ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از کنترلرهای نسل جدید هدست پلی استیشن VR رونمایی کرد

سونی اخیرا در حال کار روی هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن 5 است و حالا این شرکت از کنترلرهای آن رونمایی کرده است. اولین چیزی که درباره کنترلرهای هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

سونی اخیرا در حال کار روی هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن 5 است و حالا این شرکت از کنترلرهای آن رونمایی کرده است.

اولین چیزی که درباره کنترلرهای هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن 5 به چشم می‌آید، طراحی منحصر به فرد آن است. این کنترلرها دارای شکل کروی منحصر به فرد خود هستند و به گفته سونی به گونه‌ای طراحی شده که تمام افراد به راحتی می‌توانند از آن‌ استفاده کنند.

کنترلر واقعیت مجازی باعث می‌شود بازیکنان بیشتر با بازی‌ها تعامل داشته باشند. در این کنترلر بیشتر از فناوری‌ و ویژگی‌های اصلی دوال‌سنس استفاده شده اما برخی قابلیت‌های جدید دیگر هم به آن اضافه شده است.

یکی از ویژگی‌های جدید این کنترلرها قابلیت ردیابی است که توسط هدست و با استفاده از «حلقه ردیابی» که در پایین هر کنترلر قرار گرفته، عملیات مربوط به ردیابی را انجام می‌دهد. همچنین سونی به طور خاص، سیستم بازخورد لمسی این کنترلرها را بهینه سازی کرده‌ است.

محرک‌های تطبیق‌پذیر کنترلر باعث می‌شود بازیکن بازی را بیشتر از قبل حس کند و به لطف موتور کوچک قرار گرفته در آن‌ها، بازیکنان احساسات قرار گرفته در بازی را بیشتر دریافت خواهند کرد. برای مثال هر سلاح می‌تواند احساس متفاوت و مربوط به خود را داشته باشد.

همچنین کنترلرها از طریق قسمت‌های حساس به لمس خود، به خوبی می‌توانند انگشتان کاربران را حس کنند. بنابراین هر زمان بازیکنان انگشتان شست، اشاره یا میانی خود را در آن‌ قسمت قرار دهند، کنترلر آن را تشخیص خواهد داد. با این وجود بازیکنان در حین انجام بازی،  با دست خود می‌توانند حرکات طبیعی‌تری را انجام دهند.

برخی دکمه‌های فشاری دیگر هم روی هر کنترلر که مانند یک دوال‌سنس نصفه هستند، دیده می‌شود. کنترلر سمت چپ دارای یک اهرم آنالوگ، دکمه‌های مثلث و مربع، L1 ، L2 و دکمه ایجاد (Create) است و کنترلر راست دارای یک اهرم آنالوگ دیگر، دکمه‌های ضربدر و دایره، R1 ، R2 و دکمه گزینه‌ها (Options) است. از دکمه‌های L1 و R1 به عنوان دکمه‌های «گرفتن» یاد شده که برای برداشتن وسایل در بازی استفاده می‌شود.

هدست واقعیت مجازی نسل بعدی پلی استیشن 5 برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی