ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا احتمالا با Ampere A100 سریعترین GPU استخراج رمزارز جهان را می‌سازد

انویدیا ظاهرا روی کارت CMP (پردازشگر استخراج رمزارز) جدیدی کار می‌کند که مبتنی بر پردازشگر گرافیکی Ampere A100 است. Ampere A100 قدرتمندترین GPU انویدیا تا به امروز محسوب می‌شود، بنابراین شاید CMP جدید این کمپانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

انویدیا ظاهرا روی کارت CMP (پردازشگر استخراج رمزارز) جدیدی کار می‌کند که مبتنی بر پردازشگر گرافیکی Ampere A100 است. Ampere A100 قدرتمندترین GPU انویدیا تا به امروز محسوب می‌شود، بنابراین شاید CMP جدید این کمپانی به سریعترین GPU استخراج رمزارز دنیا تبدیل شود.

یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Kopite1kimi» که تا به امروز اطلاعات درستی درباره GPUهای مبتنی بر Ampere منتشر کرده، به تازگی از طریق توییتی چنین اطلاعاتی را در اختیار عموم قرار داده. به گفته این منبع، انویدیا احتمالا در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک چیپ CMP HX مبتنی بر Ampere A100 است.

این منبع از A100 به عنوان یک «هیولای استخراج رمزارز» یاد کرده و گفته برای دسترسی به اطلاعات مربوط به عملکردش در زمینه استخراج رمزارزها، همچنان باید منتظر بمانیم.

در حال حاضر اطلاعاتی درباره زمان رونمایی و همچنین مشخصات این چیپ انویدیا منتشر نشده، با این حال با توجه به اینکه تقریبا تمام الگوریتم‌های استخراج رمزارز GPU به عملکرد پهنای باند حافظه وابستگی دارند، انتظار می‌رود این چیپ عملکرد بی‌نظیری داشته باشد.

GPU استخراج رمزارز

برای مقایسه بد نیست اشاره‌ای که به کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3090 با قدرت ۱۱۵ تا ۱۲۰ مگاهش بر ثانیه برای اتریوم با استفاده از الگوریتم «Daggerhashimotto» داشته باشیم. این کارت گرافیک مبتنی بر GA102 است و از حافظه GDDR6X با پهنای باند ترکیبی ۹۳۶.۲ گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد.

در مقابل انویدیا Ampere A100 دارای حافظه HBM2 و پهنای باند ۱.۶ ترابایت بر ثانیه است. نسخه PCIe این محصول توان طراحی حرارتی ۲۵۰ وات دارد که از GA102 با توان طراحی حرارتی ۳۵۰ وات کمتر است. این قابلیت‌ها به معنای هش ریت بالاتر و همچنین بهره‌وری بیشتر است، با این حال A100 مشکلات مخصوص به خود را دارد.

تولید این GPU برای استخراج رمزارز دشوار است و همچنین قیمت بسیار بالایی دارد. برای مثال شتاب‌دهنده Tesla A100 PCIe GPU قیمتی نزدیک به ۱۱ هزار دلار دارد که ۷ برابر از کارت گرافیک RTX 3090 با قیمت ۱۴۹۹ دلار گران‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • E.A
    E.A | ۱ فروردین ۱۴۰۰

    خب چرا هیچی ننوشتید ???

مطالب پیشنهادی