ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مچ بند واقعیت افزوده فیسبوک فرمان‌های مغزی را اجرا می‌کند [تماشا کنید]

فیسبوک مدت‌هاست رویای توسعه تجهیزاتی که با فرمان مغزی کار می‌کنند را دنبال می‌کند و در همین راستا در حال توسعه مچ بند واقعیت افزوده هوشمندی است که می‌تواند فرمان‌های مغزی را تشخیص داده و آنها ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

فیسبوک مدت‌هاست رویای توسعه تجهیزاتی که با فرمان مغزی کار می‌کنند را دنبال می‌کند و در همین راستا در حال توسعه مچ بند واقعیت افزوده هوشمندی است که می‌تواند فرمان‌های مغزی را تشخیص داده و آنها را به اجرا کند.

مچ بند واقعیت افزوده فیسبوک به کابران امکان کنترل سیستم‌های کامپیوتری را تنها از طریق فرمان‌های مغزی فراهم می‌کند. در نتیجه کاربران تنها با فکر کردن به کاری که می‌‌خواهند انجام دهند و استفاده از عینک واقعیت افزوده فیسبوک می‌توانند با سیستم‌های کامپیوتری ارتباط برقرار کرده و دستورات مغزی آنها اجرا شود.

فیس‌بوک می‌گوید این مچ‌بند هوشمند می‌تواند سیگنال‌های مغزی کاربران را دریافت کرده و آنها را به فعالیت‌های حرکتی ترجمه کند، لذا کاربران تنها با فکر کردن در مورد کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند، می‌توانند اشیا دیجیتالی را حرکت بدهند یا کارهای مشابه دیگری انجام بدهند.

مچ‌ بند هوشمند فیسبوک مجهز به حسگرهای مختلفی است که آن را قادر می‌سازد حرکات مورد نظر کاربر را تشخیص داده و با استفاده از فناوری «الکترومیوگرافی» (EMG) برای به انجام رساندن فرمان‌های مغزی استفاده کند. در الکترومیوگرافی پالس‌های تولید شده از سلول‌ها در حالت‌ انقباض و انبساط پایش می‌شود. دستبند هوشمند فیسبوک نیز از همین فناوری برای تشخیص فرمان‌های مغزی استفاده می‌کند. در نتیجه کاربران می‌توانند فقط با فکر کردن کارهای مختلفی انجام بدهند. مثلا با فکر کردن در مورد حرکت انگشت دست، منوهای واقعیت افزوده را مورد استفاده قرار بدهند.

کاربران می‌توانند از طریق عینک هوشمند همزمان کلیه اطلاعات، داده‌ها،‌ نقشه‌ها و تصاویر مورد نیاز را نیز در اختیار داشته باشند. ظاهرا هنوز نامی برای این دستبند انتخاب نشده است و زمان رونمایی و عرضه این دستبند هوشمند نیز مشخص نشده است.

مهرماه سال گذشته فیسبوک «CTRL-Labs» را به مبلغی در حدود 500 تا یک میلیارد دلار تصاحب کرد. CTRL-Labs روی مچ‌ بند‌های مجهز به فناوری EMG کار می‌کرد و برنامه‌های بلند پروازانه‌ای را در حوزه کنترل تجهیزات با امواج مغزی دنبال می‌کرد.

فیسبوک با خرید این شرکت قصد داشت یک قدم دیگر به رویای خود در زمینه توسعه تجهیزاتی که با فرمان مغزی کار می‌کنند نزدیک شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی