ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گوگل بالاخره نسخه ۶۴ بیتی مرورگر کروم را برای اندروید منتشر کرد

کاربران حرفه‌ای مرورگر کروم روی اندروید حالا با آپدیت جدید این اپلیکیشن می‌توانند زبانه‌های بیشتری باز کنند و با سرعت بالاتری به گشت و گذار در وب بپردازند. چون گوگل بالاخره نسخه ۶۴ بیتی کروم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

کاربران حرفه‌ای مرورگر کروم روی اندروید حالا با آپدیت جدید این اپلیکیشن می‌توانند زبانه‌های بیشتری باز کنند و با سرعت بالاتری به گشت و گذار در وب بپردازند. چون گوگل بالاخره نسخه ۶۴ بیتی کروم اندروید را منتشر کرده تا بتواند از حداکثر توان دستگاه‌ها استفاده کند.

اولین نسخه ۶۴ بیتی اندروید شش سال پیش منتشر شد ولی گوگل تا ژوئیه ۲۰۲۰ نسخه ۶۴ بیتی کروم را توسعه نداده بود. این شرکت در واقع در ژوئیه آزمایش بتای این مرورگر را آغاز کرد و عده‌ای به صورت آزمایشی به این اپلیکیشن دست یافتند.

حالا کاربرانی که دستگاه خود را به اندروید ۱۰ آپدیت کرده‌اند و حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم دارند، می‌توانند از نسخه ۶۴ بیتی گوگل کروم استفاده کنند. البته همان‌طور که گفتیم عده‌ای از کاربران از قبل به صورت آزمایشی به این نسخه دسترسی پیدا کرده بودند، ولی بقیه باید نسخه جدید کروم یعنی نسخه ۸۹ را نصب کنند.

اگر می‌خواهید ببینید که مرورگر شما آپدیت شده یا نه کافی است عبارت chrome://version را در نوار آدرس مرورگر بنویسید. با این کار اطلاعات مختلفی برای شما نمایش داده می‌شود که شامل نسخه مرورگر، نسخه اندروید و اطلاعات مربوط به دستگاه شماست. حالا از همان بالای صفحه می‌توانید ببینید که کروم شما نسخه ۳۲ بیتی است یا ۶۴ بیتی.

با استفاده از کروم ۶۴ بیتی شاهد بهینه‌سازی‌هایی در عملکرد مرورگر خواهید بود چون در این نسخه مدیریت رم بهتر انجام می‌شود.

گوگل از ماه اوت ۲۰۲۱ برابر با مرداد و شهریور سال ۱۴۰۰ آپلود اپلیکیشن‌های پلی استور خود را به اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی محدود می‌کند. البته اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی موجود همچنان در این فروشگاه باقی می‌مانند، ولی اپلیکیشن‌های جدید همه باید ۶۴ بیتی باشند. شرکت ARM هم اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۲ به بعد هسته‌های بزرگ Cortex-A پردازنده‌های این شرکت فقط از کدهای ۶۴ بیتی پشتیبانی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی