ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سابین اشمیتز راننده مسابقات اتومبیلرانی و مجری سابق تاپ‌گیر درگذشت

سابین اشمیتز (Sabine Schmitz) راننده معروف مسابقات اتومبیلرانی صبح امروز در سن 51 سالگی درگذشت. خانم اشمیتز که متولد آلمان بود، افتخارات بزرگی در کارنامه داشت و برای کمپانی‌های بزرگی چون پورشه و ب‌ام‌و به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

سابین اشمیتز (Sabine Schmitz) راننده معروف مسابقات اتومبیلرانی صبح امروز در سن 51 سالگی درگذشت. خانم اشمیتز که متولد آلمان بود، افتخارات بزرگی در کارنامه داشت و برای کمپانی‌های بزرگی چون پورشه و ب‌ام‌و به رانندگی پرداخته بود.

قهرمانی در مسابقات CHC و VLN و مسابقات 24 ساعته نوربرگ‌رینگ مهم‌ترین عناوینی هستند که در کارنامه سابین اشمیتز دیده می‌شوند.

اما این راننده آلمانی در سال‌های اخیر بیشتر به خاطر در اختیار داشتن نقش راننده تاکسی در پیست نوربرگ‌رینگ و مجری‌گری در مستند تاپ گیر در دوران پسا کلارکسون شهرت پیدا کرده بود.

تاکسی اصلی خانم اشمیتز در پیست نوربرگ‌رینگ یک دستگاه ب‌ام‌و M5 بود. گفته می‌شود وی بیش از 20 هزار بار مسیر 20.8 کیلومتری این پیست مشهور را طی کرده است.

به همین خاطر از او با القابی چون ملکه نوربرگ‌رینگ و سریع‌ترین راننده تاکسی یاد می‌شود.

خانم اشمیتز در سال 2011 خود را از نقش راننده تاکسی نوربرگ‌رینگ بازنشسته کرد. وی با تاسیس شرکتی به نام Sabine Schmitz Motorsport به آموزش مهارت‌های پیشرفته رانندگی به علاقه‌مندان می‌پرداخت.

با توجه به شخصیت کاریزماتیک و شهرتی که خانم اشمیتز پس از حضور در جهنم سبز (لقب پیست نوربرگ‌رینگ) پیدا کرده بود، او به عنوان مهمان و همچنین مجری در برخی برنامه‌های تلویزیونی خودرویی شرکت می‌کرد.

پس از جنجال‌آفرینی کلارکسون و اخراج وی از بی‌بی‌سی، دست‌اندرکاران تاپ‌گیر به سراغ سابین اشمیتز رفته و از او برای مجری‌گری در این مجموعه دعوت به عمل آوردند. شخصیت پرانرژی، کاریزماتیک و مهارت بالایی که خانم اشمیتز در این مجموعه به نمایش گذاشت، شهرت و محبوبیت او را به بیشترین حد رساند.

اما جولای گذشته خانم اشمیتز با انتشار پستی در فیسبوک هواداران خود را بهت‌زده کرد. وی در این پست از ابتلای خود به بیماری سرطان از اواخر سال 2017 خبر داده بود. هر چند این بانوی شجاع و بی‌پروا از بهبود شرایط خود سخن می‌گفت، ولی متاسفانه تلاش پزشکان برای درمان او بی‌نتیجه باقی مانده و انتشار خبر مرگش بسیاری از همکاران و دوستداران وی را شوکه کرده است. یادش گرامی...

واکنش سه مجری سابق تاپ گیر به درگذشت سابین اشمیتز
واکنش کریس هریس مجری فعلی تاپ گیر به درگذشت خانم اشمیتز
واکنش پدی مک‌گینس مجری فعلی تاپ گیر به درگذشت سابین اشمیتز
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • olomid27
    olomid27 | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    ای بابا خدا رحمتش کنه مجری خوبی بود بنده خدا

مطالب پیشنهادی