ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشی جدید: کرونا باعث ورود ۵۰ درصد افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله به بازار رمزارزها شد

طبق یک پژوهش جدید که توسط شرکت امنیتی ESET صورت گرفته، ۵۰ درصد افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله بخاطر شیوع کرونا وارد بازار رمزارزها شده‌اند. این آمار بیش از هر گروه سنی دیگر است و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

طبق یک پژوهش جدید که توسط شرکت امنیتی ESET صورت گرفته، ۵۰ درصد افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله بخاطر شیوع کرونا وارد بازار رمزارزها شده‌اند. این آمار بیش از هر گروه سنی دیگر است و روی اهمیت محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ تاکید می‌کند.

طبق اعلام ESET، در این پژوهش نزدیک به ۱۰ هزار نفر مشارکت داشته‌اند که ۲۰۰۰ نفر آن‌ها مربوط به ایالات متحده آمریکا می‌شود و سایر مشارکت‌کنندگان در کشورهای بریتانیا، استرالیا، ژاپن، مکزیک و برزیل سکونت داشته‌اند.

بر اساس یافته‌های این پژوهش که «Eset Global Fintech» نام دارد، چنین تغییر رفتاری می‌تواند ناشی از عدم دسترسی فیزیکی به بانک‌ها در دوران شیوع کرونا باشد. محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ و همچنین قرنطینه مردم در بسیاری از کشورها نه تنها موجب افزایش استفاده از رمزارزها شده، بلکه بانک‌ها هم اقدامات بیشتری برای حفظ فاصله اجتماعی انجام دادند.

طبق گزارش اخیر، آمریکایی‌های بیشتری از بانکداری آنلاین نسبت به گذشته استفاده می‌کنند:

«نزدیک به ۳۰ درصد آمریکایی‌ها از افزایش استفاده از بانکداری آنلاین خبر داده‌اند و ۳۰ درصد آن‌ها به استفاده بیشتر از بانکداری با موبایل اشاره کرده‌اند. علاوه بر این، ۲۳ درصد افراد علاقه بیشتری به مدیریت دارایی‌هایشان پیدا کرده‌اند.»

یافته‌های پژوهشگران Eset در راستای تحقیقات گذشته قرار می‌گیرد که از نقش همه‌گیری کرونا در افزایش استفاده و پذیرش رمزارزها خبر داده بودند.

کرونا رمزارز

طبق این پژوهش، فعالیت ماینرها از اکتبر ۲۰۱۸ بطور پیوسته کاهش داشته و در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ افزایش پیدا کرده که دلیل آن افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها در این بازه زمانی و رکوردشکنی‌های بیت کوین بوده:

«ظاهرا دلیل اصلی افزایش فعالیت ماینرها در این بازه زمانی، افزایش قیمت بیت کوین و سایر رمزارزها بوده. قیمت بیت کوین در این زمان رکوردشکنی کرد و به ۲۹ هزار دلار رسید.»

به گفته پژوهشگران، میزان حملات باج‌افزاری با هدف دریافت رمزارزها افزایش داشته که یکی دیگر از دلایل افزایش استفاده از رمزارزها محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی