یا اینکه مصرف باتری افزایش پیدا کند، علاقه‌ای به نصب آخرین نسخه سیستم عامل اپل ندارند. در همین راستا، بخشی از آیفون‌ها و آیپدها همچنان از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل این کمپانی استفاده می‌کنند. چنین رویکردی به ضرر امنیت اکوسیستم کوپرتینویی‌ها خواهد بود و احتمال حمله به دستگاه‌های قدیمی را مطرح می‌کند.

اگر اپل مشابه مک او اس، آپدیت‌های امنیتی را از بروزرسانی سیستم عامل iOS جدا کند، امنیت دستگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند و خطرات کمتری اکوسیستم این کمپانی شامل محصولات قدیمی و جدید را تهدید خواهد کرد. طبق کدها، احتمالا در آینده نزدیک شاهد چنین رویکردی از سوی کوپرتینویی‌ها باشیم.

بروزرسانی اپل

در حال حاضر بطور دقیق نمی‌دانیم اپل چه زمانی چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با این حال کدهای بتای iOS 14.5، به گزینه‌ای برای حذف آپدیت‌های قدیمی که بطور خودکار دانلود شده‌اند، اشاره دارد. بنابراین شاید بتوان آپدیت‌ها را بطور دستی دریافت کرد.

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده اپل نسخه پایدار iOS 14.5 را با قابلیت‌های جدید مانند شفافیت درباره ردیابی اپ‌ها، رفع مشکل آنلاک با فیس آیدی به کمک اپل واچ، پشتیبانی از کنترلر کنسول‌ها، ایموجی‌های جدید و موارد دیگر منتشر کند. این احتمال وجود که امکان دانلود جداگانه بروزرسانی‌های امنیتی در این نسخه از سیستم عامل iOS وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

    والا همین الان یک آیپد ایر1 دارم که برای سال 2013 هست! یعنی 8 سال پیش. و iOS12 بالاتر براش نیومده ولی هنوز که هنوزه هر چند وقت یک سری آپدیت های امنیتی براش میاد و آپدیت میشه!!

مطالب پیشنهادی