ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نسل جدید پژو 308 با طراحی ظاهری اسپرت، کابین پیشرفته و پیشرانه‌های متنوع معرفی شد

پژو طبق وعده قبلی خود با رسیدن به میانه‌های ماه مارس از نسل سوم 308 رونمایی کرد. این نسل از 308 بر مبنای زبان طراحی جدید کمپانی شکل گرفته و از ظاهری بسیار جذاب و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

پژو طبق وعده قبلی خود با رسیدن به میانه‌های ماه مارس از نسل سوم 308 رونمایی کرد. این نسل از 308 بر مبنای زبان طراحی جدید کمپانی شکل گرفته و از ظاهری بسیار جذاب و پویا برخوردار است. در کنار چهره اسپرت و زیبا، این نسل با پیشرانه‌های پاک‌تر و قدرتمندتر راهی بازار خواهد شد تا به یک گزینه هیجان‌انگیز در کلاس C تبدیل شود.

پژو 308 2021
پژو 308 2018؛ نسل دوم این خودرو از سال 2013 روی خط تولید قرار دارد

با آنکه زیبایی بیشتر یک موضوع سلیقه‌ای است، اما به احتمال زیاد طراحی ظاهری نسل سوم پژو 308 مورد پسند اکثریت واقع خواهد شد، به‌ویژه در مقایسه با نسل پیشین که دامنه تغییرات گسترده و در جهت مثبت بوده است.

در نمای روبرو شاهد ترکیبی بسیار آشنا هستیم، چرا که 308 کاملا شبیه دیگر محصولات اخیر پژو طراحی شده است. این خودرو نیز ویژگی‌هایی چون قاب باریک چراغ‌های اصلی، چراغ‌های روشنایی در روز عمودی و جلوپنجره نسبتا حجیم با گرافیک سه‌بعدی را از دیگر اعضای خانواده خود به ارث برده است.

در تریم‌های GT چراغ‌های اصلی به تکنولوژی ماتریکس LED مجهز هستند

در نمای عقب چراغ‌ها از نوع LED بوده و گرافیک آنها از پنجه شیر اقتباس شده است. برخلاف روند متداول این روزهای جهان خودرو، در 308 2021 خبری از چراغ‌های سرتاسری نیست، هر چند یک قطعه براق مشکی دو چراغ را بهم متصل می‌کند.

نسل سوم پژو 308 در ابتدا با هفت رنگ متنوع عرضه خواهد شد که عبارتند از سبز، آبی، قرمز، سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای. مشتریان این خودرو می‌توانند از بین رینگ‌های 16 الی 18 اینچی نمونه دلخواه را انتخاب کنند.

هاچبک جذاب فرانسوی‌ها از نظر ابعاد رشد کرده و با 4.36 متر طول اینک 11 سانتی‌متر درازای بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد. فاصله محوری آن هم به 2,675 میلی‌متر افزایش یافته که در مقایسه به نسل پیشین 55 میلی‌متر بیشتر است. اما 308 2021 ارتفاعی برابر با 1.44 متر دارد، با این رقم باید گفت سقف نسل جدید 20 میلی‌متر کوتاه‌تر از ارتفاع مدل جایگزین بوده و نقشی کلیدی در دستیابی به ضریب درگ 0.28 ایفا کرده است.

پژو در سال‌های اخیر توجه ویژه به طراحی کابین محصولات خود داشته و سعی کرده با پدید آوردن فضایی بروز و متفاوت، نظر مثبت مشتریان را جلب کند. پژو 308 جدید هم از این قاعده مستثنی نبوده و در داخل کابین آن با فضایی فوق‌العاده جذاب روبرو هستیم، میزان جذابیت کابین این خودرو به حدی است که شاید آن را با یک اتومبیل کانسپت اشتباه بگیرید!

پژو در طراحی کابین محصولات خود از فلسفه‌ای به نام i-Cockpit دنباله‌روی می‌کند

داشبورد شکیل 308 2021 در تریم‌های بالایی به یک نمایشگر 10 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت مجهز است، در پشت فرمان هم نمایشگری با همین ابعاد وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد. نکته جالب اینکه سیستم اینفوتینمنت اختصاصی i-Connect در 308 دارای 8 پروفایل متفاوت برای راننده بوده و از قابلیت اسکرین میرور بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

در زیر نمایشگر سیستم اینفوتینمنت چند دکمه لمسی وجود دارد که از طریق آن سیستم تهویه مطبوع و دیگر امکانات خودرو مدیریت می‌شود. به غیر از این‌ها تعدادی دکمه فیزیکی نیز تعبیه شده که می‌توان آنها را نوعی میان‌بر برای کنترل شماری از تجهیزات دانست.

