ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هفت هزار کودک در فاز آزمایش‌های بالینی، واکسن کرونا دریافت می‌کنند

واکسن مدرنا مخصوص کودکان وارد فاز دوم و سوم آزمایش‌های بالینی می‌شود. در این فاز قرار است ۶۷۵۰ کودک سالم در سنین ۶ ماهه تا ۱۱ ساله، واکسن مخصوص کودکان را در دو دوز دریافت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

واکسن مدرنا مخصوص کودکان وارد فاز دوم و سوم آزمایش‌های بالینی می‌شود. در این فاز قرار است ۶۷۵۰ کودک سالم در سنین ۶ ماهه تا ۱۱ ساله، واکسن مخصوص کودکان را در دو دوز دریافت کنند.

مدرنا اولین تولید کننده‌ای است که واکسن خود را روی نوزادان و کودکان آزمایش می‌کند. قرار است کودکان آمریکایی و کانادایی به تناسب سن خود واکسن مرحله اول را در دوزهای مختلفی از ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم دریافت کنند.  بعد از گذشت ۲۸ روز، مجددا کودکانی که دوز اول را دریافت کرده بودند،‌ آماده دریافت دوز دوم خواهند شد.

میزان دوز واکسن برای کودکان زیر دو سال کمتر اعلام شده است. در نظر داشته باشید که دوز واکسن بزرگسالان ۱۰۰ میکروگرم است و گفته می‌شود کودکان به میزان دوز کمتری نیاز دارند. هنوز به صورت مشخص در مورد میزان دوز دوم صحبتی نشده است. بعد از بررسی نتایج دوز اول، مشخص می‌شود که کودکان شرکت کننده در این آزمایش بالینی واکسن نوبت دوم را با چه دوزی دربافت خواهند کرد.

کودکان داوطلب در این مطالعه تحت نظر پزشکان متخصص قرار خواهند داشت و از راه دور وضعیت سلامت آنها بررسی می‌شود. از والدین خواسته شده تا در صورت مشاهده هر گونه علامت، فورا پزشکان را در جریان قرار دهند.

«استیفان بانسل»  مدیر اجرایی مدرنا می‌گوید:

«این مطالعه به ما کمک می‌کند تا وضعیت ایمنی کودکان داوطلب را بعد از دریافت واکسن کرونا به خوبی مورد بررسی قرار دهیم.»

یکی از اهداف اصلی واکسیناسیون کودکان، افزایش ایمنی آنها در مقابل ویروس کرونا است. میزان اثربخشی واکسن با بررسی و طی زمان مشخص می‌شود. برخی متخصصان اطفال معتقد هستند که مطالعات بالینی واکسن کرونا کودکان نباید به تعویق بیفتد و  انجام چنین بررسی‌هایی اهمیت بسیار بالایی دارد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اواخر دی‌ماه مدیرعامل مدرنا گفته بود که این شرکت به‌زودی تحقیقات درباره تولید واکسن کووید-۱۹ برای کودکان را آغاز می‌کند. البته وی به این نکته اشاره کرده بود که نتایج این تحقیقات تا سال ۲۰۲۲ معلوم نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    لعنت بر چین

  • realtime
    realtime | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    درود بر مدرنا و فایرز

مطالب پیشنهادی