ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت توسعه مخفیانه هدست واقعیت مجازی برای ایکس باکس سری ایکس را رد کرد

در حالی که سونی با پلی استیشن VR یک هدست واقعیت مجازی در اختیار گیمرهای کنسول پلی استیشن ۴ و ۵ قرار داده، مایکروسافت چنین برنامه‌ای را فعلا برای ایکس باکس سری ایکس و اس ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

در حالی که سونی با پلی استیشن VR یک هدست واقعیت مجازی در اختیار گیمرهای کنسول پلی استیشن ۴ و ۵ قرار داده، مایکروسافت چنین برنامه‌ای را فعلا برای ایکس باکس سری ایکس و اس دنبال نمی‌کند.

طبق گزارشی، کاربران در زمان آزمایش هدست بی‌سیم جدید ایکس باکس با پیامی مبنی بر نیاز به بروزرسانی هدست واقعیت مجازی روی ایکس باکس سری ایکس روبه‌رو شده‌اند. همین پیام موجب گمانه‌زنی‌های زیادی درباره یک هدست واقعیت مجازی شد.

بسیاری از احتمال پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از هدست واقعیت مجازی خبر دادند و شماری هم به توسعه مخفیانه چنین محصولی از سوی مایکروسافت اشاره کردند. با این حال ردموندی‌ها چنین گمانه‌زنی‌ها را رد کرده‌اند.

هدست ایکس باکس سری ایکس

سخنگوی مایکروسافت اعلام کرده که این پیام یک خطا بوده و در حال حاضر این کمپانی روی هدست واقعیت مجازی برای کنسول‌ها تمرکز ندارد و از برنامه‌‌های کنونی آن محسوب نمی‌شود.

به گفته سخنگوی مایکروسافت، این کمپانی هم اکنون برنامه‌ای برای چنین هدستی ندارد و با توجه به عمر کم ایکس باکس سری ایکس، شاید ردموندی‌ها در آینده تصمیم به چنین کاری بگیرند. با این وجود، مدیر بخش ایکس باکس یعنی «فیل اسپنسر» در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که واقعیت مجازی بخشی از نسل بعدی کنسول ایکس باکس محسوب نمی‌شود چرا که تقاضایی برای آن وجود ندارد.

با وجود چنین رویکردی، چندین سال از ورود هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR به بازار می‌گذرد و فروش تقریبا قابل قبولی در بازار داشته. این هدست نه تنها با پلی استیشن ۴، بلکه با نسل جدید کنسول بازی سونی یعنی پلی استیشن ۵ هم کار می‌کند.

با وجود سازگاری این هدست با PS5، ژاپنی‌ها چند وقت پیش از توسعه نسل جدید PS VR برای این کنسول خبر دادند و اولین جزئیات مربوط به آن را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشتند. این محصول در سال جاری میلادی از راه نمی‌رسد، بنابراین زودترین زمان برای عرضه این هدست سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی