ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسخه تولیدی ب‌ام‌و i4 رونمایی شد؛ رقیبی از باواریا برای تسلا مدل 3

ب‌ام‌و از نسخه تولیدی کانسپت i4 در یک کنفرانس خبری پرده‌برداری کرد. اولین چیزی که در مواجهه با تصاویر این نسخه جلب توجه می‌کند، وفاداری زیاد آن به مدل کانسپت است. سال گذشته و در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

ب‌ام‌و از نسخه تولیدی کانسپت i4 در یک کنفرانس خبری پرده‌برداری کرد. اولین چیزی که در مواجهه با تصاویر این نسخه جلب توجه می‌کند، وفاداری زیاد آن به مدل کانسپت است.

سال گذشته و در جریان رونمایی از کانسپت i4، باواریایی‌ها وعده داده بودند مدل نهایی تا 85 درصد مشابه نسخه مفهومی خواهد بود. حالا آنها به وعده خود عمل نموده و مدل تولیدی i4 را با کمترین تغییرات ظاهری معرفی کرده‌اند.

مثل دیگر محصولات اخیر ب‌ام‌و، i4 هم ظاهری جنجالی دارد، جنجالی از آن جهت که جلوپنجره بزرگ و به زعم بسیاری افراد زشت، در این خودرو نیز دیده می‌شود.

با توجه به برقی بودن پیشرانه، این جلوپنجره مشبک نبوده و همانند کراس‌اوور iX، چند سنسور پیشرفته را در خود جای داده است.

به طور کلی i4 در نمای روبرو بسیار شبیه به نسل اخیر سری 4 طراحی شده و شباهت فراوانی به آن دارد.

این خودرو در دسته کوپه‌های چهار درب قرار گرفته و می‌توان آن را پیش‌نمایشی از نسل بعدی سری 4 گرن کوپه دانست.

دستگیره‌های در این مدل الکتریکی به منظور دستیابی به ایرودینامیکی بهتر، هم سطح با بدنه طراحی شده‌اند

متاسفانه ب‌ام‌و فعلا هیچ تصویری از فضای داخلی i4 منتشر نکرده، اما با توجه به میزان شباهت آن با سری 4 بنزینی، به احتمال زیاد کابین این دو نیز اشتراکات فراوانی با هم دارند.

کابین کانسپت i4

آنطور که ب‌ام و اعلام کرده i4 به آخرین نسخه از سیستم اینفوتینمنت اختصاصی کمپانی یعنی iDrive 8 مجهز بوده و از یک نمایشگر بزرگ 14.9 اینچی سود می‌برد؛ این نمایشگر و یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتیمنت، از آپدیت‌های نرم‌افزاری از راه دور پشتیبانی می‌کند.

در پشت فرمان هم یک نمایشگر دیجیتال 12.3 اینچی وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد.

نوارهای آبی‌رنگ و رینگ‌های ایرودینامیک وجه تمایز i4 با اعضای بنزینی سری 4 در نمای ظاهری هستند

پیتر نوتا (Pieter Nota) یکی از اعضای هیئت مدیره گروه ب‌ام‌و در رابطه با i4 گفته:

«ب‌ام‌و i4 به خاطر ویژگی‌هایی چون ظاهر اسپرت، بهترین هندلینگ در کلاس خود و آلایندگی صفر یک ب‌ام‌و واقعی است. این خودرو باعث می‌شود قلب برند ب‌ام‌و اکنون به صورت کاملا الکتریکی بتپد.»

ب‌ام‌و در نظر دارد تا سال 2023 دوازده مدل برقی را در سبد محصولات خود داشته باشد

به گفته باواریایی‌ها، نسخه تولیدی i4 با چند پیشرانه و باتری قابل انتخاب خواهد بود. قوی‌ترین نسخه موجود قدرتی برابر با 523 اسب بخار داشته و در عرض تقریبا 4 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

این نسخه با یک بار شارژ و بر اساس استاندارد WLTP توانایی پیمایش 590 کیلومتر مسافت را دارد. البته بر مبنای استاندارد واقع‌گرایانه‌تر EPA این رقم به 482 کیلومتر تقلیل پیدا می‌کند.

ب‌ام‌و i4 که سه ماه زودتر از موعد معرفی شده، از پاییز پیش رو راهی بازار خواهد شد. در رابطه با قیمت این خودرو اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. این سدان الکتریکی در بازارهای بین‌المللی باید با تسلا مدل 3 رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی