ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گران‌ترین عوارضی دنیا با هزینه 100 دلار برای هر خودرو در پنسیلوانیا رکورد شکست

تحقیقات وبسایت استرالیایی Budget Direct حکایت از آن دارد، ایستگاه عوارض موجود در یکی از بزرگراه‌های ایالت پنسیلوانیا، در بین تمامی عوارضی‌های دنیا گران‌ترین است. این ایستگاه دریافت عوارض در بزرگراه 76 که یک اتوبان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

تحقیقات وبسایت استرالیایی Budget Direct حکایت از آن دارد، ایستگاه عوارض موجود در یکی از بزرگراه‌های ایالت پنسیلوانیا، در بین تمامی عوارضی‌های دنیا گران‌ترین است.

این ایستگاه دریافت عوارض در بزرگراه 76 که یک اتوبان چند ایالتی است، واقع شده؛ این بزرگراه در سرتاسر عرض ایالت پنسیلوانیا امتداد پیدا کرده و شرق و غرب آن را به هم متصل می‌کند. اگر کسی بخواهد از تمام 360 مایل (580 کیلومتر) طول این اتوبان استفاده کند، ظاهرا باید مبلغی برابر با 112.91 دلار برای باجه‌های عوارض کنار بگذارد!

طبق گزارش KDKA، این رقم مشمول شرایطی است که راننده‌ای از ایالت مجاور وارد پنسیلوانیا شده باشد. با کسر مبلغ مربوطه رقم کلی به 92 دلار کاهش می‌یابد که البته آن هم هزینه بسیار بالایی به شمار می‌رود. به همین خاطر است که کسی کل عرض ایالت پنسیلوانیا را در داخل خطوط این بزرگراه طی نمی‌کند!

پس از عوارضی مذکور که با عنوان Pennsylvania Turnpike شناخته می‌شود، عوارضی Grossglockner High Alpine Road اتریش در رتبه دوم قرار دارد. هنگام عبور از مقابل باجه این عوارضی، رانندگان باید مبلغی برابر با 45.43 دلار تقدیم اپراتور کنند! این رقم حتی از نصف مبلغ عوارض بزرگراه پنسیلوانیا کمتر است.

وبسایت Budget Direct در اقدامی جالب به بررسی رقم میانگین عوارض در کشورهای مختلف پرداخته و آنها را رتبه‌بندی کرده است. بر این اساس سوئیس با 26.52 دلار گران‌ترین عوارضی‌های دنیا را در اختیار دارد. اتریش با 16.31 دلار در رتبه دوم ایستاده و جزایر فارو با 16.28 دلار جایگاه سوم را از آن خود کرده است. کرواسی و دانمارک هم به ترتیب با 15.30 و 10.75 دلار در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

گران‌ترین عوارضی دنیا
با وجود مبلغ هنگفت عوارضی Pennsylvania Turnpike، ایالات متحده با میانگین 5.38 دلار در رتبه 11 حضور دارد

ناگفته نماند در صورت احتساب بر مبنای طول مسیر، عبور از تونل 2.4 کیلومتری لینکلن در نیویورک بسیار پرهزینه‌تر بوده و 16 دلار خرج روی دست راننده می‌گذارد!

اگر بخواهیم عوارض بزرگراه پنسیلوانیا را با دیگر بزرگرا‌ه‌های طولانی مقایسه کنیم،  تردد در آن گران‌تر از بقیه خواهد بود. به طور دقیق‌تر، هر مایل حرکت در این بزرگراه، 31 سنت هزینه دارد، این رقم برای بزرگراه 241 مایلی اوهایو برابر با 8 سنت به ازای هر مایل است. در بزرگراه 496 مایلی Thruway ایالت نیویورک هم که طولانی‌ترین بزرگراه آمریکا محسوب می‌شود، هر مایل حرکت، 6 سنت هزینه تحمیل می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aroa
    aroa | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    چه جالب

مطالب پیشنهادی