ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیرعامل آئودی: توسعه موتورهای درون‌سوز جدید دیگر توجیه اقتصادی ندارد

مارکوس دئوسمن (Markus Duesmann) مدیرعامل کمپانی آئودی معتقد است مزایای موتورهای درون‌سوز به تدریج در حال رنگ باختن بوده و توسعه نمونه‌های جدید بنزینی و دیزلی دیگر توجیه اقتصادی ندارد، به همین خاطر این شرکت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۳

مارکوس دئوسمن (Markus Duesmann) مدیرعامل کمپانی آئودی معتقد است مزایای موتورهای درون‌سوز به تدریج در حال رنگ باختن بوده و توسعه نمونه‌های جدید بنزینی و دیزلی دیگر توجیه اقتصادی ندارد، به همین خاطر این شرکت بر توسعه پیشرانه‌های جایگزین تمرکز خواهد کرد.

البته این امر به معنای مرگ مدل‌های بنزینی و دیزلی آئودی نیست، بلکه مسیر آینده کمپانی را نشان می‌دهد. آقای دئوسمن در مصاحبه با روزنامه Frankfurter Allgemeine Zeitung با بیان مطلب فوق افزوده ارباب حلقه‌ها، کماکان به ارتقای موتورهای درون‌سوزی فعلی متعهد بوده و تا زمانی که امکان دارد، آنها را با قوانین و مقررات جدید سازگار خواهد کرد.

مدیرعامل آئودی در مصاحبه خود به استاندارد سختگیرانه یورو 7 نیز اشاره‌ای داشته و گفته با وجود چالش‌های فنی زیادی که این استاندارد پیش روی خودروسازان قرار می‌دهد، اثرات مثبت آن به محیط زیست چندان قابل توجه نیست. از دید آقای دئوسمن، چنین چیزی به معنای اعمال محدودیت‌های شدید برای موتورهای درون‌سوز خواهد بود.

فعلا مشخص نیست آئودی دقیقا از چه زمانی به تولید موتورهای بنزینی خاتمه خواهد داد، اما از آنجایی که هنوز در بسیاری از کشورها شبکه شارژ گسترده برای خودروهای الکتریکی وجود ندارد، احتمالا ارباب حلقه‌ها مدل‌های بنزینی را پس از توقف عرضه در سرزمین مادری، در آن بازارها به فروش خواهد رساند.

آقای دئوسمن قبلا در مصاحبه دیگری گفته آئودی احتمالا از سال 2035 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل می‌شود

پیش از این، مرسدس بنز نیز تصمیم مشابهی گرفته و قصد دارد توسعه موتورهای بنزینی جدید را متوقف کند. آنطور که مارکوس شفر مدیرعامل این خودروساز پرطرفدار آلمانی در مصاحبه با روزنامه اقتصادی Handelsblatt گفته این امر به معنای اختصاص سرمایه‌های بسیار بیشتر برای توسعه پیشرانه‌های الکتریکی خواهد بود.

حتما می‌دانید هر دو برند لوکس آئودی و مرسدس بنز با عزمی جدی به دنبال برقی‌سازی محصولات خود هستند. برای نمونه ارباب حلقه‌ها عرضه 20 مدل الکتریکی تا سال 2025 را هدفگذاری کرده است. به منظور تحقق این هدف، آئودی حساب ویژه‌ای روی پلتفرم MEB فولکس واگن باز کرده و می‌خواهد چند مدل برقی را بر اساس آن تولید کند. مرسدس بنز هم تا پایان سال آینده، تعداد اعضای خانواده EQ را به عدد 6 خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hitchhiker
    Hitchhiker | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

    ایلان ماسک 6 سال پیش گفته بود یه روز تمام پیشرانه های سوختی به الکتریکی تبدیل میشن به جز موشک ها که طبق قانون سوم نیوتون نیاز به انتقال جرم دارن

مطالب پیشنهادی