روی کنسول میانی پژو 308 اثری از دسته دنده نیست، چرا که انتخاب وضعیت گیربکس با کمک یک کلید چند حالته صورت می‌گیرد. پد شارژ وایرلس، نورپردازی LED با 8 رنگ متنوع، سیستم صوتی با کیفیت ساخت فوکال با 10 اسپیکر، صندلی‌های برقی، فیلتر پیشرفته جلوگیری از ورود ذرات آلاینده به داخل کابین و نشان‌دهنده کیفیت هوا از دیگر ویژگی‌های خاص 308 2021 به شمار می‌روند.

با آنکه پژو 308 از لحاظ ابعاد رشد کرده، ولی ظرفیت قسمت بار آن به 412 لیتر کاهش یافته است. این رقم برای نسل قبلی برابر با 420 لیتر بود. در صورت خواباندن صندلی‌های عقب حجم فضای در دسترس به 1323 لیتر افزایش پیدا می‌کند. پژو تاکید دارد در داخل کابین هم محفظه‌های متعددی تعبیه شده که مجموع ظرفیت آنها 34 لیتر است.

قسمت بار نسخه هیبریدی 308 حجمی برابر با 361 لیتر دارد

پژو 308 از حیث تجهیزات ایمنی دست پر وارد میدان شده و با آپشن Drive Assist pack عرضه خواهد شد. با سفارش این آپشن، سیستم‌هایی چون کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سامانه توقف و شروع حرکت، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم نیمه خودکار تعویض خطوط، سیستم پیشنهاد سرعت مطمئنه و تطبیق سرعت با مسیر پیش رو به خودرو اضافه می‌شود.

دیگر تجهیزات ایمنی استاندارد یا آپشنال این هاچبک اسپرت فرانسوی عبارتند از سیستم پایش نقاط کور با برد طولانی، اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو، دوربین دید عقب 180 درجه HD با نازل تمیز‌کننده، دستیار پارک 360 درجه با 4 دوربین، گرمکن شیشه جلو و فرمان و همچنین سیستم E-call+ برای تماس خودکار با اورژانس.

و اما مباحث فنی؛ سومین نسل از 308 بر اساس پلتفرم EMP2 تولید می‌شود. در نسخه بنزینی نیروبخش این هاچبک خوش‌استیل فرانسوی یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ است که بسته به تریم توانایی تولید 110 و 130 اسب بخار قدرت را دارا بوده و با کمک گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه هشت سرعته خودکار آپشنال چرخ‌ها را به حرکت وادار می‌کند.

اما در زیر کاپوت نسخه دیزلی یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر قرار دارد. این موتور هم قادر به تولید 130 اسب بخار قدرت بوده و با گیربکس دستی یا خودکار قابل ترکیب است.

در ابتدای عرضه، پژو 308 در دو نسخه هیبریدی شارژی نیز موجود خواهد بود. این نسخه‌ها فقط با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تولید می‌شوند. پیشرانه این نسخه‌ها حاصل ترکیب موتور بنزینی با موتور برقی 81 کیلوواتی (معادل 108 اسب بخار) بوده و پک باتری 12.4 کیلووات ساعتی آن را تغذیه می‌کند.

تفاوت این دو نسخه در میزان خروجی موتور بنزینی است. در مدل هیبریدی شارژی پایه، موتور بنزینی 150 اسب بخار و در مدل قوی‌تر 180 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. به گفته پژو نسخه‌های هیبریدی شارژی در حالت تمام الکتریکی و مطابق با استاندارد WLTP تا 37 مایل (60 کیلومتر) مسافت را طی می‌کنند.

نسل جدید پژو 308 در کارخانه Mulhouse فرانسه مونتاژ شده و از نیمه دوم امسال در اروپا به فروش خواهد رسید. در رابطه با قیمت فعلا حرفی به میان نیامده، با این حال بعید به نظر می‌رسد رقم پرداختی برای مدل پایه با مبلغ تقریبا 22 هزار پوندی نسل دوم تفاوت فاحشی داشته باشد. فولکس واگن گلف، فورد فوکوس و اوپل/واکسهال استرا رقبای اصلی 308 در بازارهای بین‌المللی هستند.

پژو 308 لوگوی جدید کمپانی را روی خود دارد

گفتنی است تصاویر جاسوسی حکایت از آن دارند، فرانسوی‌ها در حال تدارک نسخه استیشن 308 هستند. این نسخه هم باید با گلف واریانت رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • FARDIN
    FARDIN | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    بح بح ظاهرا پژو دارە برمیگردە
    با این ویژگی ها فقط فورد فوکوس می تونە باش رقابت کنە
    البتە رقیب اصلی شرکت رنو هست کە جایگاه خیلی بهتری دارە

  • linkin park
    linkin park | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

    ما میمیریم و به بهشت میرویم و چنین خودروهایی در این دنیا سوار نمی شویم. ولی اونا سوار میشوند و میمیرند و آخرش به جهنم می روند.

  • realtime
    realtime | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

    ما هنوز هم گیره 206 و 207 هستیم

مطالب پیشنهادی