ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

کشف گونه جدید کرونا در فرانسه که تست‌های استاندارد PCR را دور می‌زند

گونه جدیدی از کرونا در منطقه «برتاین» فرانسه شناسایی شده که طبق تحلیل اولیه، سرعت انتقال بالاتری ندارد و همچنین کشنده‌تر نیست، اما ظاهرا با تست‌های استاندارد PCR نمی‌توان آن را شناسایی کرد. وزارت بهداشت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

گونه جدیدی از کرونا در منطقه «برتاین» فرانسه شناسایی شده که طبق تحلیل اولیه، سرعت انتقال بالاتری ندارد و همچنین کشنده‌تر نیست، اما ظاهرا با تست‌های استاندارد PCR نمی‌توان آن را شناسایی کرد.

وزارت بهداشت فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده که این گونه جدید در ۸ نفر در بیمارستانی در مرکز «لانیون» شناسایی شده که البته اکثر آن‌ها با استفاده از تست‌های PCR تشخیص داده نشده‌اند.

تست‌های واکنش زنجیره‌ای پلیمراز یا PCR برای شناسایی وجود آنتی‌ژن بجای واکنش سیستم ایمنی بدن یا آنتی‌بادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به گفته مقامات فرانسه، پژوهشگران موسسه «پاستور» در حال بررسی این موضوع هستند که تغییرات ژنتیکی منجر به تشخیص دشوارتر این گونه شده یا خیر.

به گفته مقامات بهداشتی برتاین، پژوهشگران واکنش این گونه به واکسیناسیون را بررسی می‌کنند:

«پژوهش‌ها در این راستا صورت می‌گیرد تا مشخص شود که این گونه جدید چگونه به واکسیناسیون و همچنین آنتی‌بادی‌ها در هنگام ابتلا به کرونا واکنش نشان می‌دهد.»

ویروس کرونا

فرانسه به آژانس‌های بهداشتی بین‌المللی درباره کشف این گونه جدید کرونا هشدار داده است.

این اولین باری نیست که با یک گونه جدید کووید-۱۹ روبه‌رو می‌شویم و در حقیقت ایجاد گونه‌های جدید یک فرایند طبیعی در طول فعالیت یک ویروس محسوب می‌شود و به مرور زمان تکامل پیدا می‌کند. تا به امروز چندین گونه جدید در بریتانیا، آفریقای جنوبی و برزیل شیوع پیدا کرده‌اند.

با وجود افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه، دولت در برابر قرنطینه مقاومت می‌کند و علاوه بر این، با مشکلات واکسیناسیون دست و پنجه نرم می‌کند. فرانسه هم در کنار برخی کشورهای اروپایی، به تازگی استفاده از واکسن آسترازنکا را به علت احتمال ایجاد لخته خون متوقف کرده است.

در صورتی که پژوهش‌های آینده نشان دهند که گونه جدید کرونا در فرانسه مانند گونه بریتانیایی سرعت شیوع بالاتری دارد و همچنین کشنده‌تر است، نه تنها این کشور بلکه جهان دوباره با بحران جدیدی مواجه می‌شود، مخصوصا اگر شناسایی آن دشوارتر از گونه‌های دیگر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Saeid
    Saeid | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    تست تو ایران فوق العاده بی کیفیت با دقت صحیح بودن بسیار پایینی هست ... روز ۹م کرونایی امه ... مرگ بر چین ‌.. انشالله همه دوستانم سلامت باشن و بدور از این ویروس زباله

  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    لعنت به چین

  • Nnb
    Nnb | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    والا تو ایرانم این نوع ویروس هست
    اکثر دوستانی که تست دادن با وجود داشتن علایمِ ،جواب تست منفی بود

  • realtime
    realtime | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

    کاربر molavy الان خیلی شاده،مراسم گرفته?

مطالب پیشنهادی