ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی احتمالا به‌‌زودی از چیپست کرین 9000L رونمایی می‌کند

هواوی که سال گذشته میلادی از چیپ ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ رونمایی کرد، حالا ظاهرا می‌خواهد نسخه جدیدی از آن به نام کرین 9000L را معرفی کند. شرکت فناوری چینی هواوی هنوز در تلاش است ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

هواوی که سال گذشته میلادی از چیپ ۵ نانومتری کرین ۹۰۰۰ رونمایی کرد، حالا ظاهرا می‌خواهد نسخه جدیدی از آن به نام کرین 9000L را معرفی کند.

شرکت فناوری چینی هواوی هنوز در تلاش است تا تجارت مربوط به گوشی‌هایش را ادامه دهد چرا که آن‌ها قصد ندارند مانند برند آنر، بخش گوشی‌های خود را به فروش برسانند. هواوی اخیرا پرچمدار جدید و تاشو خود یعنی میت ایکس ۲ را روانه بازار کرده و انتظار می‌رود سری پی ۵۰ را تا ماه آینده عرضه کند.

در رسانه‌های چینی شایعاتی به گوش می‌رسد که HiSilicon، شرکت زیرمجموعه هواوی که وظیفه ساخت تراشه‌ها را برعهده دارد به‌زودی از پلتفرم موبایل کرین 9000L رونمایی خواهد کرد. پیش از این به این تراشه اشاره‌ای نشده بود و برای اولین بار در مورد این تراشه می‌شنویم، اما با توجه به نام آن می‌توان متوجه شد که کرین 9000L طراحی شبیه به کرین 9000E و ۹۰۰۰ دارد و روند ساخت آن متفاوت است. طبق این شایعات، کرین 9000L با استفاده از لیتوگرافی ۵ نانومتری EUV سامسونگ تولید خواهد شد. کرین 9000L از نظر مشخصات نسبت به دو مدل قبلی که توسط TSMC تولید شده‌اند، ضعیف‌تر خواهد بود.

همچنین منبع دیگری درباره مشخصات و پیکربندی چیپست کرین 9000L اطلاعاتی ارائه کرده که تفاوت آن با کرین 9000E و 9000 را مشخص می‌کند. فرکانس هسته اصلی این تراشه تا ۲.۸۶ گیگاهرتز کاهش پیدا می‌کند، در حالی که این فرکانس در دو مدل دیگر این سری به ۳.۱۳ گیگاهرتز می‌رسد. پردازشگر گرافیکی این چیپست؛ Mali-G78 با ۱۸ هسته خواهد بود اما GPU دو مدل قبلی به ترتیب از ۲۴ و ۲۲ هسته تشکیل شده‌اند.

کرین 9000L

ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که چیپست‌های پرچمدار هواوی معمولا از NPU اختصاصی برخوردار هستند. کرین 9000L در این زمینه فقط از یک پردازنده مرکزی بزرگ استفاده می‌کند. در مقابل کرین ۹۰۰۰ دارای دو هسته بزرگ و یک هسته کوچک و کرین 9000E دارای یک هسته بزرگ و یک هسته کوچک است.

هنوز اطلاعات رسمی در مورد چیپست کرین 9000L وجود ندارد، اما ممکن است در مدت زمان کوتاهی شاهد معرفی آن توسط هواوی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی