ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قربانیان جرایم اینترنتی در سال گذشته ۴.۲ میلیارد دلار از دست داده‌اند

گزارش FBI نشان می‌دهد که با ثبت بیش از ۷۹۰ هزار شکایت در سال ۲۰۲۰ قربانیان جرایم اینترنتی مبلغ ۴.۲ میلیارد دلار را از دست داده‌اند. مرکز رسیدگی به شکایات اینترنتی (IC3) FBI گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۲۰ را ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

گزارش FBI نشان می‌دهد که با ثبت بیش از ۷۹۰ هزار شکایت در سال ۲۰۲۰ قربانیان جرایم اینترنتی مبلغ ۴.۲ میلیارد دلار را از دست داده‌اند.

مرکز رسیدگی به شکایات اینترنتی (IC3) FBI گزارش سالانه خود برای سال ۲۰۲۰ را به تازگی منتشر کرد که نشان می‌دهد قربانیان جرایم اینترنتی در مجموع ۴.۲ میلیارد دلار از دست داده‌اند. لازم به ذکر است که گزارش ارائه شده برای سال ۲۰۱۹ حدود ۷۰۰ میلیون دلار کمتر از این مقدار بود.

همانطور که انتظار می‌رود با افزایش ضرر و زیان، تعداد شکایت‌های دریافتی مرکز رسیدگی به شکایات اینترنتی نیز افزایش پیدا می‌کند. بیش از ۷۹۰ هزار شکایت در سال ۲۰۲۰ در این مرکز به ثبت رسید که بیشتر آن‌ها مربوط به انواع فیشینگ، ویشینگ (فیشینگ ویدیویی) و اسمیشینگ (فیشینگ متنی) می‌شود. همچنین در سال گذشته تنها حدود ۴۶۷ شکایت به ثبت رسیده بود.

براساس این گزارش، IC3 در سال گذشته ۲۸،۵۰۰ شکایت مربوط به ویروس کووید-۱۹ دریافت کرده است. مجرمان اینترنتی به تعداد از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حمله کردند و آن‌ها همچنین خدمات مربوط به بیمه بیکاری و سایر قوانین مربوط به لایحه CARES را مورد هدف قرار دادند. مجرمان برای فریب افراد، تظاهر می‌کردند از مقامات دولتی هستند و از طریق ایمیل، تماس تلفنی و شبکه‌های اجتماعی برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی یا درخواست پول، با قربانیان ارتباط برقرار می‌کردند.

همچنین در سال گذشته بسیاری از کلاهبرداری‌های از طریق ایمیل انجام شده که در آن مجرمان ایمیل‌های مدیران شرکت را هک و سپس درخواست انتقال وجه می‌کنند. در این گزارش عنوان شده است که قربانیان این دسته از کلاهبرداری‌ها بیش از ۱.۸ میلیارد دلار خسارت دیده‌اند.

کلاهبرداری‌های مربوط به پشتیبانی فنی همچنان به عنوان یک مشکل در حال افزایش هستند و زیان آن‌ها بیش از ۱۴۶ میلیون دلار اعلام شده است. به گفته IC3 بیشتر قربانیان این گروه بالا ۶۰ سال سن دارند و نسبت به سال گذشته با ۱۷۱ درصد خسارت بیشتر این گروه مواجه شده‌ایم.

همچنین در گزارش‌های Ransomware به ۲۹.۱ میلیون دلار خسارات کلی اشاره شده که نسبت به سال گذشته (۸.۹ میلیون دلار) با افزایش سه برابری همراه بوده است. با این وجود که بسیاری از مجرمان اینترنتی در سال گذشته، تعدادی از بیمارستان‌ها و شبکه‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی را مورد هدف قرار دادند، به نظر می‌رسد که مبلغ واقعی قربانیان حملات باج‌افزار در سال گذشته بسیار بیشتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad
    Milad | ۶ فروردین ۱۴۰۰

    من سرچ کردم ویشینگ نمیشه حملات فیشینگ ویدیویی و ما اصلاً چنین چیزی نداریم.

    ویشینگ میشه به سرقت بردن اطلاعات با تماس تلفنی

مطالب پیشنهادی