ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

رسوایی برای ریلمی؛ آنتوتو امتیازات بالای گوشی ریلمی GT را غیرواقعی خواند

بنچمارک‌های موبایلی همیشه حاشیه‌های زیادی داشته‌اند و در جدیدترین اتفاق پلتفرم «آنتوتو» اعلام کرده که گوشی ریلمی GT را به خاطر مشکوک بودن به افزایش غیرعادی امتیازات مسدود کرده است. تیم بنچمارک آنتوتو با انتشار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

بنچمارک‌های موبایلی همیشه حاشیه‌های زیادی داشته‌اند و در جدیدترین اتفاق پلتفرم «آنتوتو» اعلام کرده که گوشی ریلمی GT را به خاطر مشکوک بودن به افزایش غیرعادی امتیازات مسدود کرده است. تیم بنچمارک آنتوتو با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو به توضیح درباره این تصمیم پرداخت.

«شو چی» قائم مقام شرکت ریلمی پیش از معرفی GT با انتشار اسکرین‌شاتی از کسب امتیاز ۷۷۰٫۲۲۱ توسط این گوشی خبر داد. این امتیاز نسبت به سایر تلفن‌های هوشمندی که از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کنند خیلی بالاتر است. میانگین امتیاز این گوشی‌ها ۷۱۰٫۰۰۰ است و حتی خود دستگاه مرجع کوالکام هم نتوانسته بود از مرز ۷۳۵٫۴۳۹ فراتر برود. تیم آنتوتو از همان زمان به انتظار نشسته بود تا گوشی ریلمی منتشر شود و آن‌ها بتوانند این محصول را آزمایش کنند.

تیم آنتوتو نهایتا نسخه ۱۲ + ۲۵۶ گیگابایتی ریلمی GT را تهیه کرد و پس از آزمایش بنجمارک‌ها امتیاز ۷۵۰٫۰۰۰ را به دست آورد. ولی بررسی‌های بیشتر به این تیم نشان داد که دو مشکل وجود دارد. مشکل اول در خصوص آزمایش چندهسته‌ای بود. ظاهرا سیستم زمان‌بندی ریلمی GT اجازه نمی‌داد برخی از رشته‌های پردازشی روی هسته‌های کوچک پردازنده اجرا شوند و در عوض این رشته‌ها را به هسته‌های بزرگ منتقل می‌کرد.

ریلمی GT اجرای پردازش‌ها را به جای هسته‌های کوچک به هسته‌های بزرگ محول می‌کند

مشکل دوم در بخش آزمایش تجربه کاربری (UX) مشاهده شد. تیم آنتوتو دریافت که ریلمی GT بخش زیادی از پردازش‌های خروج از حالت فشردگی عکس‌های JPG را رد می‌کند و تصویر خروجی فوق العاده بد و پیکسلی می‌شود. چون عکس‌هایی که از حالت فشرده خارج می‌شوند به کاربر نشان داده نمی‌شوند، این مشکل به‌سرعت قابل مشاهده نبوده است.

سمت راست تصویر اصلی، سمت چپ تصویر ناقص خروج از حالت فشرده

حالا آنتوتو تصمیم گرفته که امتیازات ریلمی GT را به مدت سه ماه از پلتفرم خود کنار بگذارد. اگر ریلمی آپدیتی برای GT منتشر کند تا این مشکل برطرف شود، این گوشی پس از پایان مدت محرومیت دوباره به آنتوتو برمی‌گردد. ولی اگر آپدیتی منتشر نشود، محرومیت GT دائمی خواهد شد.

سخنگوی ریلمی می‌گوید این شرکت معتقد است که هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته و با تیم آنتوتو همکاری می‌کند تا مشکل را برطرف سازد.

تیم آنتوتو در حال حاضر مشغول کار روی نسخه ۹ بنچمارک خود است که دارای قابلیت‌هایی برای مقابله با تقلب خواهد بود. برای مثال در نسخه ۹ اگر تقلبی شناسایی شود، از امتیاز نهایی عددی کسر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    کلا انتوتو نتبایجش غیر قابل اطمینانه

مطالب پیشنهادی