ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی سیستم عامل هارمونی را به دستگاه‌ها با کرین ۷۱۰ و چیپ‌های قدرتمندتر می‌آورد

هواوی به‌زودی سیستم عامل هارمونی را برای گوشی‌های هوشمندش منتشر می‌کند، با این حال اطلاع دقیقی از مدل این محصولات نداریم. حالا گزارشی جدید، از انتشار آن برای موبایل‌های مجهز به کرین ۷۱۰ و چیپ‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۰

هواوی به‌زودی سیستم عامل هارمونی را برای گوشی‌های هوشمندش منتشر می‌کند، با این حال اطلاع دقیقی از مدل این محصولات نداریم. حالا گزارشی جدید، از انتشار آن برای موبایل‌های مجهز به کرین ۷۱۰ و چیپ‌های قدرتمندتر خبر می‌دهد.

به گفته یک منبع موثق حوزه فناوری چینی در شبکه اجتماعی Weibo، هواوی این سیستم عامل را برای تراشه‌های زیادی منتشر می‌کند. در حقیقت تمام دستگاه‌های مجهز به چیپ کرین ۷۱۰ و پردازنده‌های جدیدتر و قدرتمندتر باید منتظر دریافت هارمونی باشند.

با توجه به این موضوع موبایل‌های مجهز به چیپ‌های کرین ۷۱۰، کرین ۸۱۰، کرین ۸۲۰، کرین 820E، کرین ۹۸۰، کرین ۹۸۵، کرین ۹۹۰ و کرین ۹۰۰۰ که اواخر سال گذشته میلادی معرفی شد، به سیستم عامل جدید بروزرسانی می‌شوند. این لیست رسمی نیست، بنابراین تضمینی برای صحت آن وجود ندارد و شاید هواوی لیست متفاوتی را منتشر کند.

سیستم عامل هارمونی

این غول فناوری چینی در گذشته از انتشار هارمونی برای بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند خبر داد، بنابراین مدل‌های زیادی به این سیستم عامل بروزرسانی خواهند شد.

هواوی پس از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دیگر نتوانست به سرویس‌های موبایل گوگل دسترسی پیدا کند. همین موضوع باعث شد که چینی‌ها روی سیستم عامل انحصاری سرمایه‌گذاری کنند که نتیجه‌اش، هارمونی بود.

این کمپانی در کنار هارمونی، از سرویس‌های موبایل هواوی یا HMS هم رونمایی کرد و البته فعالیت فروشگاه اپ خود به نام «اپ گالری» را گسترش داد. این فروشگاه حالا ماهانه بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر فعال دارد که از رشد چشمگیرش خبر می‌دهد.

هواوی احتمالا تمام دستگاه‌هایی که بدون سرویس‌های گوگل وارد بازار شده‌اند را به سیستم عامل هارمونی مجهز می‌کند تا یک اکوسیستم بزرگ ایجاد کند. این کمپانی برای اینکه بتواند وابستگی‌اش به گوگل را کاهش دهد، روی ایمیل، موتور جستجو، دستیار مجازی و سرویس‌های دیگر کار می‌کند، بنابراین احتمالا در آینده باید منتظر رقابت سنگینی میان هواوی و گوگل در حوزه‌های مختلف باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی