ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

مقایسه سامسونگ گلکسی A52 با گلکسی A72

سامسونگ امروز روی صحنه رفت تا از جدیدترین گوشی‌‌های میان‌رده خود، گلکسی A52 و گلکسی A72 رونمایی کند. این دو گوشی از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه هستند اما تفاوت‌های مهمی با هم دارند. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۴

سامسونگ امروز روی صحنه رفت تا از جدیدترین گوشی‌‌های میان‌رده خود، گلکسی A52 و گلکسی A72 رونمایی کند. این دو گوشی از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه هستند اما تفاوت‌های مهمی با هم دارند.

گلکسی A52 در دو مدل 4G و 5G روانه بازار می‌شود که تفاوت‌های کم تعداد اما مهمی با هم دارند. مدل 5G از چیپست اسنپدراگون 750G بهره می‌برد که قدرت کمی بالاتری نسبت به 720G در مدل 4G دارد. اما تفاوت مهم دیگر، بهره‌مندی مدل 5G از نمایشگر با نرخ رفرش بالاتر ۱۲۰ هرتزی (به جای ۹۰ هرتزی در مدل 4G) است. مدل 5G همچنین فاقد رم ۴ گیگابایتی است و تنها با رم ۶ یا ۸ گیگابایتی به دست کاربران می‌رسد. سایر مشخصات دو مدل 4G و 5G گلکسی A52 کم و بیش شبیه هستند.

گلکسی A72 را باید نسخه بزرگتر مدل 4G گلکسی A52 به حساب آورد که البته بهبودهای مهمی شامل حالش شده است. این گوشی نمایشگر کمی بزرگ‌تر ۶.۷ اینچی دارد که به طور مشابه از نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. اما در عوض وزن و ابعاد گوشی هم کمی بزرگ‌تر است.

اما مهم‌ترین تفاوت گلکسی A72 با برادر کوچک‌تر، به دوربین پیشرفته‌تر مرتبط است. دوربین عریض، فوق عریض و ماکرو در بین ماژول‌های پشتی کاملا مشابه هستند؛ اما گلکسی A52 از یک دوربین عمق سنج ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد در حالی که گلکسی A72 به جای این ماژول، به دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر مجهز شده که بسیار مفیدتر به نظر می‌رسد. میزان زوم دیجیتال هم در گلکسی A52 تنها تا ۱۰ برابر است در حالی که در A72 به لطف ماژول دوربین پیشرفته‌تر به ۳۰ برابر افزایش یافته است.

سامسونگ برای گلکسی A52 باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نظر گرفته در حالی که گلکسی A72 از باتری قدرتمندتر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند است. سایر مشخصات دو گوشی تفاوت چندانی با هم ندارد. در جدول زیر می‌توانید مشخصات دو مدل گلکسی A52  در کنار گلکسی A72 را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ali.x
    Ali.x | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    خرید a52 5g نسبت به a72 بنظرم ارزش مند تره

  • Mohammadreza Gentleman
    Mohammadreza Gentleman | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹

    سلام توی متن به اشتباه ظرفیت باتری ها رو نوشتید. A52 ظرفیتش 4500 هست و A72 ظرفیت 5000 میلی آمپری داره

    • Mehrdad Damavandi Radmanesh
      Mehrdad Damavandi Radmanesh | ۲ فروردین ۱۴۰۰

      دوست عزیز آ هفتاد و دو ۴۵۰۰ میلی آمپره باطریش ولی آ پنجاه و دو ۵۰۰۰ میلی آمپر 5000 mAh ?

      • علی باقرزاده
        علی باقرزاده | ۴ فروردین ۱۴۰۰

        ممنونم . اصلاح شد.

مطالب پیشنهادی