ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مطالعه جدید: کرونا دو ماه پیش از تصورات قبلی در چین شیوع پیدا کرده بود

بیش از یک سال است که ویروس کرونا سانان زمین را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است و هنوز توضیح دقیق و شفافی در مورد اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا و حتی تاریخ اولین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۶

بیش از یک سال است که ویروس کرونا سانان زمین را با مشکلات بسیاری روبرو کرده است و هنوز توضیح دقیق و شفافی در مورد اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا و حتی تاریخ اولین ابتلا در دست نیست. تحقیقات جدید محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که این مهمان ناخوانده ماه‌ها قبل از مشاهده اولین ابتلا در ووهان چین، از مهرماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده است.

تحقیقات و شبیه ساز‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که احتمالا اوایل مهرماه سال گذشته ویروس کرونا برای نخستین بار فردی را مبتلا کرده است و از آن تاریخ به بعد به سرعت شیوع پیدا کرده است. شبیه سازی‌های مولکولی حاکی از آن است که این ویروس ابتدا غیر قابل تشخیص بوده و توانسته به سرعت شیوع پیدا کند.

یکی از سوالاتی که همواره ذهن محققان را به خود مشغول می‌کند آن است که ویروس کرونا چه زمانی از راه رسید و چه مدت می‌تواند به حیات خود ادامه دهد؟

برای پاسخ به این سوالات، داشتن اطلاعات در مورد نحوه شیوع ویروس، تنوع ژنتیکی ویروس و همچنین بررسی اولین موارد ابتلا حایز اهمیت است.

بعد از شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا، مقامات چینی به سرعت اقدامات پیشگیرانه‌ای را در پیش گرفتند و زندگی مردم ووهان از شرایط طبیعی خود خارج شد. تا فروردین ماه امسال شرایط قرنطینه به شدت برقرار بود، اما ویروس کرونا توانست به بیش از 100 کشور دیگر جهان نیز سرایت پیدا کند.

گفته می‌شود،‌ SARS-CoV-2  ویروس مشترک بین انسان و دام است و گمان آن می‌رود که از میزبان حیوانی به انسان سرایت کرده است. تاکنون تلاش‌های بسیاری برای شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در بین انسان‌ها انجام شده است.

بر اساس این مطالعه ویروس کرونا پس از ظهور در مهر ماه تا 13 آبان شیوع چندانی نداشته است. 13 روز بعد شمار بیماران به 4 نفر رسیده و تا دهم آذر 9 نفر بیمار شده‌اند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    اون دکتر بدبخت هم گفته بود از خطر قریب الوقوعش ولی اول حکومت کثیف چین بازداشتش کرد بعد سرش رو زیر آب کردن گفتن کرونا گرفت مرد

  • آریا
    آریا | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    همه باهم یکصدا
    لعنت به چین

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

    آریا کجایی که نظرت رو در مورد چین در سه کلمه بیان کنی

    • عزراییل
      عزراییل | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

      لعنت به چین کمونیست

مطالب پیشنهادی