ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

آیا بی‌ام‌و M3 و M4 جدید پر‌فروش‌ترین نسل این خودروها خواهد بود؟

با معرفی نسل جدید بی‌ام‌و M3 و M4 این سری از محصولات اسپرت و محبوب شرکت بی ام و 35 ساله شد و به همین مناسبت نیز شرکت بی ام و میزان فروش نسل های ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۴۵

با معرفی نسل جدید بی‌ام‌و M3 و M4 این سری از محصولات اسپرت و محبوب شرکت بی ام و 35 ساله شد و به همین مناسبت نیز شرکت بی ام و میزان فروش نسل های مختلف این محصولات اسپرت را اعلام کرد. بی ام و همچنین تخمین این شرکت در زمینه میزان فروش نسل جدید در بازارهای مختلف جهانی را به صورت اینفوگرافیک منتشر کرده است.

تولید نسل اول M3 با کد اتاق E30 از سال 1986 آغاز و تا سال 1991 میلادی ادامه داشت و در این مدت بی ام و توانست 18 هزار دستگاه از این خودرو را به فروش برساند.

نسل بعدی با جهش بالایی به فروش 71 هزار دستگاهی در مدت زمان 7 سال تولید خود دست پیدا کرد.

اتاق تاریخی E46 نیز در مدت زمان 6 سال فروش 86 هزار دستگاهی را تجربه کرد اما نسل بعدی آن یعنی E92 درست در زمان بحران اقتصادی جهانی خودروسازان عرضه شد و به همین علت فروش 66 هزار دستگاهی را تجربه کرد.

در نسل پنجم که برای اولین بار مدل کوپه‌ای با نام M4 به فروش رسید توانست فروش 111 هزار دستگاهی را تجربه کند و رکورد فروش محصولات اسپرت بی ام و را بشکند.

طبق پیش بینی شرکت بی ام و با توجه به میزان تولیدات مدل M3 Competiton (که به به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز است) احتمالا این خودرو پر فروش ترین مدل اتاق جدید M3 خواهد بود و پس از آن مدل Competiton محور متحرک عقب و مدل پایه M3 مجهز به دنده دستی قرار خواهند گرفت. گرچه این مدل تنها در بازار آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد.

این پیش بینی دقیقا برای مدل M4 نیز تکرار خواهد شد و M4 Competition M xDrive تبدیل به پر فروش ترین مدل این اتاق خواهد بود.

در آینده شاهد عرضه مدل های سقف تاشو M4 و همینطور مدل واگن M3 برای اولین بار خواهیم بود. همچنین مطابق برنامه شرکت بی ام و، عرضه مدل های CS و GTS برای هر دو اتاق M3 و M4 در دستور کار این شرکت قرار خواهد گرفت.

بی‌ام‌و M3

در هر صورت با توجه به طراحی ظاهری جنجال بر انگیز این نسل باید دید که آیا بی ام و می تواند موفقیت نسل های گذشته را تکرار کند یا این شروع یک پایان برای این محصول اسپرت پر طرفدار خواهد بود.

در اینجا می‌توانید مطلب مربوط به تحلیل طراحی نسل جدید بی‌ام‌و M3/M4 را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی