ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

یک تست داینو فاش کرد: M4 جدید 74 اسب بخار از آنچه که ب‌ام‌و می گوید، قوی‌تر است

بهتر است آرامش خودمان را حفظ کنیم، اما لازم است بدانیم که یک گاراژ افتر مارکت در ایلینوی، مدعی شده که توان تولیدی پیشرانه ب ام و M4 جدید، بسیار بیشتر از رقم‌های اعلامی است! ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

بهتر است آرامش خودمان را حفظ کنیم، اما لازم است بدانیم که یک گاراژ افتر مارکت در ایلینوی، مدعی شده که توان تولیدی پیشرانه ب ام و M4 جدید، بسیار بیشتر از رقم‌های اعلامی است! برخی تست‌ها گفته بودند که M4 جدید حداکثر تا 465 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از طرفی، خود ب ام و گفته که قدرت تولیدی نسخه استاندارد این خودرو، 475 اسب بخار است.

خب تا اینجا همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد. اما با فرض 15 درصد افت توان پیشرانه و در یک تخمین غیر علمی ولی قابل استناد، در تست‌های داینو انجام گرفته از سوی آن گاراژ، مشخص شده که M4 تا 547 اسب بخار هم قدرت دارد!

یعنی 74 اسب بخار بیشتر از عدد اعلام شده توسط ب ام و! اما صبر کنید. چندان هم نباید به این نتایج اعتماد کرد. نخست، همان طور که مهندسان خودرو یک بار در سال 2017 توضیح دادند، مقایسه اعداد در داینامومترهای مختلف در مکان‌های متفاوت، معمولا با عدم دقت همراه می‌شود. در حقیقت، کاربرد واقعی این ابزارها، مقایسه ارقام در یک مکان ثابت به دفعات مکرر است.

رطوبت، ارتفاع و بسیاری دیگر از پارامترها می‌توانند بر نتیجه نهایی، تاثیر گذار باشند. صد البته که ما نمی‌دانیم که ب ام و در چه مکانی به اندازه گیری تست توان خودروهایش می‌پردازد. اما حداقل می‌دانیم که موتورهای این شرکت در مونیخ ساخته می‌شوند. شهری با ارتفاع 520 متری از سطح دریا، حال آنکه گاراژ نامبرده در ایلینوی، در منطقه‌ای با ارتفاع حداکثر 208 متری از سطح دریا، واقع شده است!

البته برخی کارشناسان می‌گویند که افت توان خودروهای مدرن، نه به اندازه 15 درصد، بلکه تنها 10 درصد است. با این اوصاف، اعداد به دست آمده از تست داینو گاراژ نامبرده، چندان شگفت انگیز نیست. چرا که این اعداد و ارقام، تابع پارامترهای بسیاری هستند.

اگرچه که هیچ یک از عوامل موثر همچون رطوبت، ارتفاع و تفاوت بازدهی پیشرانه در مواقع مختلف هم نمی‌توانند اختلاف 74 اسب بخاری را توجیه کنند. به هر حال، این موضوع می‌تواند خبری خوب برای مالکان M4 باشد، چرا که در صورت صحت آن، یکی از قدرتمندترین خودروهای ساخت ب ام و را تحویل گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

مطالب پیشنهادی