ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین پرواز مداری راکت استارشیپ تابستان انجام می‌شود

اسپیس ایکس سیستم راکت استارشیپ و سوپر هوی را برای اولین پرواز مداری در تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ (۱ ژوئیه ۲۰۲۱) آماده می‌کند. این برنامه جاه‌طلبانه ابتدا توسط وب‌سایت «NASASpaceFlight» گزارش شد و سپس حساب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۵

اسپیس ایکس سیستم راکت استارشیپ و سوپر هوی را برای اولین پرواز مداری در تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ (۱ ژوئیه ۲۰۲۱) آماده می‌کند.

این برنامه جاه‌طلبانه ابتدا توسط وب‌سایت «NASASpaceFlight» گزارش شد و سپس حساب رسمی استارشیپ در توییتر، آن را ریتوییت کرد.

با توجه به اقدامات و تست‌های زیادی که اسپیس ایکس باید از امروز تا تابستان پیش رو انجام دهد، انتظار نمی‌رود شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک به هدفش دست پیدا کند و احتمالا اولین پرواز مداری راکت استارشیپ در تیر ماه انجام نمی‌شود.

پیش از اینکه این کمپانی بتواند دست به چنین پروازی بزند، باید بتواند مرحله دوم راکت استارشیپ را با موفقیت روی زمین فرود بیاورد. در نهایت این راکت باید بتواند محموله و حداکثر ۱۰۰ مسافر را روانه فضا کند.

در پروازهای آزمایش با ارتفاع زیاد قبلی، نمونه‌های استارشیپ آتش گرفتند. در جدیدترین تست پرواز که چندین روز پیش صورت گرفت، این راکت ابتدا با موفقیت روی زمین فرود آمد اما پس از چندین دقیقه، منفجر شد. علاوه بر استارشیپ، مرحله اول راکت سوپر هوی هم باید ساخته شود، پرواز کند و فرود بیاید.

راکت استارشیپ

نمونه اولیه بعدی استارشیپ که SN11 نام دارد، احتمالا چند روز دیگر مورد آزمایش قرار می‌گیرد. پس از آزمایش این نمونه، تیم اسپیس ایکس به سراغ نمونه بعدی با نام SN15 می‌رود که شامل قابلیت‌های طراحی جدیدی می‌شود.

انتظار می‌رود اولین نمونه سوپر هوی، BN1 تنها روی زمین آزمایش شود. نمونه بعدی به نام BN2 برای اولین بار پرواز خواهد کرد. در حال حاضر اسپیس ایکس اطلاعاتی درباره تاریخ تست این راکت‌ها منتشر نکرده است.

در صورتی که تمام این آزمایش‌ها طبق برنامه پیش برود، اسپیس ایکس احتمالا از توسعه SN18 و SN19 منصرف می‌شود و بجای آن مرحله اول نمونه اولیه BN3 سوپر هوی و مرحله دوم نمونه اولیه SN20 استارشیپ را آماده می‌کند تا در تاریخ ۱۰ تیر پرواز مداری انجام دهند. اگر چنین پروازی شکست بخورد، در اواخر ۲۰۲۱ دوباره چنین تستی انجام خواهد شد.

استارشیپ به همراه راکت سوپر هوی پرتاب می‌شود، راکتی که قدرتش را از طریق ۳۱ موتور «رپتور» تامین می‌کند. زمانی که استارشیپ وارد فضا شود، از ۶ موتور رپتور برای حرکت استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی