ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مردی با اعتماد به حساب جعلی ایلان ماسک ۱۰ بیت کوین معادل ۵۷۰ هزار دلار از دست داد

حساب کاربری جعلی به نام «ایلان ماسک» در توییتر با توییتی گمراه کننده موفق شد یکی از بزرگترین کلاهبرداری های بیت کوین را در طی سال‌های گذشته به نام خود ثبت کند. در این معامله ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

حساب کاربری جعلی به نام «ایلان ماسک» در توییتر با توییتی گمراه کننده موفق شد یکی از بزرگترین کلاهبرداری های بیت کوین را در طی سال‌های گذشته به نام خود ثبت کند. در این معامله ۱۰ بیت کوین معادل حدودا ۵۷۰ هزار دلار از مردی به نام سباستین که تمایل نداشت هویتش به صورت کامل فاش شود، به سرقت رفته است.

افرادی که خبرهای حوزه رمزارزها را دنبال می‌کنند بی‌شک در مورد توییت‌ها و فعالیت‌های جنجالی ایلان ماسک خبرهایی را شنیده‌اند. وقتی یکی از ثروتمندترین افراد جهان هشتگ بیت کوین را در قسمت بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد و توجه ویژه‌ای به بیت کوین نشان داد،‌ ارزش این رمز ارز محبوب یک شبه صعود کرد. توییت‌های وی در مورد ارزهای دیجیتال به همین جا ختم نشد. دو روز قبل نیز آخرین توییت ایلان ماسک در مورد توکن شیبا باعث شد قیمت این ارز دیجیتال نیز یک شبه ۳۰۰ برابر افزایش پیدا کند.

ظاهرا فعالیت‌های وی در توییتر علاوه بر تاثیر بر قیمت رمزارزها تبعات دیگری را نیز به دنبال داشته و فضایی را برای کلاهبرداری باز کرده است.

«سباستین» یکی از افرادی است که تجربه تلخی در این زمینه دارد و با دنبال کردن توییت ایلان ماسک، ۱۰ بیت کوین از دست داد که با نرخ امروز بیت کوین‌، ارزشی در حدود ۵۷۰ هزار دلار دارد. وی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که وقتی در توییتر اخبار را دنبال می‌کرده است، با توییت ایلان ماسک روبرو می‌شود که در متن آن گفته شده بود به ازای هر مقدار بیت کوین، ایلان ماسک معادل همان را هدیه می‌دهد. سباستین بدون توجه به اینکه ممکن است در دام کلاهبرداران فضای سایبر قرار گرفته باشد،‌ روی لینک پیوست شده به توییت کلیک می‌کند.

بعد از ورود به لینک با وب‌سایت کاملا حرفه‌ای که معاملات رمزارزها در آن انجام می‌شود روبرو می‌شود. وی می‌گوید لوگوها و تمام اطلاعات ظاهری کاملا درست بودند و جای شک و شبهه‌ای را باقی نمی‌گذاشتند. لحظه‌ای که دیگر دیر شده بوده و وی همه ۱۰ بیت کوین را منتقل می‌کند و با کیف پول دیجیتالی خالی از بیت کوین روبرو می‌شود، تازه می‌فهمد که در دام کلاهبرداران اینترنتی افتاده است.

حساب کاربری که سباستین را به دام انداخته بود،‌ کاملا جعلی بوده و وی به راحتی در دام افتاد. سباستین در این معامله ۱۰ بیت کوین از دست داده و این رقم یکی از بالاترین اعدادی است تاکنون در چنین کلاهبرداری‌هایی از دست رفته است.

در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۵۰۰ نفر در دام کلاهبرداران این چنینی افتاده‌اند، هرچند گفته می‌شود محققان امنیت سایبری توانسته‌اند پول از دست رفته در حدود ۵۶۰۰ نفر قربانی را ردیابی کنند. جالب است بدانید بسیاری از افرادی که در دام چنین کلاهبرداری‌هایی می‌افتند افراد ناشی و کارنابلدی نیستند.

به نظر می‌رسد بازار کلاهبرداری‌های بیت کوین بسیار داغ است و احتمال آن می‌رود که در سال ۲۰۲۱ حجم کلاهبرداری‌ها افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی