ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هش ریت بیت‌کوین به رکورد ۱۸۵ اگزا هش رسید؛ رشد ۱۸۴۰۰ درصدی در ۵ سال

هش ریت بیت کوین طی هفته‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و با رسیدن به  185 اگزا هش در ثانیه بالاترین رکود تاریخی خود را ثبت کرده است. با این حساب از سال 2016 ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

هش ریت بیت کوین طی هفته‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و با رسیدن به  185 اگزا هش در ثانیه بالاترین رکود تاریخی خود را ثبت کرده است. با این حساب از سال 2016 تاکنون هش ریت بیت کوین افزایش 18400 درصدی را تجربه کرده است.

قدرت هش ریت به صورت بی‌وقفه به صعود خود ادامه می‌دهد. از ابتدای سال نو میلادی تاکنون رشد بی‌سابقه‌ای را در طول تاریخ خود به ثبت رسانده است.

معمولا هش ریت  بیت کوین هر سال در حدود  1500 درصد افزایش پیدا می‌کند و طی 5 سال گذشته توانسته صعود 18400 درصدی رقم بزند.

اواسط ماه مارس قیمت بیت کوین به بالاترین رقم تاریخی خود رسید و توانست از مرز 61 هزار دلار نیز عبور کند. این در حالی است که حدود یک سال قبل در پنجشنبه سیاه، ارزش بیت کوین سقوط کرده و به مرز 3850 دلار رسیده بود.

استخراج بیت کوین بسیار رقابتی شده است و با هش ریت بسیار بالایی کار پیش می‌رود. در حدود 5 سال قبل وضعیت به این شکل نبود و طی تنها چند سال شاهد چنین تغییراتی در بازار ارزهای دیجیتال هستیم.

بی‌شک افزایش قیمت بیت کوین نقش موثری در افزایش هش ریت داشته است. با این وجود، پیشرفت‌های دیگر فناوری نیز در این قضیه بی‌تاثیر نبوده‌اند. در سال ۲۰۱۶ و پیش از جهش تاریخی بیت‌کوین نرخ هش ریت بین 7 تا 15 تراهش در ثانیه بود و در ادامه این رقم به 100 تراهش در ثانیه افزایش یافت.

هش ریت بیت کوین و قیمت آن همواره رابطه نزدیکی با هم داشته‌اند، چرا که هش ریت از یک سو نشان دهنده هزینه تولید بیت کوین برای ماینرهاست و از سوی دیگر امنیت کلی شبکه بیت کوین را نشان می دهد. به عبارت دیگر، هر چه هش ریت کلی بیشتر باشد، کنترل کردن شبکه پرهزینه تر خواهد شد. این اعتماد غیر متمرکز یکی از مهم ترین ویژگی های بیت کوین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    چرا اول توضیح ندادید که هش ریت چیه؟

    • Hitchhiker
      Hitchhiker | ۱ فروردین ۱۴۰۰

      یه معیار برای نشون دادن توان محاسباتی ماینرها یا سختی شبکه بیت کوین

  • saeedglx
    saeedglx | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

    منبع؟

مطالب پیشنهادی