ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دل دسکتاپ‌های Alienware و XPS را با پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل بروز کرد

دل مدت کوتاهی پس از معرفی نسل جدید پردازنده‌های اینتل به نام «راکت لیک اس»، از نسخه بروز شده دسکتاپ‌های Alienware و XPS با این تراشه‌ها رونمایی کرد. دسکتاپ Alienware Aurora R12 و XPS به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

دل مدت کوتاهی پس از معرفی نسل جدید پردازنده‌های اینتل به نام «راکت لیک اس»، از نسخه بروز شده دسکتاپ‌های Alienware و XPS با این تراشه‌ها رونمایی کرد.

دسکتاپ Alienware Aurora R12 و XPS به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل مجهز می‌شوند و فروش آن‌ها از فردا آغاز می‌شود. پردازنده‌های جدید اینتل با اسم رمز راکت لیک اس، در مقایسه با نسل قبلی تا ۱۹ درصد عملکرد بالاتری دارند. با وجود چنین افزایش عملکردی، بالاترین مدل این نسل به نام Core i9-11900K تنها از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد که ۲ هسته از پردازنده Core i9-10900K کمتر است.

از آنجایی که برای اکثر گیمرها عملکرد تک‌ هسته‌ای و همچنین فرکانس بالا اهمیت دارد و توجه چندانی به عملکرد چند هسته‌ای پردازنده‌ها نمی‌کنند، حذف ۲ هسته چندان روی آن‌ها تاثیر ندارد. اینتل ادعا کرده که پردازنده Core i9-11900K در بازی‌ها عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارد.

Alienware Aurora R12

طبق ادعای اینتل، این پردازنده جدید در «Microsoft Flight Simulator» در رزولوشن فول اچ دی و تنظیمات بالا، نسبت به گذشته تا ۱۴ درصد سریعتر است.

اگرچه دل دسکتاپ‌هایش را با جدیدترین پردازنده‌های اینتل بروزرسانی کرده، اما طراحی XPS و Aurora R12 تغییری نسبت به گذشته نداشته. دسکتاپ XPS همچنان طراحی جعبه‌ای شکل دارد که مشابه جدیدترین لپ‌تاپ‌های XPS است. با این وجود، Aurora R12 از یک طراحی آینده‌نگرانه بهره می‌برد و شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی است.

با وجود اینکه دل این محصولات را به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل مجهز می‌کند، اما همچنان نمی‌توان آن‌ها را با کارت‌های گرافیک جدید و قدرتمند RTX 3080 یا RTX 3090 سفارش داد که تعجب‌برانگیز است.

دل
دل XPS

این احتمال وجود دارد که کمبود موجودی این کارت‌های گرافیک، باعث چنین تصمیمی از سوی دل شده باشد و شاید در آینده گیمرها به این GPUهای انویدیا دسترسی پیدا کنند. در حالی که Aurora را می‌توان با پردازنده‌های رایزن AMD سفارش داد، شرکت دل چنین قابلیتی را در اختیار خریداران دسکتاپ XPS قرار نمی‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی