ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولد نوزادی با پادتن کووید-۱۹ از مادری که واکسن مدرنا زده بود

اولین نوزاد با پادتن ویروس کرونا از مادری که در دوران بارداری واکسن مدرنا دریافت کرده بود در فلوریدا آمریکا به دنیا آمد. از زمان همه گیری کرونا در جهان برخی نوزادان متولد شده از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۷

اولین نوزاد با پادتن ویروس کرونا از مادری که در دوران بارداری واکسن مدرنا دریافت کرده بود در فلوریدا آمریکا به دنیا آمد.

از زمان همه گیری کرونا در جهان برخی نوزادان متولد شده از مادران آلوده به ویروس کرونا در دوران بارداری، پس از تولد آنتی بادی با خودشان داشتند. داده‌های آماری نشان می‌دهد که کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر دچار عوارض بیماری کرونا می‌شوند، ولی با این وجود کووید-19 می‌تواند منجر به بیماری به نام «MIS-C» شود که زندگی فرد را تهدید می‌کند.

هنوز مشخص نیست نوزادانی که آنتی بادی متولد می‌شوند تا چه حد در برابر ابتلا به ویروس کرونا مصون خواهند ماند، اما محققان در حال بررسی موضوع هستند و انتظار می‌رود به زودی اطلاعات بیشتری در این مورد به اشتراک گذاشته شود.

مادر این نوزاد فلوریدایی که در بخش مراقبت‌های ویژه کار می‌کند، سه هفته قبل از زایمان یک دوز واکسن مدرنا را دریافت کرده بود و حالا نوزاد دختر تازه متولد شده در سلامت کامل با خودش آنتی بادی کرونا را به این جهان آورده است. محققان توضیح می‌دهند که نوزادان تازه متولد شده پس از واکسیناسیون مادران در برابر بیماری‌های دیگری مانند آنفولانزا محافظت می‌شوند.

دکتر «پل گیلبرت» یکی از پزشکان فلوریداری گفت:

«ما بند ناف نوزاد را آزمایش کردیم تا ببینیم آیا آنتی بادی‌های موجود در مادر به نوزاد منتقل می شود یا خیر. نتایج نشان می‌دهد این اتفاق رخ داده است.»

دکتر «چاد رودنیک» یکی دیگر از پزشکان فلوریدایی می‌گوید:

«طی ماه‌های آینده هزاران هزار نوزاد از مادرانی که واکسن را دریافت کرده‌اند متولد خواهند شد. با انجام بررسی‌ها و مطالعات بیشتر می‌توانیم متوجه شویم که این محافظت تا چه زمانی در بدن نوزاد کارایی دارد و در چه سطحی می‌تواند از نوزاد محافظت کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    درود بر مدرنا

  • Blue Eyed General
    Blue Eyed General | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

    ولی یه چیزیو فراموش کردین، به فرموده ی رهبر دیکتاتوری عظیم اسلامی خاورمیانه؛ واکسن آمریکایی نههههه چون گرونه و نمیخوام از پولاشون چیزی خرج مردم ایران بشه درواقع اون پولا حق لبنان و سوریه هستن :))

    • Hamed Bikar۲
      Hamed Bikar۲ | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

      دیوانه نشو اون واکسن فایزر بود

      • alimo
        alimo | ۲۸ اسفند ۱۳۹۹

        ساندیسی مدرنا کجایی پس

مطالب پیشنهادی