ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا برای تقویت استارتاپ‌ها قوانین جدیدی پیشنهاد کرد

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، مجموعه جدیدی از قوانین و استانداردها را برای استارتاپ‌ها کشورهای عضو پیشنهاد داده است. استاندارد پیشنهاد شده از سوی کمیسیون اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، مجموعه جدیدی از قوانین و استانداردها را برای استارتاپ‌ها کشورهای عضو پیشنهاد داده است.

استاندارد پیشنهاد شده از سوی کمیسیون اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه می‌خواهد که قوانین خود را برای امتیاز خرید یا فروش سهام و ویزای مهاجرت تغییر دهند تا استارتاپ‌ها بتوانند بهترین استعدادها را از هر نقطه جهان جذب کنند.

تاکنون ۲۵ کشور در سراسر اروپا به جز مجارستان، بلغارستان و کرواسی از این استاندارد حمایت و در آن ثبت نام کرده‌اند. انتظار می‌رود این کشورها به زودی و با گذشت زمان قوانین خود را تغییر دهند.

در متن این استاندارد می‌خوانیم:

ما در اروپا به استارتاپ‌های بیشتری نیاز داریم که به سرعت تبدیل به بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌شوند و سپس در نهایت به شرکت‌های بزرگ و موفقی که به حاکمیت دیجیتال و استقلال استراتژیک اروپا کمک می کنند، توسعه پیدا خواهند کرد.

برای این کار، استارتاپ‌های هر گوشه از اروپا برای رشد خود در هر مرحله از چرخه زندگی به شرایط مطلوب و عادلانه‌ای نیاز دارند.

بنیانگذاران فناوری در اروپا برای مدت‌ها خواستار اصلاحاتی هستند که به شکوفایی استارتاپ‌ها کمک می‌کند و نظر ایالات متحده و چین به عنوان بزرگترین تاسیس کننده شرکت‌های دیجیتال را جلب خواهد کرد. شرکت‌هایی مانند آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل در ایالات متحده و شرکت‌های هواوی، تنسنت، علی‌بابا و شیائومی در چین واقع شده‌اند که تمام این شرکت‌ها از بزرگترین شرکت‌های فناوری اروپا هم بزرگتر هستند.

یکی از شکایت‌های اساسی در اروپا به گزینه سهام کارمندان مربوط می‌شود که این فرصت را به کارمندان استارتاپ‌ها می‌دهد تا مالک بخشی از یک شرکت شوند. استاندارد ارائه شده برای استارتاپ‌ها عنوان می‌کند که گزینه‌های مربوط به سهام کارمندان تا زمانی که نقد نشده‌اند نباید مشمول مالیات بر سود سرمایه شوند و به استارتاپ‌ها باید اجازه داده شود که به کارمندان دارای حق رای، حق سهام جداگانه‌ای اختصاص داده شود.

این استاندارد همچنین عنوان می‌کند که روند ایجاد یک شرکت جدید باید به «یک روز» تسریع پیدا کند و هزینه آن کمتر از ۱۰۰ یورو (۱۱۹ دلار) باشد. همچنین در متن این استاندارد عنوان شده که زمان پردازش و صدور ویزا نیز باید تسریع شود.

سال گذشته، دولت آلمان اعلام کرد که قانون جدیدی را در مورد گزینه‌های سهام و همچنین برای ایجاد انگیزه‌های سرمایه‌ گذاری در بخش فناوری این کشور اصلاحات دیگری را اعلام خواهد کرد. در همین حال، فرانسه هم تلاش کرده است تا سیاست‌های مربوط به گزینه‌های سهام کارمندان استارتاپ‌ها را بهبود بخشد.

با این وجود تعدادی از مدیران استارتاپ‌های اروپایی و سرمایه گذاران اولیه از پیشنهادهای کمیسیون اروپا استقبال کردند. «مارتین مینیوت» از شرکای «ایندکس ونچرز» خواستار هماهنگی سیاست‌های استارتاپ سراسر اروپا شد و عنوان کرد که استاندارد‌های ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا یک گام در مسیر درست است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی شرکت سرمایه ‌گذاری Atomico؛ استارتاپ‌های اروپایی در سال گذشته توانستند بیش از ۴۱ میلیارد دلار بودجه جذب کنند که از نظر سرمایه گذاری سالانه در زمینه فناوری و از بین بردن تاثیرات مخرب اقتصادی ویروس کرونا رکورد تازه‌ای محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی