ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لامبورگینی از این پس بجای سرعت و شتاب، روی هندلینگ تمرکز می‌کند

لامبورگینی از این به بعد به جای آمار و ارقام و فاکتورهای دیگری چون شتاب و سرعت، روی هندلینگ و عملکرد دینامیکی تمرکز کرده و آن را در صدر اولویت‌های خود قرار خواهد داد. در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

لامبورگینی از این به بعد به جای آمار و ارقام و فاکتورهای دیگری چون شتاب و سرعت، روی هندلینگ و عملکرد دینامیکی تمرکز کرده و آن را در صدر اولویت‌های خود قرار خواهد داد. در جریان تست و بررسی هوراکان STO توسط اصحاب رسانه که چندی پیش به دعوت لامبورگینی برگزار شد، فرانچسکو اسکاردائونی (Francesco Scardaoni) مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه کمپانی ضمن اشاره به این موضوع گفته با ظهور خودروهای الکتریکی شتاب دیگر مثل گذشته مهم نخواهد بود.

آقای اسکاردائونی در این رابطه به نشریه استرالیایی Car Advice اظهار کرده:

«ده سال قبل وقتی از ما سوال می‌شد با چه پارامترهایی یک خودرو ارزیابی می‌شود، ما می‌گفتیم حداکثر سرعت، شتاب و سپس هندلینگ. کمی بعد حداکثر سرعت به رتبه دوم رفت و شتاب جای آن را گرفت. حالا با برقی‌سازی، شتاب مثل سابق اهمیت ندارد، چرا که پیشرانه‌های الکتریکی دستیابی به آن را کاملا ساده کرده‌اند.»

شاید بدانید لامبورگینی در چند سال گذشته، توجه ویژه‌ای به مدل‌های مخصوص پیست نشان داده؛ اونتادور SVJ و هوراکان STO دو مورد از این مدل‌ها هستند که از نظر شتاب و سرعت تفاوتی با نسخه‌های استاندارد خیابانی ندارند، ولی به لطف هندلینگ بهتر در پیست مسابقه بسیار سریع‌تر و چابک‌تر هستند.

آقای اسکاردائونی افزوده آنچه که اکنون باعث ایجاد تمایز می‌شود، تجربه رانندگی و هندلینگ خودرو است. از نظر وی یک اتومبیل سنگین‌وزن ممکن است شتابگیری خوبی داشته باشد، اما وقتی به علت وزن بالا نمی‌تواند عملکرد و هندلینگ مناسبی هنگام پیچیدن ارائه کند، خبری از لذت رانندگی نخواهد بود.

مدیر لامبورگینی در آسیا و اقیانوسیه در ادامه مصاحبه خود اضافه کرده:

«در حال حاضر، از نظر ما هندلینگ یکی از اصلی‌ترین اولویت‌ها برای هر خودروساز به شمار می‌رود، مخصوصا برای خودروسازی مثل لامبورگینی. برای لامبورگینی هندلینگ پارامتری بسیار حیاتی و کلیدی است و حتی پارامتر شماره یک.»

بد نیست اشاره کنیم استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی و بوگاتی سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود هنوز با سوپر اتومبیل‌های الکتریکی حدود یک دهه فاصله داریم. از این رو لامبورگینی فعلا بجای پیشرانه‌های برقی روی پیشرانه‌های هیبریدی تمرکز کرده است.

سیان FKP 37 ماحصل این استراتژی محسوب می‌شود. همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، قلب اصلی پیشرانه این خودرو در واقع همان موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی است که پیشتر در اونتادور SVJ به کار گرفته شده؛ این موتور با یک سیستم هیبرید نرم 48 ولتی که 34 اسب بخار قدرت دارد، همکاری می‌کند.

به واسطه موتور برقی این سیستم، سیان می تواند بدون نیاز به روشن شدن موتور بنزینی، در سرعت های بسیار کم مانورهایی مثل دنده عقب یا پارک کردن را انجام دهد. به گفته لامبورگینی، پیشرانه سیان در مجموع 819 اسب بخار قدرت دارد. با این خروجی، سیان با کنار زدن اونتادور SVJ قدرتمندترین ساخته سنت آگاتایی‌ها لقب گرفته است. ناگفته نماند لامبورگینی تایید کرده جانشین اونتادور هم با موتور هیبریدی تولید خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    واقعا فکر خوبیه ما خودرو های زیادی داریم که سرعتشون عالیه ولی هنداینگشون افتضاحه

مطالب پیشنهادی