ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کیا فراخوان داد؛ ۳۸۰ هزار خودرو در خطر آتش‌سوزی

کیا به تازگی بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو را فراخوانده است. این فراخوان به دلیل وجود مشکلی است که می‌تواند منجر به آتش سوزی موتور خودروهای مذکور شود. کیا همچنین از مالکان این خودروها درخواست ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۱۵

کیا به تازگی بیش از ۳۸۰ هزار دستگاه خودرو را فراخوانده است. این فراخوان به دلیل وجود مشکلی است که می‌تواند منجر به آتش سوزی موتور خودروهای مذکور شود.

کیا همچنین از مالکان این خودروها درخواست کرده است که خودرو خود را تا زمان برطرف کردن مشکل در خارج از پارکینگ و خارج از خانه و همچنین به دور از دیگر خودروها پارک کنند.

این فراخوان کیا اسپورتیج‌های تولیدی فاصله بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ و همچنین کیا کادنزاهای تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ را شامل می‌شود.

گفته می‌شود که علت آتش سوزی موتور این خودروها به وجود یک ایراد در مدار الکتریکی واحد کنترل الکترونیکی هیدرولیک آن‌ها برمی‌گردد. هرچند کیا هنوز به صورت مشخص توضیح نداده است که علت اصلی وجود این مشکل چیست.

گفته می‌شود این فراخوان تأثیری بر خودروهای مجهز به سیستم هوشمند کروز کنترل کیا ندارد.

پیش از این مرکز ایمنی خودروها از NHTSA درخواست کرده بود که در خصوص علت آتش گرفتن موتور خودروهای تولیدی هیوندای و کیا تحقیق کند.این مرکز نیز تحقیقات خود را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است.

فراخوان کیا

جالب است بدانید از زمان آغاز این تحقیقات بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ شکایت، ۱۰۳ مورد جراحت و یک مورد فوتی مرتبط با این آتش‌سوزی‌ها ثبت شده است.

البته کیا مدعی است که تا کنون هیچ گزارشی در مورد تصادفات، آتش سوزی یا جراحات مرتبط با محصولات خود دریافت نکرده است.

گفتنی است که کیا این فراخوان را به صورت کاملا رایگان ارائه داده است و مالکان خودروهای مشمول این فراخوان وسیله‌نقلیه خود را بدون پرداخت هیچگونه هزینه‌ای تعمیر خواهند کرد. همچنین مالکان خودروهای مشمول این فراخوان در صورتی که پیش از این وسیله‌نقلیه خود را تعمیر کرده باشند در صورت تمایل می‌توانند هزینه‌های پرداخت شده را از کیا دریافت کنند.

کیا به مالکان خودروهای مذکور هشدار داده است که در صورت احساس بوی سوختگی یا ذوب شدن بلافاصله خودرو خود را ترک کنند. همچنین خارج شدن دود از محفظه موتور نیز به منزله خطر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی