ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا آیگو اکس پرولوگ معرفی شد؛ یک کراس‌اوور کوچک با طراحی متفاوت

تویوتا به تازگی از یک کانسپت جدید با نام آیگو اکس پرولوگ (Aygo X Prologue) پرده‌برداری کرد. این کانسپت ابعاد کوچکی داشته و در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری یا همان سگمنت A قرار می‌گیرد. خودروساز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

تویوتا به تازگی از یک کانسپت جدید با نام آیگو اکس پرولوگ (Aygo X Prologue) پرده‌برداری کرد. این کانسپت ابعاد کوچکی داشته و در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری یا همان سگمنت A قرار می‌گیرد.

خودروساز ژاپنی با معرفی آیگو اکس پرولوگ نشان می‌دهد که به سگمنت A کماکان وفادار بوده و دوست ندارد برخلاف برخی رقبا، به این زودی‌ها از آن خارج شود. این کراس‌اوور مفهومی در واقع پیش‌نمایشی از جایگزین هاچبک شهری آیگو محسوب می‌شود.

شاید بدانید نسل فعلی آیگو با همکاری پژو و سیتروئن توسعه یافته و از پلتفرمی مشترک با 108 و C1 برخوردار است. از آنجایی که فرانسوی‌ها فعلا برنامه‌ای برای ارائه نسل جدید دو مدل مذکور ندارند، نسل آتی آیگو به طور اختصاصی توسط تویوتا طراحی و تولید خواهد شد.

آیگو اکس پرولوگ طراحی جذاب و هیجان‌انگیزی دارد. در این کانسپت خبری از آن دماغه X شکل نیست؛ در عوض جلوپنجره بسیار بزرگ‌تر شده و چراغ‌های جلو حالا از نوع سرتاسری هستند.

ورودی‌های هوای سپر، مه‌شکن‌های LED، بدنه دو رنگ عضلانی و متورم، دستگیره‌های در مخفی‌شونده، سینی محافظ سپر عقب، نگهدارنده مخصوص دوچرخه و همچنین چراغ‌های عقب سرتاسری از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر این مفهومی در نمای بیرونی هستند.

در نمای عقب آیگو اکس پرولوگ روندی تکاملی طی شده است

اما دوربین‌های نصب شده روی قسمت بیرونی قاب آینه‌ها را می‌توان ویژگی منحصر بفرد آیکو اکس پرولوگ دانست. این دوربین‌ها از نوع ورزشی بوده و به گفته تویوتا برای ثبت و ضبط لحظات خاص کاربرد دارند.

متاسفانه تویوتا هیچ تصویری از فضای داخلی تازه‌ترین مفهومی خود منتشر نکرده و نمی‌دانیم طراحی کابین آن چگونه است. این کمپانی در رابطه با مشخصات فنی نیز اطلاعات چندانی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و تنها به این امر اشاره کرده که نسخه خیابانی آیگو اکس پرولوگ بر اساس پلتفرم GA-B تولید خواهد شد. این پلتفرم با انواع موتورها همخوانی داشته و نسل کنونی یاریس نیز از آن سود می‌برد.

پیش‎‌بینی می‌شود آیگو اکس پرولوگ به منظور کاهش قیمت تمام شده، با یک موتور کم حجم به فروش برسد.

درباره زمان رونمایی از نسخه خیابانی این کانسپت هم حرفی به میان نیامده، اما انتظار می‌رود اواخر امسال و یا نهایتا اوایل سال آینده شاهد معرفی آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی