ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر در قوانین خود برای رهبران جهان بازنگری می‌کند

توییتر قصد دارد سیاست‌های خود در مورد رهبران جهان را مورد بازبینی قرار دهد و با ارائه پستی در وبلاگ خود به دنبال دریافت اطلاعات درباره تغییرات این سیاست‌ها است. توییتر از ۱۹ مارس (۲۹ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

توییتر قصد دارد سیاست‌های خود در مورد رهبران جهان را مورد بازبینی قرار دهد و با ارائه پستی در وبلاگ خود به دنبال دریافت اطلاعات درباره تغییرات این سیاست‌ها است.

توییتر از ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) تا ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) با ایجاد یک نظرسنجی قصد دارد بداند «آیا [مردم] اعتقاد دارند که با رهبران جهان هم باید مطابق با قوانین دیگر توییتر رفتار کرد؟»

در این نظرسنجی لیستی از اقدامات احتمالی که برای انجام این تغییرات باید صورت بگیرد، ارائه شده است. همچنین در این نظرسنجی سوالاتی از این قبیل مطرح شده است که «آیا حساب رهبران جهان هم باید به همان اندازه حساب‌های دیگر مورد رسیدگی قرار بگیرد» و «آیا مسدود سازی حساب کاربری رئیس جمهور یا نخست وزیر توسط این پلتفرم مشکلی ندارد؟»

قوانین فعلی توییتر برای رهبران جهان در اکتبر سال ۲۰۱۹ تنظیم شده است، اما از آن زمان اتفاقات زیادی افتاده که باعث ایجاد برخی تغییرات در این قوانین شده است. در ژانویه سال ۲۰۲۱ توییتر حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت ایالات متحده را به دلیل ترویج خشونت در میان شورشیان کنگره مسدود کرد.

مسدود سازی حساب ترامپ در توییتر، به دنبال ماه‌ها تلاش این پلتفرم برای فهمیدن نحوه صحیح برخورد با او و سایر رهبران جهان از جمله رهبران ونزوئلا و برزیل که در مورد ویروس کرونا اطلاعات غلط را به اشتراک می‌گذاشتند، صورت گرفت. همچنین توییتر تنها شرکتی نیست که با این مسائل دست و پنجه نرم می‌کند. فیسبوک هنوز منتظر تصمیم هیئت نظارت خود در مورد حضور یا عدم حضور رئیس جمهور سابق در پلتفرم خود است.

مطمئنا توییتر برای انجام چنین تصمیم و برنامه مهمی، تنها به نظرات عمده مردم متکی نخواهد بود، بلکه اعلام کرده است که از متخصصان حقوق بشر، سازمان‌های جامعه مدنی و دانشگاهیان سراسر جهان مشورت خواهد گرفت. توییتر همچنین قصد دارد این نظرسنجی را به ۱۴ زبان مختلف منتشر کند، اما در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی در دسترس قرار گرفته. برای شرکت و مشاهده این نظرسنجی می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی