ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گوشی سامسونگ گلکسی A52 معرفی شد؛ میان‌رده محبوب بالاخره از راه رسید

سامسونگ امروز از گوشی میان رده گلکسی A52 در دو نسخه 4G و 5G رونمایی کرد که حالا از قابلیت‌های جدیدی از جمله لرزشگیر تصویر اپتیکال دوربین اصلی بهره می‌برند. گلکسی A52 4G مدل LTE گلکسی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۲

سامسونگ امروز از گوشی میان رده گلکسی A52 در دو نسخه 4G و 5G رونمایی کرد که حالا از قابلیت‌های جدیدی از جمله لرزشگیر تصویر اپتیکال دوربین اصلی بهره می‌برند.

گلکسی A52 4G

مدل LTE گلکسی A52‌ به نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز شده که در بالای آن یک حفره دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. نمایشگر همچنین از نرخ رفرش ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ای روان‌تر به ویژه در بازی‌ها را در اختیار کاربران بگذارد.

قلب تپنده مدل 4G گلکسی A52 چیپست اسنپدراگون 720G است که با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این چپیست میان‌رده به ۲ هسته پردازشی Kryo 465 Gold با فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز برای وظایف سنگین و ۶ هسته بهینه Kryo 465 Silver با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز برای وظایف سبک‌تر مجهز شده و وظیفه پردازش‌های گرافیکی هم به عهده پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۸ سپرده شده است. این گوشی همچنین از کارت حافظه میکرو اس‌دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند؛ البته اگر قصد استفاده از کارت حافظه را داشته باشید باید قید استفاده از سیم کارت دوم را بزنید.

سامسونگ برای دوربین پشتی یک ماژول ۴ گانه را در نظر گرفته که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. این دوربین حالا با لرزشگیر اپتیکال همراه شده تا حتی حین تکان یا لرزش دست هم بتوانید عکس‌‌های شفاف‌تری بگیرید. در کنار این دوربین، یک حسگر دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. دو ماژول دیگر هم مربوط به عمق سنج و ماکرو هستند و هر دو، رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارند. گلکسی A52 همچنین امکان زوم دیجیتال ۱۰ برابری را در اختیارتان می‌گذارد.

گلکسی A52 ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۲۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این سامسونگ، گواهینامه استاندارد IP67 را هم به این گوشی آورده و به همین دلیل این گوشی میان‌رده می‌تواند در برابر نفوذ آب در عمق یک متری و به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت کند. خوشبختانه سامسونگ جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را هم از گلکسی A52 حذف نکرده است.

از دیگر مشخصات گلکسی A52 باید به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک، پشتیبانی از وای فای ac، بلوتوث ۵.۰ و پورت USB-C اشاره کرد. و وزن ۱۸۹ گرمی اشاره کرد. گوشی میان رده جدید سامسونگ در رنگ‌های مشکی، آبی، بنفش و سفید روانه بازار می‌شود.

گلکسی A52 5G

مدل 5G به غیر از پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 5G تفاوت‌های کمی با مدل LTE دارد. رزولوشن و ابعاد نمایشگر این گوشی مشابه است اما در عوض از نرخ رفرش بالاتر ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ برای این مدل، چیپست اسنپدراگون 750G را در نظر گرفته که به ۲ هسته Kryo 570 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز برای وظایف سنگین و ۶ هسته Kryo 570 با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز برای وظایف سبک‌تر مجهز شده است. وظیقه پردازش گرافیکی این گوشی را هم چیپست آدرنو ۶۱۹ به عهده دارد. این چیپست از نظر قدرت پردازنده و نیز پردازشگر گرافیکی در جایگاهی بالاتر از 720G قرار می‌گیرد.

در این مدل همچنین خبری از مدلی با ظرفیت رم ۴ گیگابایت نیست و تنها مدل‌های با رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی روانه باراز می‌شوند. سایر مشخصات این گوشی تفاوتی با مدل LTE ندارد.

گلکسی A52 با اندروید ۱۱، پوسته One UI 3.1 و نیز تضمین ۴ سال آپدیت امنیتی و دریافت سه نسخه آپدیت اندروید به دست کاربران می‌رسد. مدل 4G با قیمت پایه ۳۵۰ یورو مدل 5G با قیمت پایه ۴۳۰ یورو روانه بازار می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی