ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک تصویر راکت غول پیکر سوپرهوی را منتشر کرد

اسپیس ایکس در حال آماده کردن مقدمات برای آزمایش نسل جدید راکت سوپرهوی است که فضاپیمای استارشیپ را به فضا خواهد برد. ماسک پیش از اجرای این آزمایش تصویری از اولین راکت سوپرهوی را منتشر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

اسپیس ایکس در حال آماده کردن مقدمات برای آزمایش نسل جدید راکت سوپرهوی است که فضاپیمای استارشیپ را به فضا خواهد برد. ماسک پیش از اجرای این آزمایش تصویری از اولین راکت سوپرهوی را منتشر کرده که پروتوتایپ BN1 نام دارد.

تصویر منتشر شده در توییتر ماسک پروتوتایپ BN1 را در مرکز آزمایش اسپیس ایکس واقع در «بوکا چیکا» نشان می‌هد. برای درک بهتر ابعاد غول پیکر این بوستر ۷۰ متری کافی است به تصویر فردی که روی جرثقیل قرار گرفته دقت کنید. شرکت مذکور قرار است سیستم استارشیپ و سوپر هوی را برای اولین پرواز مداری در تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ (۱ ژوئیه ۲۰۲۱) آماده کند. برای نمایش کامل تصویر روی آن کلیک کنید.

پروتوتایپ BN1 در این عکس تنها برای انجام آزمایش‌های زمینی توسعه یافته و مسیر را برای پرواز مداری نسل بعدی که BN2 نام خواهد داشت آماده می‌کند. نمونه اولیه BN3 هم احتمالا فضاپیمای ۵۰ متری استارشیپ را به فضا خواهد برد.

اسپیس ایکس مدعی است پس از توسعه نهایی این سیستم سوپرهوی با نیروی حاصل از ۳۱ موتور رپتور قوی‌ترین ماشین پرتاب فضایی خواهد بود که دنیا به خود دیده است. دیگر مزیت این سیستم مثل فالکون قابلیت استفاده مجدد است و پس از قرار گرفتن فضاپیما در مدار مرحله اول راکت دوباره روی زمین فرود آمده و آماده پرتاب دوباره خواهد شد.

استارشیپ به گونه‌ای توسعه یافته که پیش از بازگشت به زمین قادر به فرود روی سیارات دیگر باشد. این فضاپیما هم در نوع خود فوق‌العاده پیشرفته و قدرتمند بود و توانایی حمل ۱۰۰ مسافر و محموله‌های دیگر را دارد.

استارشبپ فعلا در مرحله آزمایش به سر می‌برد و آخرین نمونه آن علی‌رغم فرود موفق روی زمین پس از دقایقی منفجر شد تا به سرنوشت نسخه قبلی دچار شده باشد. چهارمین آزمایش پرواز در ارتفاع بالا قرار است با استفاده از نمونه اولیه SN11 همین روزها صورت بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mosio
    Mosio | ۲۹ اسفند ۱۳۹۹

    پیش بسوی فتح مریخ

مطالب پیشنهادی