ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Auto HDR برای ارتقای کیفیت بازی‌ها به نسخه آزمایشی ویندوز اضافه شد

مایکروسافت در حال به‌روزرسانی فایل اکسپلورر و ارائه برخی قابلیت‌های جدید و جذاب در ویندوز ۱۰ است که بیش از همه گیمرها را خوشحال می‌کند. مایکروسافت در بیلد آزمایشی جدید ویندوز قابلیت پشتیبانی خودکار از HDR ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۱

مایکروسافت در حال به‌روزرسانی فایل اکسپلورر و ارائه برخی قابلیت‌های جدید و جذاب در ویندوز ۱۰ است که بیش از همه گیمرها را خوشحال می‌کند.

مایکروسافت در بیلد آزمایشی جدید ویندوز قابلیت پشتیبانی خودکار از HDR را به صدها بازی PC اضافه کرده است. این شرکت در حال آزمایش ویژگی Auto HDR است که محدوده پویای گسترده یا همان HDR را به تعداد زیادی از بازی‌های DirectX 11 و DirectX 12 اضافه می‌کند و کاربران برخوردار از مانیتورهای سازگار می‌توانند این بازی‌ها را با کیفیتی بالاتر اجرا کنند. «هانا فیشر»، مدیر برنامه DirectX در این باره می‌گوید:

«هرچند تعدادی از استودیوهای بازی گیم‌های HDR را توسعه داده‌اند اما آوردن Auto HDR به PC با ارتقای هوشمند تنظیمات نور و رنگ به بازی‌های SDR اجازه می‌دهد به صورت HDR به نمایش درآیند.»

Auto HDR را می‌توان در آخرین بیلد آزمایشی ویندوز ۱۰ (۲۱۳۳۷) که در کانال اینسایدر منتشر شده، فعال کرد. این ویژگی را می‌توان در تنظیمات بخش نمایشگر به صورت دستی فعال کرد و از آنجا که هنوز در فاز آزمایشی است با تمام بازی‌های DirectX 11/12 سازگار نیست. مایکروسافت همچنان سرگرم بهینه‌سازی کارایی و رفع برخی مشکلات است و تایید کرده که استفاده از این ویژگی به توان GPU هم نیاز دارد.

دیگر بهینه‌سازی در این نسخه از ویندوز شامل بهبود ویرچوال دسکتاپ، فایل اکسپلورر و برخی تغییرات دیگر در اپ‌های پیش‌فرض مثل نوت پد است.

به لطف این تغییرات ویندوز ۱۰ به زودی میزبان چندین پس‌زمینه سفارشی برای ویرچوال دسکتاپ خواهد شد. در اکسپلورر هم لایه‌گذاری بین آیتم‌ها کمی تغییر کرده و فاصله بین آنها بیشتر شده که باعث می‌شود در نمایشگرهای لمسی کار با ویندوز راحت‌تر باشد.

نوت پد حالا دارای آیکون جدیدی است و از طریق مایکروسافت استور آپدیت می‌شود. این شرکت همچنین باندل اپ‌های خود در ویندوز ۱۰ را اپدیت کرده که شامل ویندوز ترمینال و پاور اتومات دسکتاپ می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی