ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مرکز تماس دیوار: بهترین زمان برای دیده‌شدن آگهی چه ساعتی است؟

تیم مرکز تماس دیوار اقدام به انتشار گزارشی از میزان تعامل بخش پشتیبانی با کاربران این پلتفرم کرده است که بنابر آن ساعت 11 تا یک ظهر سه‌شنبه‌ها بهترین زمان برای ثبت آگهی جهت دیده ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

تیم مرکز تماس دیوار اقدام به انتشار گزارشی از میزان تعامل بخش پشتیبانی با کاربران این پلتفرم کرده است که بنابر آن ساعت 11 تا یک ظهر سه‌شنبه‌ها بهترین زمان برای ثبت آگهی جهت دیده شدن آن است و تهران و خراسان رضوی جزو پرچمداران کسب‌وکار اینترنتی به حساب می‌آیند.

شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد موجب رونق کسب‌وکارهای آنلاین شده است. دیوار که یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های ثبت آگهی آنلاین است برای اثبات این موضوع به سراغ میزان مراوده و تعامل بخش پشتیبانی پلتفرم خود در تابستان امسال رفته و آن را با مدت مشابه بهار 99 و  تابستان 98 مقایسه کرده است.

با توجه به این که امکان دارد فعال شدن مرکز تماس یا پشتیبانی سرویس و سایت‌های خرید و فروش آنلاین به دلایلی اضطراری یا ایرادات فنی در بعضی روزها جهش داشته باشد، از همین روی دیوار یک بازه طولانی تر را مقایسه مرده تا ضریب خطا در این تحلیل را کاهش دهد.

داده‌های مرکز تماس دیوار نشان می‌دهد که تعداد تماس‌ها در تابستان امسال نزدیک به 500 هزار مورد بوده که این رقم برای مدت مشابه سال قبل به 300 هزار مورد هم نمی‌رسید. همچنین در بهار امسال بخش پشتیبانی سایت دیوار روزهای خلوت‌تری داشته و کمتر از 400 هزار تماس در کل فصل با این بخش برقرار شده است.

این اختلاف قابل توجه نشان می‌دهد که استقابل از فروش آنلاین تحت تاثیر شیوع کرونا روز به روز در حال افزایش و فرارگیرتر شدن بین آحاد مردم است. اگر چه نباید از تاثیرات آغاز به کار «دیوار فروشگاه‌ها» از اواخر بهار امسال روی میزان تماس با بخش پشتیبانی این پلتفرم نیز غافل شد.

بهترین زمان برای ثبت آگهی

یکی دیگر از اطلاعاتی که می‌توان از آمار تعداد تماس‌های ورودی بخش پشتیبانی سایت دیوار برداشت کرد این است که چه روز و ساعتی بیشترین میزان تماس گرفته می‌شود تا بهترین زمان برای ثبت آگهی را یافت.

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که سه‌شنبه‌ها شلوغ‌ترین و جمعه‌ها به عنوان یک روز تعطیل، خلوت‌ترین روز هفته برای این مرکز است. تفاوت این دو در این حد بوده که تقریبا جمعه‌ها نصف سه‌شنبه‌ها تماس با بخش پشتیبانی این پلتفرم برقرار می‌شود و سایر روزها به جز پنجشنبه که با افت تعداد تماس رو به رو است، تقریبا به یک میزان هستند.

از لحاظ ساعت کاری نیز بررسی داده‌ها نشان می‌دهد که از 8 صبح رشد تعداد تماس‌ها آغاز شده و ساعت 11 و 12 ظهر، شلوغ‌ترین ساعت کاری مرکز تماس دیوار است. سپس تا ساعت 15 این روند نزولی شده و با یک صعود جزئی در بازه زمانی 16 تا 18، آمار تماس‌ها وارد کانال‌های پایینی بعدی می‌شود و در نزدیکی صبح تقریبا به صفر می‌رسد.

با تجمیع این دو نمودار می‌توان به این نتیجه رسید که سه‌شنبه‌ها از ساعت 11 تا 13 بهترین زمان برای دیده شدن آگهی فروش است.

پرچمداران کسب‌وکارهای اینترنتی

پلتفرم دیوار از روی تعداد تماس‌های ورودی به بخش پشتیبانی خود، تصویری از پراکندگی جغرافیایی ثبت آگهی‌ها در کل کشور را نیز منتشر کرده است که طبق آن، 47.6 درصد کل تماس‌ها از استان تهران بوده است.

با توجه به این که این استان پرجمعیت‌ترین استان کشور بوده و فعالیت‌های اقتصادی و شرکت‌های تجاری در پایتخت متمرکز هستند، منطقی به نظر می‌رسد که عمده آگهی‌های ثبت شده در دیوار از این استان باشد.

استان‌های خراسان رضوی، البرز و اصفهان نیز به ترتیب با 9.5، 7.9 و 6.5 درصد جزو پرچمداران کسب‌وکارهای اینترنتی به حساب می‌آیند.

استان‌های سمنان و خراسان شمالی نیز با 0.1 درصد کمترین میزان تماس با بخش پشتیبانی دیوار را به خود اخصاص داده‌اند که با در نظر گرفتن کم جمعیت بودن این استان‌ها می‌توان نتیجه گرفت مردم آن‌ها هنوز به کسب‌وکارهای اینترنتی روی خوش نشان نداده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی