ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین استفاده از خودروهای تسلا را برای پرسنل دولتی و نظامی ممنوع می‌کند

دولت چین استفاده از خودروهای برقی تسلا را به دلیل نگرانی از نقض قوانین حریم خصوصی و احتمال جاسوسی برای پرسنل نظامی و دولتی ممنوع می‌کند. براساس گزارش «وال استریت ژورنال»، چین نگران خطرات بالقوه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

دولت چین استفاده از خودروهای برقی تسلا را به دلیل نگرانی از نقض قوانین حریم خصوصی و احتمال جاسوسی برای پرسنل نظامی و دولتی ممنوع می‌کند.

براساس گزارش «وال استریت ژورنال»، چین نگران خطرات بالقوه امنیتی در استفاده از خودروهای برقی تسلا است. دولت چین با هدف جلوگیری از انتقال اطلاعات و جمع آوری داده توسط خودروهای تسلا، کارمندان ارتش و شرکت‌های دولتی که فعالیت حساس و مهمی دارند را از بکارگیری این خوردها منع می‌کند.

دولت چین با بازنگری مولفه‌های امنیتی به این نتیجه رسید که دوربین‌های نصب شده در خودروهای برقی تسلا می‌توانند به صورت پیوسته تصاویر را ضبط کرده و همچنین اطلاعات زمانی و مکانی خودرو را به همراه تصاویر گرفته شده آرشیو کنند. دولت چین نگران است که این تصاویر و داده‌ها در اختیار مقامات ایالات متحده قرار گیرد. به همین منظور استفاده از خودروهای الکتریکی تسلا را برای کارمندان دولت و خصوصا پرسنل نظامی ممنوع می‌کند.

جدای از این ممنوعیت خودروهای تسلا اجازه ورود به محوطه و ساختمان‌های اداری دولتی و حساس را ندارند و قوانین سخت گیرانه‌ای در مورد آنها اجرایی می‌شود. تسلا تاکنون واکنشی به ممنوعیت استفاده از خودروهای برقی این شرکت نشان نداده است، هرچند معتقد است که قوانین چین را رعایت می‌‌کند و محافظت از داده‌ها را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این شرکت می‌داند. دولت چین نیز از ارائه توضیحات بیشتر در مورد این موضوع خودداری کرده است.

چین یکی از بازارهای مهم برای تسلا محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز بسیاری از خودروهای این شرکت در چین به فروش می‌رسد. مدت‌هاست ایالات متحده و چین اختلاف‌های و تنش‌های تجاری با یکدیگر دارند. بیش از یک سال است که هواوی به بهانه نگرانی در مورد جاسوسی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفته است و از نظر برخی تصمیم چین نیز واکنشی به این اقدام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی