ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزئیات محدودیت سفرهای کرونایی و جریمه‌ها

پس از گذشت نزدیک به دو ماه از رسمی شدن ورود ویروس کرونا به کشور و در شرایطی که اغلب کشورهای درگیر با ویروس کرونا نسبت به قرنطینه کامل شهرها و شهروندان اقدام کرده اند، ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

پس از گذشت نزدیک به دو ماه از رسمی شدن ورود ویروس کرونا به کشور و در شرایطی که اغلب کشورهای درگیر با ویروس کرونا نسبت به قرنطینه کامل شهرها و شهروندان اقدام کرده اند، سرانجام طرح فاصله گذاری اجتماعی در ایران ابلاغ شده است که مهمترین جزئیات آن به شرح زیر است:

جزئیات محدودیت سفرهای کرونایی و جریمه ها [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۰

بر اساس طرح محدودیت هوشمند کرونا که قرار است از این هفته اجرایی شود، مقرر شده تا مردم در سفرهای جاده‌ای حتی با وسایل نقلیه شخصی‌شان جریمه شوند، اگر واکسینه نشده باشند یا کرونای آن‌ها مثبت شده باشد.

طرح محدودیت و کنترل هوشمند کرونا که قرار بود با تاخیر دو هفته‌ای از نیمه ماه جاری، اجرایی شود، به گفته وزیر کشور قرار است از ۲۱ آذر آغاز شود. در قالب این طرح، محدودیت‌های هوشمند در قالب پنج مرحله در حوزه‌های مختلف اجرایی می‌شود که یکی از آن‌ها ترددهای بین شهری است.

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: «گام نخست طرح مدیریت هوشمند از شنبه درباره سازمان‌های اجرایی اعمال می‌شود.»

وی درباره مراحل اجرایی طرح هوشمند کرونا تحت عنوان سامانه امید افزود: «دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت‌های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری، علمی و تحقیقاتی و آموزشی پنج مرحله اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید هستند که در جلسه امروز این مراحل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

از سوی دیگر محسن فرهادی - معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت - جزئیات اجرا و جرایم متخلفان در طرح محدودیت هوشمند کرونا در حوزه ترددهای بین شهری را این گونه تشریح کرد: «زمینه اجرای طرح بر سامانه استوار است؛ یعنی کنترل‌ها سامانه‌ای و الکترونیک است به طور مثال اگر قرار است به سینما برویم باید واکسن زده باشیم و در صورتی از طریق سایت به ما بلیط فروخته می‌شود که با ارائه کد ملی یا QR کد کارت واکسن ثابت کنیم واکسن تزریق کرده‌ایم. یا در مثال بعدی زمانی می‌توانیم بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس بخریم که سامانه، تزریق واکسن و بیمار نبودن فرد را تایید کند.»

وی با اشاره به اینکه ترددهای بین استانی هم شامل طرح محدودیت هوشمند کرونا می‌شود، افزود: «زمانی افراد می‌توانند با ماشین شخصی تردد کنند که در صورت قرمز یا نارنجی بودن یک شهر، واکسیناسیون را انجام داده باشند و رصد خودروها از طریق پلاک آن‌ها انجام می‌شود.»

فرهادی ادامه داد: «اگر شهری قرمز باشد و فردی بخواهد به آن سفر کند باید وارد سامانه الکترونیک پلیس راهور شود و کد ملی را ثبت کند و اگر واکسن تزریق کرده باشند و بیمار نباشند اجازه سفر خواهند داشت و اگر اجازه سفر صادر نشود و سفر کنید مانند گذشته جریمه اعمال می‌شود که قابلیت دوبرابر شدن هم دارد. این قانون مشمول صاحب ماشین می‌شود و سرنشینان کنترل نمی‌شوند.»

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد: «از طرفی قرار است به صورت رندوم چک پلیس در مسیر هم ماشین‌هایی را بررسی کند که در این شیوه سرنشین‌ها هم کنترل می‌شوند. جرایم در قسمت ترددها در صورت عدم رعایت نکات ذکر شده اعمال می‌شود. ورود بدون اعلام کد ملی به سامانه پلیس راهور به شهر قرمز یک میلیون تومان، شهر نارنجی ۵۰۰ هزارتومان و شهر زرد ۲۰۰ هزارتومان است.»

فعال شدن سیستم کنترل هوشمند کرونا از پس فردا؛ افراد واکسن نزده جریمه می شوند [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۰

رضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با ایسنا اعلام کرد: «در سیستم کنترل هوشمند کرونا که از نیمه آذر ماه (پس فردا) اجرایی خواهد شد، محدودیت و جریمه برای افرادی که واکسینه نشدند در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود اما افراد مبتلا حتی اجازه سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی خودشان را هم ندارند.»

همچنین براساس جلسات اخیر تصمیم گرفته شده که اگر سویه جدید کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و گسترش پیدا کند، محدودیت‌های کرونایی درباره سفرهای داخلی تغییر کرده و سختگیرانه‌تر شود.

به گفته این مقام آگاه: «در سیستم جدید کنترل هوشمند کرونا که قرار است از پس فردا (دوشنبه ۱۵ آذر ماه) اجرایی شود، افرادی که واکسن نزده باشند به محض ورود به شهرها و استان‌های نارنجی و قرمز جریمه خواهند شد و بر این اساس جریمه‌ها اعمال می‌شود. پروتکل‌های بهداشتی که پیش از این برای شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرایی می‌شد تغییری نکرده اما هوشمند شده و برای افراد واکسینه نشده و مبتلا اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ادامه داد: «افرادی که در شرایط کرونایی قرار گرفتند و پاسخ تست کرونای آن‌ها مثبت شده است، پروتکل‌ها سختگیرانه‌تر از افراد واکسینه نشده‌ها برای‌شان اجرایی می‌شود به گونه‌ای اجازه خروج از منزل حتی با خودروهای شخصی هم ندارند و باید در قرنطینه بمانند و در سفرهای درون شهری و برون شهری جریمه خواهند شد. همچنین افراد مبتلا به کرونا رصد می‌شوند و اجازه رفتن به سر کار را ندارند و اگر ترددی داشته باشند به معنای ترک غیرقانونی قرنطینه تلقی شده و جریمه خواهند شد.»

با زرد شدن بسیاری از مناطق کشور دیگر به مجوز تردد نیازی نیست [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۰

فرمانداری تهران اعلام کرد:

هم‌اکنون تنها ۲۲ شهر کشور نارنجی هستند و سایر مناطق و شهر‌های کشور زرد و آبی هستند.با زرد شدن بسیاری از مناطق کشور دیگر به مجوز تردد هم نیازی نیست. تنها برای تردد در همان ۲۲ شهر که متاسفانه تاکنون نارنجی هستند نیاز است که شهروندان تهرانی مجوز تردد از فرمانداری تهران اخذ کنند.

منع تردد خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان پابرجاست؟ [به روز رسانی] - آذر ۱۴۰۰

سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد:

محدودیتی که با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شده و بر اساس آن خودروهای دارای پلاک بومی اجازه خروج از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی را نداشته است.

خودروهای پلاک غیر بومی نیز اجازه ورود به این شهرها را نداشتند و متخلفان نیز مشمول جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای قرمز و جریمه نیم میلیونی برای شهرهای دارای وضعیت نارنجی کرونایی می شدند.

ممنوعیت تردد شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و خروج از آن‌ها همچنان تابع قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا است و بایستی مردم پروتکل‌های بهداشتی را همانند گذشته رعایت کنند.

لغو ممنوعیت تردد شبانه از امشب حذف شد [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

رئیس پلیس راهور اعلام کرد:

با توجه به‌دستور رییس‌جمهور از امشب (شنبه ۲۹ آبان) تردد شبانه آزاد است و در تمام شهرهای کشور دیگر مشمول جریمه نمی‌شود.

گفتنی است که پیش از این تاریخ (29 آبان 1400) محدودیت تردد از ساعت 22 الی 3 بامداد در تمامی شهرهای کشور جاری بود و هزینه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی عدم رعایت این محدودیت نیز در راستای جبران هزینه‌های ناشی از کرونا به ستاد مبازره با کرونا تعلق می‌گرفت.

طرح ممنوعیت تردد شبانه هوشمند می‌شود؟ [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

برخی ازمسوولان با توجه به واکسیناسیون خواستار لغو طرح ممنوعیت تردد شبانه شدند وعده‌ای هم معتقدند اجرای این طرح برای پولدارها است و آنها با دادن جریمه به راحتی در خیابان‌ها تردد می‌کنند.

مسوولان مستندات علمی تاثیرگذاری این ممنوعیت در جلوگیری از شیوع کرونا را ارائه نکرده اند.

برخی از مدیران پیشنهاد هوشمند شدن ممنوعیت تردد شبانه را دادند. ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا در این باره می‌گوید: «مسوولان تاکنون مستندات علمی تاثیرگذاری این ممنوعیت در جلوگیری از شیوع کرونا را ارائه نکرده اند.»

وی ادامه داد: «موضوع منع تردد شبانه در جلسه‌ای مطرح و پیشنهاد شد این طرح نیز هوشمندسازی شود یعنی افرادی که واکسن زده اند کد ملی شان به پلیس راهور اعلام شود تا این ممنوعیت شامل آنها نشود و افرادی که واکسن نزده اند در صورت نقض این ممنوعیت، جریمه شوند.

این مقام مسوول گفت: «در حال حاضر هنوز سند علمی که این طرح تا چه اندازه در جلوگیری از شیوع بیماری نقش داشته؛ ارائه نشده است. بارها از وزارت بهداشت و ستاد کرونا خواسته ایم درباره اجرای این طرح سند علمی ارائه کنند اما این کار را انجام نداده اند. ما از وزیر بهداشت خواسته ایم این سند علمی را ارائه دهند... دلایل شان برای اجرای این طرح این است که میهمانی‌های شبانه و دیدو بازدیدها می‌تواند در شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار باشد.»

اسماعیلی ادامه داد: «در حال حاضر هوشمندسازی این طرح بهتر از این است که همه مردم را جریمه کنند اما باز هم قرار شد آقای وزیر دلایل کارشناسی و سند علمی درباره اجرای این طرح ارائه دهند که اگر طبق این سند مشخص شود این طرح هیچ تاثیری در شیوع کرونا نداشته متوقف شود و حتی هوشمندسازی آن هم اجرا نشود. اما اگر تحقیقات علمی به ما نشان دهد که طرح در جلوگیری از شیوع بیماری تاثیرگذار بوده است باید هوشمندسازی آن اجرا شود.»

علیرضا زاکانی شهردار تهران می‌گوید: «در جلسه شورای عالی ترافیک، همه ی ما با طرح محدودیت تردد شبانه مخالف و قائل به لغو این طرح بودیم. پیشنهاد لغو محدودیت این طرح را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهیم.»

 وی ادامه داد: «قرار است با هم‌افزایی بین دستگاهی در پایتخت و در یک برنامه چهار ساله معضلات اجتماعی این کلانشهر دنبال و در یک مقطع سه تا چهار ماهه شهر از این آسیب‌ها منزه شود.»

برخی از کارشناسان معتقدند که اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه تاثیری در کاستن آمار مربوط به مبتلایان و متوفیان کرونا نداشته است.
برای لغو یا ادامه اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه باید کار کارشناسی انجام گیرد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح ممنوعیت شبانه ترافیک سنگینی را در پایتخت قبل از اجرای این طرح به همراه دارد، گفت: به نظر من این طرح کارایی و تأثیر لازم را به همراه نداشته است.

وی ادامه داد: در مورد این موضوع باید کار تخصصی انجام گیرد از ظاهر قضیه که مشخص است اجرای این طرح تأثیر چندانی در کاستن آمار مربوط به مبتلایان و متوفیان کرونا نداشته است.

مهدی چمران بیان کرد: عموماً هم بیان شده که این طرح تأثیرگذار نبوده البته اکنون برای لغو یا ادامه اجرای آن باید کار کارشناسی انجام گیرد و نظرات در این زمینه تجمیع شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه تصمیم شورای شهر نبوده و ستاد مقابله با کرونا قبلاً تصمیم گرفته که ترددهای شب‌ها را محدود کند تا رفت و آمدها کمتر شود.

چمران گفت: در حال حاضر اجرای این طرح بار ترافیکی شدیدی برای قبل از اجرای ممنوعیت تردد به همراه داشته و ترافیک متراکم و سنگینی را در سطح تهران شاهد هستیم.

وی گفت: لغو طرح ممنوعیت شبانه دست شورای شهر نیست ولی نظر من لغو این طرح است که معاونت حمل و نقل و ترافیک و شورای عالی ترافیک در واقع با ستاد ملی کرونا می‌توانند تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا: پلیس مخالف طرح تردد شبانه است [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: «پلیس مخالف طرح تردد شبانه در این مقطع است و این نکته را نیز به وزارت کشور اعلام کرده ایم.»

وی ادامه داد: «طرح محدودیت های شبانه تردد مصوبه ستاد ملی کرونا بوده که این ستاد به درخواست وزرات بهداشت دولت دوازدهم آن را مصوب کرده و لغو آن نیز باید با مصوبه ستاد ملی کرونا باشد و پلیس در زمینه فقط عامل اجرایی است.»

گفتنی است ۶۸ میلیون وسیله نقلیه در ۷ ماهه امسال بر اساس تخلفات رانندگی جریمه شده‌اند.

رئیس مجلس مطرح کرد: ممنوعیت تردد شبانه برای حفظ سلامت مردم است نه کسب درآمد   [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

محمد باقر قالیباف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آقای نوروزی نماینده رباط کریم موضوعی را بیان کرد مبنی بر این‌که چرا مردم باید به خاطر تردد از ساعت 10شب تا 3 صبح جریمه شوند و این کار جیب مردم را خالی می‌کند.»

وی ادامه داد: «در توضیح این موضوع باید گفت در زمان اوج شیوع ویروس کرونا، کادر درمان به این نتیجه رسیدند که بیشترین منشاء شیوع ویروس از شب نشینی‌های مردم است، لذا تصمیم بر ممنوعیت تردد شبانه گرفته شد تا شب نشینی‌ها به حداقل برسد ممنوعیت هم از 10 شب تا 3  صبح در نظر گرفته شد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «باید به این نکته توجه شود تا مردم خدایی نکرده فکر نکنند دولت برای تامین کسری بودجه و یا نیروی انتظامی برای کسب درآمد این کار را انجام می‌دهد، این اقدام تنها برای حفظ جان مردم است.»

برداشته شدن فاصله‌گذاری اجتماعی در حمل و نقل بین شهری از ابتدای آذر ماه [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

معاون وزیر راه در خصوص فاصله‌گذاری اجتماع گفت:

«مقرر شده از ابتدای آذر مسافران برون شهری که از ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابه‌جایی استفاده می‌کنند، کارت واکسن و یا در غیر این صورت تست منفی ۷۲ ساعته خود را ارائه دهند. با انجام این کار امکان کاهش محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل وجود دارد که بر این اساس پذیرش مسافر در اتوبوس و قطار تا ۸۰ درصد ظرفیت و در هواپیما تا ۱۰۰ درصد بلامانع خواهد بود.»

لازم به ذکر است تا ابتدای آذر ماه تمامی محدودیت‌های قبلی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ادامه دارد و شرکت‌های حمل ملزم به رعایت آن هستند. 

اگر با داشتن مجوز بین استانی جریمه شدید به فرمانداری مراجعه کنید [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی اظهار کرد: «از مهمترین دلایل اعمال قانون و جریمه رانندگان خودروهای بین شهری و دارای مجوز تردد که مجوز آنها عمدتا توسط فرمانداری ها صادر می شود، ارسال نشدن لیست پلاک انتظامی خودروهای این رانندگان به پلیس راهور ناجا است.»

وی اظهار داشت: «اگر صادرکنندگان مجوز تردد خودرو که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، فرمانداری ها و ادارات پست نیز در برخی شهرهای کشور عهده داری این موضوع از سوی فرمانداری شده اند به موقع لیست های صدور مجوز تردد را آماده کرده و در اختیار پلیس راهور قرار دهند، خودروهای دارای مجوز تردد اعمال قانون نشده و جریمه ای برای آنها منظور نخواهد شد.»

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی ادامه داد: «در این ارتباط برای برخی رانندگان دارای مجوز تردد بین شهری نیز که پس از خروج از استان دارای شرایط کرونایی پیامک اعمال قانون از سوی پلیس راهور ارسال می شود، به رغم کندی ارسال لیست شماره پلاک این خودروها از سوی صادرکنندگان به پلیس، اما پس از بررسی پلاک ها جریمه ای برای آنها اعمال نخواهد شد.»

سرهنگ جهانی با تاکید بر اینکه اگر لیست خودروهای دارای مجوز تردد بین شهری به موقع در اختیار پلیس راهور قرار گیرد، ریالی جریمه برای پلاک خودروها صادر نخواهد شد، گفت: «از رانندگان خودروهای دارای مجوز تردد و جریمه شده می خواهم تا اطمینان از حذف جریمه خود در سیستم پلیس راهور از برگه های مجوز خود نگهداری کنند.»

خصوص وضعیت خودروهای جریمه شده دارای مجوز تردد بین شهری گفت: «اسامی پلاک خودرو های دارای مجوز تردد بین شهری در شرایط کرونایی هر روز به طور سیستمی در اختیار پلیس راهور قرار خواهد گرفت و اگر جریمه ای برای این خودروها صادر شود، پلیس راهور نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد نه فرمانداری.»

ایمان قربانی افزود: «از این رو حدود سه ماه است که با هدف تسهیل امور مردم، کاهش هزینه رفت و آمد و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، درخواست و صدور مجوز تردد از طریق سامانه صورت می پذیرد.»

تردد شبانه لغو و تردد بین استانی تنها برای واکسن‌زده‌ها میسر خواهد شد [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

با توجه به گفته‌های معاون فنی مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت به زودی شاهد پیاده‌سازی طرح هوشمند مدیریت محدودیت‌ها خواهیم بود.

گفته می‌شود تصویب این طرح در دستور کار ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا قرار گرفته و به محض تصویب شدن و با انجام هماهنگی‌های لازم بین سامانه‌های وزارت بهداشت، وزارت کشور و پلیس راهور ناجا شاهد پیاده‌سازی آن خواهیم بود.

براساس این طرح ترددهای شبانه احتمالا لغو و ترددهای بین استانی نیز فقط برای کسانی که کارت واکسن دریافت کرده‌اند میسر خواهد بود.

واکسن ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی را آزاد نمی‌کند  [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت:

ورود و خروج به شهر‌های قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است و هموطنان در صورت رعایت نکردن دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه می‌شوند. واکسن ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی را آزاد نمی‌کند.

احتمال لغو منع تردد شبانه و سفر بین استانی برای واکسن‌زده‌ها [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۰

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:

با موافقت وزارت بهداشت موضوع لغو منع تردد شبانه برای دریافت کنندگان واکسن کرونا پیشنهاد شده است تا در ستاد ملی کرونا مطرح و در صورت موافقت اعضا تصویب شود. مقرر شده است پلیس راهور از سامانه وزارت بهداشت استعلام واکسیناسیون افراد را بگیرد و بر این اساس افراد واکسن زده جریمه نشوند.

پیشنهاد حذف محدودیت‌های کرونایی از اول آبان [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد:

در صورت تایید بسته پیشنهادی معاونت بهداشت به ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های کرونایی از اول آبان برداشته می‌شود.

افزایش جریمه ورود به شهرهای نارنجی تا ۱ میلیون تومان [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰

رئیس پلیس راهور گفت: اکنون بنابر آخرین مصوبه تردد پلاکهای غیربومی به شهرهای نارنجی نیز همانند شهرهای قرمز مشمول 1 میلیون تومان جریمه و این جریمه‌ها اعمال می‌‌شود.

هادیانفر ادامه داد: امید داریم با تفاهمنامه‌ای که با بیمه مرکزی نوشتیم حداکثر تا سه ماه آینده، کروکی الکترونیکی در کل کشور انجام شود همچنین بر اساس گزارشات بیمه مرکزی سالانه شاید تا بیش از دوهزار میلیارد تومان خسارتهای تصادفات ساختگی توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود که کروکی الکترونیکی جلوی تصادفات ساختگی و پرداخت خسارتهایی را که‌به نوعی صوری است، می‌گیرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: بعد از 30 دی‌ماه امسال جرائم رانندگی دوبرابری مجدداً اعمال خواهد شد.

هادیانفر در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون محدودیت‌های شبانه کارآمد است، ابراز کرد: ما در جلسه وزارت کشور گزارشی ارائه دادیم، ما اصلاً پیشنهاددهنده اعمال محدودیتهای شبانه یا ایجاد محدودیت برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی نبودیم و این صراحتاً به‌پیشنهاد وزارت بهداشت بود و حتی در آن جلسه از دوستان خواستیم که تحلیل خود را در این رابطه ارائه دهند که اعلام کردند اجرای این محدودیتها اثربخش است، لذا بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت محدودیت‌های تردد در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد و ما نیز عامل اجرای آن بودیم.

وی یادآور شد: در اوج پیک پنجم کرونا، آن‌جایی که پلیس اراده کرد ممنوعیت تردد را به‌معنای واقعی اجرا کند، بنابر گزارش وزارت بهداشت، 35 تا 40 درصد کاهش در شیوع بیماری روی داد. اکنون بنابر آخرین مصوبه تردد پلاکهای غیربومی به شهرهای نارنجی نیز همانند شهرهای قرمز مشمول یک‌میلیون تومان جریمه و این جریمه‌ها اعمال می‌‌شود، اما ادامه‌دار بودن یا نبودن محدودیتهای تردد اعم از تردد شبانه یا تردد به شهرهای قرمز و نارنجی به نظر وزارت بهداشت بازمی‌گردد، قرار است پروتکلهای هوشمند در شهر قزوین اجرا شود و در صورت اثربخشی به کل کشور تسرّی پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در تعطیلات چند روز اخیر 35 تا 40 درصد تردد‌ها در کل کشور افزایش یافت، گفت: افزایش تردد در محورهای شمالی محسوس بود حتی در محور چالوس نسبت به مدت مشابه در سال 99، 111 درصد افزایش تردد داشتیم. دوربینها کار خود مبنی بر اعمال قانون رانندگان خاطی را انجام می‌دهند البته برخی اوقات پیامک جریمه به‌دلیل انباشتگی داده مخصوصاً درباره تردد‌های شبانه، دیر به راننده ارسال می‌شود.

ورود به مازندران همچنان ممنوع است [به روز رسانی] - مهر ۱۴۰۰

سرپرست پلیس راه مازندران گفت: «ورود خودرو‌های بدون مجوز حتی با پایان یافتن تابستان همچنان به مازندران ممنوع است. تنها خودرو‌های دارای مجوز از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و راهور ناجا اجازه ورود به مازندران را دارند.

گفتنی است ماموران مستقر در مبادی ورودی مازندران، با اقدامات کنترل در حوزه محدودیت تردد همچنان مشغول انجام وظیفه هستند.

منع تردد ادامه دارد [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

وزیر کشور اعلام کرد:

منع تردد به دلیل وضعیت بد کرونایی وضع شده و تا زمانی که آمار کاهش یابد، ادامه خواهد داشت چون هنوز به وضعیت آرامش نرسیده‌ایم و تعداد فوتی‌ها قابل توجه است، تا وقتی وضع آرام‌تر شود منع تردد وجود دارد. با هماهنگی که انجام گرفته، کسانی که می‌خواهند واکسن بزنند در ساعات منع عبور و مرور جریمه نخواهند شد. می‌خواهیم که در فرصت نزدیک این منع برداشته شود. این منع برای بهبود وضعیت مردم است تا مشکل کرونا زودتر حل شود.

قرنطینه هوشمند جایگزین محدودیت‌های کرونایی می‌شود [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

بهرام عین الهی، وزیر بهداشت اعلام کرد:

در کشور مشکل کمبود واکسن نداریم و در حال حاضر سرعت بخشیدن به واکسیناسیون مدنظر است، و معتقدیم حتی اگر یک روز زودتر تزریق واکسن انجام گیرد، یک روز جلو افتاده‌ایم. با اتمام واکسیناسیون باید محدودیت‌ها برداشته شود و قرنطینه هوشمند جایگزین محدودیت‌ها شود.

آغاز به کار وب سایت تهران تردد برای صدور مجوز تردد بین استانی [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

امروز وب سایت تهران تردد (TARADODTEHRAN.COM) برای صدور مجوز تردد بین استانی و مسافرت شهروندان تهرانی آغاز به کار کرد. صدور مجوز تردد توسط این وب سایت که به فرمانداری تهران مربوط است به آپلود تصاویر و مدارک مربوطه با فرمت عکس JPG منوط شده است.

گفتنی است که ساعات ثبت نام برای درخواست مجوز هر روزه ۷ الی ۱۱ اعلام شده است.

این وب سایت صرفا مربوط به شهروندان تهران است و ساکنین سایر شهرها باید به فرمانداری شهر خود مراجعه فرمایند.

مهلت استفاده از مجوز تردد تنها یک هفته و برای یکبار در ماه صادر می‌شود.

جزئیات تازه از شرایط اخذ مجوز تردد در تهران اعلام شد [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

ایمان قربانی مشاور فرماندار تهران: «سایت جدید صدور مجوز تردد در تهران از صبح فردا به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند و با راه اندازی این سایت دیگر هیچگونه مجوز حضوری برای تردد در محل فرمانداری تهران صادر نمی‌شود و شهروندان فقط و فقط از طریق سایت اعلام شده اقدام به اخذ مجوز تردد کنند.»

به گفته این مقام آگاه:‌ «از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ صبح مردم تهران فرصت ثبت نام برای اخد مجوز دارند. سایت اعلام شده روز‌های پنج‌شنبه و جمعه بسته خواهد بود و کسانی که حائز شرایط باشند٬ پیامک تایید به همراه کد پیگیری سفر بعد ازظهر همان روز برای تلفن‌های همراه ایشان ارسال خواهد شد.»
گفتنی است که براساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده٬‌ هر پلاک خودرو در ماه یکبار می‌تواند ثبت‌نام کند و مجوز‌هایی که صادر می‌شود صرفا برای یک هفته است و پس از آن هیچ اعتباری ندارد.

همچنین هنوز مشخص نیست که این روش صرفا مربو به شهروندان تهرانی است و یا ساکنین سایرشهرهای کشورمان نیز مجاز به ثبت نام در همین وبس سایت هستند یا خیر؟

صدور مجوزهای تردد در تهران اینترنتی شد [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران از تغییر در صدور مجوزهای تردد در تهران و اینترنتی شدن مجوزهای تردد خبر داد.

ایمان قربانی با اشاره به تصمیم جدید فرمانداری در دادن مجوزهای تردد، گفت: «طبق تصمیمی که گرفته شد، از روز سه‌ شنبه 23 شهریور مجوزها صرفاً به‌صورت اینترنتی به مردم تهران ارائه خواهد شد.»

وی افزود: «بر همین اساس امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه، 21 و 22 شهریور) هیچگونه مجوز ترددی به صورت حضوری ارائه نخواهد شد و از تمامی شهروندان می‌خواهیم فردا به این منظور به محل فرمانداری تهران مراجعه نکنند چرا که اساسا تجهیزات ارائه مجوز تردد جمع‌آوری شده و ان‌شاءالله از روز سه‌شنبه به‌صورت اینترنتی ارائه خواهد شد.»

مشاور فرماندار تهران اشاره کرد: «این تصمیم در جهت رفاه حال مردم گرفته شده و ادرس اینترنتی نیز به بزودی اعلام و رونمایی خواهد شد.»

مشاغل ضروری مشمول اخذ مجوز تردد اعلام شد [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران از مشمول شدن مشاغل ضروری برای اخذ مجوز تردد در پایتخت خبر داد.

وی گفت:

بر این اساس، این مشاغل در ۵ گروه تقسیم شده است که گروه اول شامل مشاغل بنگاه‌های تجاری،‌تولیدی، صنعتی و کشاورزی است. هم چنین کادر شاغل بهداشت و درمان، دانشجویان شاغل به تحصیل در استان‌های غیر محل سکونت، بستگان درجه یک و دو فوت شدگان در خارج از شهرستان محل سکونت، افرادی که دارای نوبت پزشکی در سایر شهرستان‌های محل سکونت هستند و در نهایت کسانی که آزمون و یا برنامه امتحانی در خارج از محل سکونت دارند جز گروه‌هایی هستند که می‌توانند برای اخذ مجوز به محل فرمانداری تهران مراجعه کنند.

به هیچ گروه و افرادی خارج از شرایط اعلام شده مجوز تردد داده نخواهد شد.

مجوز تردد بین شهری از طریق اینترنت صادر نمی‌شود [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۰

فرماندار تهران گفت: «به دلیل تعداد زیاد خودرو در تهران و درخواست زیاد مجوز، امکان صدور مجوز به صورت اینترنتی وجود ندارد.»

عیسی فرهادی اظهار کرد: «در شهر تهران ۴ میلیون خودرو وجود دارد اگر یک در صد هم بخواهند تردد بین شهری داشته باشند حدود ۴۰ هزار خودرو می‌شوند که عدد زیادی است و امکان اینترنتی انجام این کار نیست، چون در یک روز ۳۰۰ هزار خودرو درخواست کردند و بررسی‌های آن‌ها کار بسیار دشواری بود.»

وی ادامه داد: «۸۰ درصد افرادی که برای گرفتن مجوز به فرمانداری تهران مراجعه می‌کنند برای سفر غیر ضروری است و یکی از دلایل شلوغی هم همین موضوع است. خواهش بنده این است که این سفر‌ها کاهش پیدا کند و فرمانداری‌های دیگر هم که در سطح استان تهران و البرز هستند می‌توانند این مجوز‌ها را صادر کنند.»

فرهادی گفت: ب«عضی اوقات پلیس راهور هم جریمه‌هایی انجام می‌دهد که افراد برای دریافت مهر به فرمانداری تهران مراجعه می‌کنند و ما تقاضا میکنیم که برای این کار هم به فرمانداری‌های دیگر مراجعه کنند تا ساماندهی ما شکل بگیرد. از فردا نیز تدابیری اندیشیده شده تا ازدحام چندانی نداشته باشیم.»

جریمه ۲۴ ساعته خودروهای غیربومی و جلوگیری از ادامه مسیر آن‌ها [به روز رسانی] - مرداد ۱۴۰۰

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در خصوص اعمال ممنوعیت‌های جدید تردد اظهار کرد: «این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد و شامل ممنوعیت کامل است و به‌صرف جریمه شدن خودروها اجازه عبور و ادامه مسیر نخواهند داشت. پلاک‌های بومی اجازه خروج از شهرها را نداشته و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به شهرها را ندارند.»

وی ادامه داد: «به خودروهایی که با پلاک‌های غیربومی در شهرهای دیگر تردد می‌کنند به مدت ۲۴ ساعت فرصت داده می‌شود تا به سمت شهر مبدأ خود حرکت کنند و بعد از ۲۴ ساعت، این خودروها در هر نقطه از راه‌ها و جاده‌ها و مناطق شهری کشور و در هر ساعتی که مشاهده شوند جریمه خواهند شد.»

ساعت تردد شبانه در محرم تغییر نکرده است [به روز رسانی] - مرداد ۱۴۰۰

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت درباره چگونگی اجرای طرح تردد شبانه با توجه به حرکت دسته‌جات در ساعات پایانی شب، اعلام کرد: «هرگونه تغییراتی در خصوص ساعات تردد شبانه منوط به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا است و تا این لحظه ابلاغیه‌ای مبنی بر تغییر ساعت دریافت نکرده‌ایم. همچنان ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در حال اجراست.»

تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در ایام محرم از ۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح مجاز است.

برای خودروهای غیرمجاز دو تخلف کرونایی ثبت می‌شود [به روز رسانی] - مرداد ۱۴۰۰

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها اظهار داشت: «بنابر اطلاع قبلی، همچنان تردد «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و جریمه یک میلیون تومانی تردد به شهر قرمز و 500 هزار تومانی سفر به شهر نارنجی برای رانندگان متخلف لحاظ خواهد شد.»

سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های کرونایی در جاده‌ها اظهار داشت: «بنابر اطلاع قبلی، همچنان تردد «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و جریمه یک میلیون تومانی تردد به شهر قرمز و 500 هزار تومانی سفر به شهر نارنجی برای رانندگان متخلف لحاظ خواهد شد.»

جانشین پلیس راهور ناجا علام کرد: «اگر شخصی با خودروی پلاک تهران بخواهد از شهر تهران خارج شود با توجه به وضعیت قرمز کرونایی با ممانعت و ایست پلیس مواجه می شود، چنانچه از ادامه سفر منصرف شده و برگردد مشمول جریمه نمی‌شود اما اگر به مسیر خود ادامه دهد جریمه تخلف تردد غیرمجاز برای خودرو ثبت می شود؛ در مسیر بازگشت نیز هر چند خودروی پلاک بومی در مسیر بازگشت به شهر خود با کنترل و ممانعت پلیس مواجه نمی‌شود ولی این تردد با توجه به شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا در بحث ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و از شهرهای قرمز و نارنجی، تردد غیر مجاز محسوب شده و مشمول جریمه می شود.»

وی افزود: «در نتیجه یک خودرو در مسیر رفت و بازگشت مستوجب اعمال مقررات بر اساس رنگ بندی شرایط کرونا و اجرای شیوه نامه ستاد ملی مقابله با کرونا شده و دو جریمه برایش ثبت می‌شود.»

سردار حسینی با تاکید دوباره بر اینکه محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی پابرجاست اعلام کرد: «حتی اگر ماموران حضور فیزیکی نداشته باشند دوربین‌های هوشمند، تخلفات غیرمجاز را ثبت خواهند کرد بنابراین شهروندان دقت داشته باشند که «ترددهای غیرمجاز در مسیر رفت و برگشت اعمال قانون شده و جریمه برایشان ثبت خواهد شد.»

وی گفت: «ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 صبح نیز به قوت خود باقی است و متخلفان جریمه 200 هزار تومانی خواهند شد.»

مجوزهای تردد از ۲۹ تیر تا ۴ مرداد فاقد اعتبار است [به روز رسانی] - تیر  ۱۴۰۰

معاون نیروی انتظامی شرق استان تهران اعلام کرد:

محدودیت و ممنوعیت‌های تردد از ساعت ۱۲ ظهر سه‌شنبه، ۲۹ تیرماه تا ۴ مردادماه در مبادی ورود و خروج استان تهران اعمال خواهد شد.

کلیه مجوزهای صادرشده تردد و دارای تاریخ نیز در این برهه زمانی فاقد اعتبار بوده و مجوز جدیدی نیز صادر نمی‌شود.

خروج از تهران به هر سمتی ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون تومانی است [به روز رسانی] - تیر ۱۴۰۰

سید تیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

سفر از شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی و بالعکس دارای ممنوعیت و محدودیت است.

برخورد با ترددهای غیر مجاز در شهرهای قرمز و نارنجی کشور تشدید می‌شود.

با ورود به موج پنجم کرونا و اینکه حدود ۱۹۰ شهر کشور وارد وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی شدند، پلیس راهور محدودیت‌های ترافیکی را به مورد اجرا گذاشته است.

خروج از تهران به هر سمتی ممنوع و دارای محدودیت بوده و مشمول جریمه یک میلیون تومانی است.

مازندران و گیلان در تعطیلات نیمه خرداد ورود ممنوع شد [به روز رسانی] - خرداد 1400

سرپرست پلیس راه مازندران اعلام کرد: «طبق دستور ستاد ملی کرونا سفر به مازندران و ابلاغ پلیس راهور ناجا سفر به مازندران از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ خردادماه برای خودرو‌های غیر بومی ممنوع است.»

خروج پلاک‌های بومی مازندران هم به استان‌های دیگر به استثنای رانندگانی که مجوز‌های قانونی از فرمانداری‌ها و پلیس راهور دارند، ممنوع خواهد بود.

همچنین رییس پلیس راه گیلان اعلام کرد: «ورود خودروهای غیربومی گیلان از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه، ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه، ۱۷ خرداد به استان گیلان ممنوع است.»

فرمانداری تهران مجوزی برای سفر صادر نمی‌کند [به روز رسانی] - خرداد 1400

مشاور و رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران از ممنوعیت سفرهای بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد ماه خبر داد و از تهرانی‌ها در خواست کرد تا از تجمع در مقابل فرمانداری تهران به منظور گرفتن برگه تردد بین استانی خودداری کنند.

ایمان قربانی مشاور فرماندار و رئیس روابط عمومی فرمانداری تهران اظهار کرد: «با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، با توجه به تعطیلات پیش رو در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد، به منظور کنترل بیشتر بیماری، از ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد تردد بین استانی ممنوع و هیچ گونه تردد بین استانی نخواهیم داشت.»

وی با اشاره به تجمع شهروندان تهرانی در مقابل فرمانداری تهران به منظور گرفتن برگه تردد بین استانی، اظهار کرد: «از شهروندان تقاضا داریم تا با توجه به نظر ستاد ملی کرونا به فرمانداری تهران مراجعه نکنند و جهت قطع زنجیره بیماری تعطیلات پیش رودر خانه بمانند و در جهت کمک به کادر پزشکی و پرستاری است با حجم انبوه ورودی بیمارستان ها مواجه نشویم.»

قربانی افزود: «از شهروندان تهرانی برای کنترل و مهار این بیماری و اجرای دقیق تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا از شهروندان خواهشمند است از تردد بین استانی خوداری نمایند.»

تردد بین استانی از ۱۱ تا ۱۷ خرداد ممنوع شد [به روز رسانی] - خرداد ۱۴۰۰

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از ظهر چهارشنبه هفته گذشته با حضور رییس جمهوری برگزار شد. در این جلسه با توجه به تعطیلات پیش رو در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد، مقرر شد به منظور کنترل بیشتر بیماری، از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد تردد بین استانی ممنوع شود.

کنترل ترددها در تعطیلات عید فطر به صورت هوشمند است [به روز رسانی] - اردیبهشت 1400

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: «کنترل ترددها در تعطیلات عید فطر به صورت هوشمند و با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف و تیم‌های استقراری پلیس صورت می‌گیرد.»

سرهنگ علی شیرانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: «برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور از ساعت ۱۴۰۰ روز سه شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت تا ساعت ۱۲۰۰ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت محدودیت سفر در سراسر کشور و در بین تمامی شهرها اعمال می‌شود.»

وی افزود: از همکاری و همراهی مردم عزیز در اجرای طرح‌های محدودیت و ممنوعیت‌های ترافیکی و عمل به مصوبات اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا تشکر و قدردانی می‌نمائیم و درخواست داریم که در این ایام نیز به مقررات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا توجه نمایند و از هرگونه سفر پرهیز نمایند تا شاهد شکست زنجیره انتقال و شیوع این بیماری باشیم.»

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا ادامه داد: «اطلاع رسانی محدودیت‌ها به هموطنان صورت گرفته و در جاده‌ها نیز همکاران پلیس تذکر و توصیه به پرهیز از سفر را مجدداً به رانندگان اعلام می‌کنند و در صورت عدم تمکین به مقررات به ناچار نسبت به اعمال قانون در شهرهای گروه قرمز مبلغ یک میلیون تومان و شهرهای گروه نارنجی و زرد مبلغ ۵۰۰ هزار تومان می‌نمایند.»

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: «ناوگان حمل و نقل عمومی کالا، بار و مسافر و وانت بارهایی که در امر جابجایی بار فعالیت دارند از این محدودیت مستثنی هستند.»

ستاد ملی کرونا: صدور مجوز خروج از استان تهران متوقف شده [به روز رسانی] - اردیبهشت 1400

فرمانده ستاد مدیریت کرونای استان تهران گفته که صدور هر گونه مجوز خروج از استان تهران متوقف شده و این محدودیت قرار است تا پایان تعطیلات عید فطر در ۲۵ نقطه خروجی استان تهران اجرا شود.

علیرضا زالی در مورد روند ابتلای به کرونا در تهران هم گفته که شیب بستری مبتلایان کرونا در این شهر خیلی ملایم کم می‌شود، دلیل آن هم این است که بیماران در تهران معمولا بد حال تر هستند، ضمن اینکه بسیاری از بیماران در تهران از شهرهای دیگر و با حال وخیم به تهران آورده می شوند.

هیچ مجوز تردد بین شهری توسط فرمانداری‌ها صادر نمی‌شود [به روز رسانی] - اردیبهشت ۱۴۰۰

فرمانداری تهران از شهروندان تهران خواست که برای صدور مجوز تردد بین شهری به فرمانداری مراجعه نکنند.

ایمان قربانی مشاور فرماندار و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران اظهار کرد: «با اعلام وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت که مصادف با شروع ایام تعطیلات عید سعید فطر است، تردد‌های بین شهری به کلیه استان‌ها از جمله استان‌هایی با شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و هیچ گونه ترددی را نخواهیم داشت.»

وی ادامه داد: «از شهروندان می‌خواهم از مراجعه بی مورد به فرمانداری تهران خودداری کنند چرا که صدور مجوز تردد توسط فرمانداری تهران صورت نخواهد گرفت؛ لذا از شهروندان تهرانی برای قطع زنجیره ویروس کرونا خواهشمند است از رفتن به سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.»

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای تردد غیرقانونی در تعطیلات عید فطر [به روز رسانی] - اردیبهشت ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

۴۶ شهر در وضع قرمز، ۲۶۳ شهر نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضع زرد کرونا قرار دارند. از ساعت ۱۴ روز سه‌ شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا ۱۲ ظهر شنبه (۲۵ اردیبهشت) محدودیت تردد داریم. جریمه تردد در این روزها در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

ممنوعیت تردد بین استانی در کشور از 21 اردیبهشت [به روز رسانی] - اردیبهشت ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت تردد بین استانی با خودروهای شخصی از سه شنبه 21 اردیبهشت ماه تا شنبه هفته بعد از آن خبر داد.

دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به اتخاذ دو تصمیم در جلسه با رئیس جمهور گفت: «در این جلسه دو تصمیم قطعی شد؛ یکی از تصمیم هایمان این بود که از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ ظهر شنبه هفته بعدش کلیه راه های ارتباطی استان ها و ورود و خروج بین‌استان های مختلف ممنوع است.»

وی افزود: «از آنجایی که این روزها به تعطیلات عید فطر منتهی می شود و ممکن است دچار مشکل شویم، برای جلوگیری از سفرها تصمیم بر این شد که طی این مدت تردد بین استان های متخلف در سراسر کشور و بدون در نظر گرفتن رنگ بندی شهر ممنوع شود.»

وی گفت: «البته ممنوعیت سفرها از طریق هوایی و ریلی وجود ندارد، اما برای تردد خودروهای شخصی در تمام کشور این ممنوعیت اعمال می‌شود.»

مردم مجوز تردد بین شهری را از فرمانداری‌ها اخذ کنند [به روز رسانی] - فروردین 1400

رسول ابراهیمی جانشین معاون عملیات ترافیک راهور اعلام کرد: «هر گونه اخذ مجوز برای تردد بین شهری به عهده فرمانداری ها بوده و پلیس راهور مجری اجرای این مصوبه است.»

این مجوز برای افرادی که دارای فعالیت اداری، بهداشتی و قضایی هستند، صادر می شود.

صدور مجوز برای ماموریت های اداری که دارای مجوز صادره از سوی سازمان ها، ادارت و وزارتخانه ها هستند، ملاک عمل بوده و نیازی به مجوز فرمانداری ها نیست.
ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای گروه قرمز و نارنجی ممنوع و خروج خودروها با پلاک بومی از این شهرها نیز ممنوع است.

جزییات منع آمد‌ و شد در 25 استان در پی تشدید شیوع کرونا [به روز رسانی] - 11 آبان 99

با تصمیم کمیته‌ امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بررسی اعمال و چگونگی محدودیت در تعطیلات پیش رو، محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان‌ از ظهر دوشنبه(۱۲ آبان) اعمال می‌شود. طی ابلاغیه‌ای اعمال و چگونگی این محدودیت ها اعلام شد که به شهر زیر است:

۱-  از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی از/به ۲۵ مرکز استان، به شرح مندرج در بند۲ ، ممنوع است.

۲-  مراکز استان‌های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهار محال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

۳-  اعمال ممنوعیت‌ها در استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آنها آغاز و به صورت یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع می‌گردد.

۴-  زمان آغاز اجرای طرح ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۲ می‌باشد.

۵-  زمان خاتمه طرح ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ می‌باشد.

۶-  پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می‌نماید.

۷-  ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمت تشکیل جلسه با دستگاه‌های متولی نسبت به هماهنگی و پشتیبانی جهت اجرای محدودیت‌های ابلاغی اقدام نماید. در این راستا لازم است ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به انسداد معابر غیر اصلی با هماهنگی پلیس راهور استان اقدام نمایند.

۸-  کمیته اطلاع‌رسانی نسبت به انجام اقدامات تبیینی و انعکاس تصمیمات در رسانه‌های کشور اعم از صدا و سیما و مطبوعات، اقدام مستمر و موثر معمول نماید. در این راستا تنظیم اطلاعیه‌های لازم و انجام مصاحبه‌های تخصصی مد نظر و اقدام قرار گیرد.

۹-  خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول این ممنوعیت‌های تعیین شده نمی‌گردند.

فاصله گذاری اجتماعی

جزییات منع آمد‌ و شد در پنج کلان شهر در پی تشدید شیوع کرونا اعلام شد [به روز رسانی] - 23 مهر 99

علیرغم گذشت کمتر از یک ماه از شروع پاییز، شرایط شیوع بیماری کرونا در کشورمان بسیار جدی شده است و هر روز شاهد شکستن رکوردهای تازه ای در خصوص وضعیت شیوع این بیماری خطرناک هستیم که طبیعتا ارتباط چندانی نیز با شرایط کاهش دمای هوا ندارد و احتمالا با سردتر شدن هوا این شرایط نیز تشدید خواهد شد، اما حالا در راستای متوقف کردن روند سرسام آور رشد ابتلا به این بیماری خطرناک، ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گرفته تا برای آخر این هفته قرار منع و آمد و شد را ویژه شهرهای تهران، کرج، ارومیه، مشهد و اصفهان را اعلام نماید.

براین اساس ساکنین هر یک از این شهرها تنها مجاز به تردد در محدوده همان شهر هستند و سکونت یا عدم سکونت مالکین نیز از طریق شماره پلاک خودروها، کارت ملی و احراز محل سکونت مقدور خواهد بود اما قرار نیست قرنطینه ای در داخل شهرها برقرار شود.

نکته جالب توجه اینکه علیرغم موفقیت آمیز بودن این راهکار در دور قبلی اجرا (فروردین 99)، ستاد ملی کرونا در نهایت تصمیم گرفت تا شهرهای کرج و تهران و چند شهر اقماری تهران را به صورت یکپارچه در نظر بگیرد، چرا که تردد ساکنین این چند شهر بسیار زیاد است و عملا امکان جداسازی کامل ساکنین وجود ندارد، اما با اعلام دور جدید منع آمد و شد، هنوز استثنا بودن یا نبودن، تردد بین تهران، کرج، پردیس و ...اعلام نشده است.

به گفته علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت: «قرار منع آمد و شد از ساعت 24 امشب (چهارشنبه- تاریخ 23 مهرماه 1399) اجرایی خواهد شد و تا ظهر روز یکشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت.»

هر پمپ بنزین می‌تواند 8000 نفر را آلوده کند [به روز رسانی] - 5 مرداد 99

تاکنون بارها در مورد خطرناک بودن پمپ بنزین ها در رابطه با شیوع ویروس کرونا صحبت شده‌ٰاست، اما ظاهرا هنوز برخی از شهروندان نسبت به این مساله بی تفاوت هستند، عدم استفاده از دستکش های یکبار مصرف و کیسه های فریزر که در اغلب پمپ بنزین ها موجود است، در کنار بی‌توجهی به استفاده از ماسک و لمس دکمه‌های دستگاه پمپ سوخت، استفاده از کارت بانکی و دستگاه موجود برای پرداخت هزینه سوخت نیز ریسک مضاعفی را به رانندگان بی ملاحظه تحمیل می کند، در این راستا توصیه شده است که رانندگان از خدمات جایگاه داران برای بنزین زدن توسط پرسنل شاغل در جایگاه استفاده کنند و در غیر این صورت خود ماسک و دستکش یکبار مصرف به همراه داشته باشند.

به گفته وزیر بهداشت:‌«براساس برآورد ها، هر پمپ بنزین آلوده می‌تواند حدود 8000 نفر را به کرونا مبتلا کند و از این نظر پمپ بنزین یکی از خطرناک ترین محل‌ٰها برای آلوده شدن به کرونا محسوب می‌شود.»

جولان ویروس کرونا در پمپ بنزین‌ها [به روز رسانی] - تیر 99

یکی از راهکارهای مقابله با کرونا تجهیز پمپ بنزین‌ها به دستکش‌های یکبار مصرف، مواد ضدعفونی کننده و سوخت‌گیری توسط اپراتورها بود، اما علیرغم این اقدامات بعضا دیده می‌شود که پمپ بنزین‌ها چندان این مساله را جدی نگرفته‌اند و حتی متقاضیان سوخت نیز تمایل چندانی ندارند که مسوولیت سوخت‌گیری را به اپراتورهای جایگاه‌ها واگذار کنند.

از زمان شیوع ویروس کرونا پمپ بنزین‌ها به دلیل تردد مردم یکی از مکان‌های پر خطر شناخته شده و علیرغم راهکارهای در نظر گرفته شده همچنان شاهد جولان این ویروس در پمپ بنزین‌ها هستیم.

البته مشاهدات عینی از چندین جایگاه سوخت نشان می‌دهد که اپراتور جایگاه‌ها مخالفتی برای انجام فرایند سوخت گیری خودروهای متقاضی ندارند اما به دلیل عدم اطمینان و یا عدم آگاهی، افراد بعضا بدون در اختیار داشتن وسایل مناسب بهداشتی همچون ماسک و دستکش اقدام به سوختگیری می‌کنند.

فاصله گذاری اجتماعی

علاوه بر این یکی از مواردی که در مدت شیوع ویروس کرونا در پمپ بنزین‌ها به چشم می‌خورد بنرهای عدم دریافت وجه نقد و درخواست از متقاضیان سوخت برای پرداخت غیر نقدی هزینه سوخت است اما بازهم بسته‌های اسکناس در دستان اپراتورها رخ نمایی می‌کند که این مساله نیز نشان از عدم رعایت افراد و اپراتورها دارد.

محمد عطاپور مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی در خصوص وضعیت فعلی جایگاه های سوخت برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: «در حال حاضر جایگاه‌ها ماسک و دستکش را در اختیار اپراتورها و حتی افراد متقاضی قرار داده‌اند اما لازم است افرادی که وارد پمپ بنزین نیز می‌شوند وسایل بهداشتی لازم را همراه داشته باشند.»

وی با بیان اینکه اکنون نسبت به گذشته مردم حساسیت‌ها را بیشتر درک کرده‌اند و این مساله به عنوان یک فرهنگ در حال شناخت است، تاکید کرد: «افراد باید به خاطر سلامتی خودشان در وهله اول و حفظ سلامتی دیگران از ماسک و دستکش استفاده کنند. در این میان جایگاه‌ها نیز با هزینه خودشان وسایل بهداشتی را تامین می‌کنند.»

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی با اشاره به آسیب‌های وارد شده به تجهیزات پمپ بنزین ها به دلیل ضدعفونی‌های مکرر گفت: «در ابتدا به دلیل اینکه از مواد نامناسب برای ضدعفونی جایگاه‌ها استفاده می‌شد، جایگاه‌ها متحمل خسارات زیادی شدند. با توجه به اینکه مواد ضد عفونی مناسب گران است جایگاه‌ها چاره‌ای ندارند اما اکنون شرایط نسبت به گذشته بهتر است.»

عطاپور با تاکید بر اینکه تقاضای ما از تمام افرادی که وارد پمپ بنزین‌ها می‌شوند رعایت مسائل بهداشتی است، اظهار کرد: «اگر همه افراد رعایت کنند قطعا می‌توانیم این ویروس را مهار کنیم لذا لازم است در مکان‌های پرتردد این موضوع به طور جدی‌تری نگاه شود.»

لغو محدودیت تعویض پلاک خودرو بر اساس زوج و فرد بودن از شنبه [به روز رسانی] - 25 اردیبهشت

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

محدودیت ارائه خدمات تعویض پلاک بر اساس فرد و زوج بودن پلاک خودروها از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت لغو و ساعت کاری در تهران تا ساعت ۱۷ و در استان‌ها با تشخیص رئیس راهور استان تا زمان کاهش مراجعین به حالت عادی ادامه دارد.

اجباری شدن ماسک در سواری‌ها و اتوبوس‌های بین شهری [به روز رسانی] - 22 اردیبهشت

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرده است: در خلال اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس‌های درون شهری ما نیز این کار را در حوزه برون شهری انجام دادیم و همه شرکت‌های حمل و نقلی موظفند به مردمی که ماسک ندارند بسته‌های بهداشتی از جمله ماسک را تحویل دهند و مردم نیز آنها را در طول سفرهای بین شهری در اتوبوس ها یا سواری های کرایه‌ای پلاک عمومی استفاده کنند.

چطور کارت سوخت را ضدعفونی کنیم؟ [به روز رسانی] - 8 اردیبهشت

باتوجه به اینکه پمپ بنزین‌ها یکی از مکان‌های پر خطر جولان شیوع ویروس کرونا شناخته شده‌اند لازم است تا ضد عفونی کارت‌های سوخت مورد توجه قرار گیرد، مخصوصا در شرایطی که افراد عملیات سوخت گیری را به اپراتورها واگذار می‌کنند می بایست این مساله به طور جدی رعایت شود.

فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی - در این رابطه گفت: «تقاضای ما از مردم این است که در نحوه‌ی ضدعفونی کردن کارت سوخت دقت کافی را داشته باشند و از موادی همچون وایتکس برای ضدعفونی کردن کارت استفاده نکنند.»

وی با بیان این‌که لازم است برای ضدعفونی کردن کارت‌های سوخت از پنبه آغشته به ماده ضدعفونی کننده پایه الکلی استفاده کنند، اظهار کرد: «باید از موادی استفاده شود که میزان درصد الکل آن 65 تا 70 درصد باشد.»

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ادامه داد: «این مساله بسیار مهم است چرا که روش نادرست برای ضدعفونی کردن کارت سوخت موجب از بین رفتن آن می‌شود، لذا تقاضای ما این است که مردم به این مساله توجه ویژه داشته باشند.»

وی با بیان اینکه استفاده از پنبه آغشته به ماده ضدعفونی کننده پایه الکلی برای انجام این کار کافی است، تصریح کرد: «برای ضدعفونی کارت های سوخت از اسکاج و مایع ظرفشویی استفاده نشود چراکه این کار نیز به کارت های سوخت آسیب وارد می کند.»

مراکز شماره‌گذاری تا ساعت ۱۷ خدمات‌‌‌ ارائه می‌کنند [به روز رسانی] - 8 اردیبهشت

سردار هادیانفر اعلام کرد: «مراکز شماره‌گذاری تا ساعت 17 خدمات‌‌‌ ارائه می‌کنند. در این مراکز برای حفظ سلامتی مردم، الزامات بهداشتی به صورت جدی در مراکز شماره‌گذاری رعایت می‌شود.»

وی همچنین گفت: «لازم است مراجعین هنگام حضور در مراکز شماره‌گذاری از ماسک و دستکش استفاده کنند.»

استفاده از ماسک در مترو تهران اجباری می شود[به روز رسانی] - 6 اردیبهشت

به نوشته باشگاه خبرنگاران جوان، استفاده از ماسک در مترو تهران اجباری می شود.

علیخانی، عضو شورای شهر تهران جزئیات مصوبه شیوه نامه استفاده از مترو در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را به شرح زیر اعلام کرده است:

  • استفاده از ماسک در زمان سوار شدن به مترو برای تمامی مسافران الزامی شده است.
  • بلیت تک سفره به شکل نقدی عرضه نمی شود و تبادل پول از گیشه‌های فروش بلیت حذف شده است.
  • همچنین از ورود مسافران مشکوک به علائم ابتلا به داخل شبکه و ایستگاه‌های مترو با همکاری شرکت شهر سالم ممانعت به عمل می آید.

شروع به کار مراکز شماره‌گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی از شنبه آینده [به روز رسانی] - 4 اردیبهشت

سردار سید کمال هادیانفر افزود: «با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی و بازدیدهای مکرر تیم‌ها، هیأت‌ها و مسوولان پلیس راهنمایی و رانندگی در تهران و تمام استان‌ها از مراکز شماره‌گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی و بازدید تهایی که توسط تیم‌های نظارتی پلیس راهور انجام شده، تمام مراکز شماره‌گذاری از روز شنبه 6 اردیبهشت ماه آماده ارائه خدمت به هموطنان سراسر کشور خواهند بود.»

وی اظهار داشت: برای مدیریت و پیشگیری از تجمع مقرر شد ارائه خدمت در مراکز شماره‌گذاری بر اساس پلاک زوج و فرد باشد به این شکل که در روزهای زوج فقط به خودروهای ورودی با پلاک زوج و در روزهای فرد برای خودروهای ورودی با پلاک فرد خدمات ارائه خواهد شد.»

فاصله گذاری اجتماعی

سردار هادیانفر ادامه داد: «پلیس راهور ناجا تمام تلاش خود را کرده تا تمام پروتکل‌های ابلاغی در راستای حفظ سلامت هموطنان در مراکز شماره‌گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی رعایت شود.»

وی افزود: «آموزشگاه‌های رانندگی هم مانند مراکز شماره‌گذاری ارائه خدمت خواهند کرد، لیکن برابر بازدیدهای صورت گرفته برخی از آموزشگاه‌ها تاکنون موفق به برقراری پروتکل‌های بهداشتی نشده اند و به آنها اجازه فعالیت داده نمی شود، بدیهی است به محض اینکه این قبیل آموزشگاه‌ها استانداردهای بهداشتی لازم را فراهم کنند به آنها مجوز لازم ارایه خواهد شد.»

سردار هادیانفر تصریح کرد: «از هموطنان می‌خواهیم ضمن همراهی با تمهیدات بهداشتی به مراکز با همراه داشتن ماسک و دستکش مراجعه و در هنگام دریافت خدمات فاصله فیزیکی با دیگران را رعایت کنند.»

توصیه‌هایی در مورد سوختگیری ایمن در روزهای کرونایی [به روز رسانی] - 4 اردیبهشت

در صورت نیاز، اگر با قصد گرفتن سوخت از منزل خارج شدید حتما با خودتان حداقل یک عدد دستکش یکبار مصرف به همراه داشته باشید، هنگام رسیدن به محل سوخت گیری به هیچ چیز دست نزنید و ابتدا یکی از دستانتان را به دستکش مجهز کنید سپس با دست دیگر کارت سوخت را در محل کارت دستگاه قرار دهید.

در ادامه کارت را با دقت و بدون تماس دست با دستگاه وارد محل کارت خوان کرده و با دست دستکش دار رمز خود را روی صفحه کلید دستگاه وارد کنید و همچنین از تماس مستقیم با دسته نازل در جایگاه سوخت خودداری کنید.

با دست دستکش دار دسته نازل را بردارید سوخت گیری کنید و پس از اتمام سوخت گیری، با دست بدون دستکش کارت سوخت را از دستگاه بردارید و در جیب بگذارید.

تا حد امکان کارت را به اپراتور پمپ بنزین ندهید و سعی کنید خودتان شخصا کارت را در دستگاه اخذ وجه سوخت بکشید، سپس از پراتور بخواهید که رمز شما را وارد کند و یا خودتان با دست دستکش دار رمز کارت خود را وارد کنید.

در نهایت دستکش را طوری از دستتان خارج کنید که هیچ جای بدنتان با قسمت رویی دستکش که در تماس با دستگاه و نازل قرار گرفته است تماس پیدا نکند و همچنین بلافاصله دستکش را در اولین سطل زباله نزدیک خودتان(ترجیحا دربسته) بیندازید.

در صورتی که به پمپ بنزین رفته و دستکش همراه تان نبود، حتما دقت کنید و یک دستمال کاغذی به دور انگشتان بپیچید به طوری که انگشتان شما با دکمه‌های دستگاه تماس پیدا نکند، سپس دستمال کاغذی را بلافاصله در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحا دربسته) بیندازید.

در اولین فرصت دست و صورت خود را بشویید، باک خودرو را کامل پر کرده تا کمتر به ایستگاه های پمپ بنزین و گاز مراجعه کنید، همچنین جایگاه داران مکلف اند تمامی نازل‌ها، صفحه کلید دیسپنسرها و سرویس های بهداشتی را به طور مستمر با مواد ضدعفونی کننده مناسب پاک سازی کنند تا بنزین زدن برای مراجعه کنندگان با خطر کمتری مواجه باشد.

همچنین شهروندان در صورت برخورد با جایگاهی که دستکش و دستمال کاغذی در دسترس نگذاشته می توانند با شماره گویای 09627 تماس بگیرند.

آغاز فعالیت مراکز شماره‌گذاری خودرو به صورت زوج و فرد [به روز رسانی] - اردیبهشت 99

مراکز شماره‌گذاری خودرو که از تاریخ 26 اسفندماه سال گذشته به دنبال شیوع ویروس کرونا به پیشنهاد پلیس و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا، تعطیل شده بود، از امروز آغاز به کار خواهند کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده، بازگشایی مراکز شماره‌گذاری خودرو منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است. همچنین این مراکز از امروز خدمات خود را به متقاضیان به‌صورت زوج و فرد ارائه می‌دهند.

در شرایطی مراکز شماره‌گذاری خودرو کار خود را از امروز آغاز خواهند کرد که نمایشگاه‌های خودرو از ابتدای هفته گذشته (۳۰ فروردین ماه) این امکان را یافته بودند که با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت خود را آغاز کنند. هر چند که نمایشگاه‌های خودرو بعد از اتمام تعطیلات نوروزی همانند بسیاری از اصناف دیگر اجازه فعالیت نداشتند، اما این به آن معنا نبود که خرید و فروشی در بازار اتفاق نیفتد؛ چرا که سایت‌های فعال خرید و فروش خودرو در غیاب نمایشگاه‌ها به‌طور کج‌دار و مریز آگهی خودرو منتشر می‌کردند و معاملات اندکی هم اتفاق می‌افتاد.

فاصله گذاری اجتماعی

با این حال قیمت‌های ارائه‌ شده در فضای مجازی چندان قابل استناد نبود چرا که‌ لحظه‌ به ‌لحظه با تغییراتی همراه بود. اما بعد از باز شدن نمایشگاه‌های خودرو نیز بازار خودرو فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز نکرد؛ زیرا مراکز شماره‌گذاری تعطیل بودند. در این زمینه بسیاری از فعالان بازار تاکید داشتند که آغاز به‌ کار رسمی بازار منوط به بازگشایی مراکز شماره‌گذاری است و تا زمانی که این مراکز بازگشایی نشوند، هر نوع خرید و فروش و تعیین قیمت خودرو با توجه به اینکه بازار کار خود را به‌ طور رسمی آغاز نکرده است، نمی‌تواند ملاک قیمت محصولات در سال جدید تلقی شود.

حال با توجه به بازگشایی مراکز شماره‌گذاری و به نوعی تکمیل روند قانونی معاملات خودرو این سوال مطرح می‌شود که طی روزهای آتی قیمت خودرو چه سمت و سویی خواهد داشت؟

در حال حاضر که روند قانونی معاملات تکمیل شده است، می‌توان گفت که تعیین قیمت خودرو به نوعی به مکانیزم عرضه و تقاضا برگشته است البته زیر سایه بیماری کووید- ۱۹.

آنچه مشخص است زنجیره خودروسازی به دلیل رعایت پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا امکان تولید با حداکثر ظرفیت را ندارد و به دنبال آن نیز مسیر عرضه به بازار همچنان ناهموار است؛ با این حال ویروس کرونا تنها طرف عرضه را تحت فشار قرار نداده و طرف تقاضا نیز به همین دلیل میل چندانی برای حضور در بازار و خرید خودرو از خود نشان نمی‌دهد و این اتفاق به نوعی تعادل را بین عرضه و تقاضا ایجاد می‌کند. فعالان بازار پیش بینی می‌کنند آغاز به‌ کار نمایشگاه‌های خودرو در کنار بازگشایی مراکز شماره‌گذاری و تکمیل حلقه قانونی معاملات خودرو روی قیمت خودرو اثرگذار خواهد بود و بازار را به سمت تعادل سوق خواهد داد.

اتمام طرح فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا در حوزه پلیس راه پایتخت [به روز رسانی] - 31 فروردین

سرهنگ "نوراله خادم" با اعلام اتمام طرح فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا در حوزه ماموریتی پلیس راه، گفت: «طرح فاصله گذاری اجتماعی در حوزه ماموریتی پلیس راه که از هشتم فروردین ماه آغاز شده بود، صبح روز 31  فروردین ماه پایان پذیرفت.»

وی گفت: «این طرح در عملیاتی مشترک در سه مقطه خروجی از شهر تهران با همکاری ماموران یگان امداد پایتخت در آزادراههای " تهران- قم" ، "تهران- شمال" و جاده قدیم "تهران- قم" انجام شده است.»

این مقام انتظامی با بیان اینکه انشاءالله به زودی با مدد الهی کرونا را شکست می دهیم و با افتخار خود را برای استقبال و خدمت به مسافران پسا کرونا آماده می کنیم، ادامه داد: «در این طرح به 21 هزار و 822 خودرو اجازه خروج از تهران داده نشد و به یک هزار و 389 خودرو اعمال قانون شده است و همچنین 17 خودرو توقیف شد.»

احتمال رزروی شدن مترو تهران [به روز رسانی] - 30 فروردین

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در مترو تهران اظهار داشت: «در مورد فاصله‌گذاری هوشمند فعلا اقدامی نمی‌توانیم در مترو انجام دهیم ولی با کاهش سرفاصله حرکت قطارها تلاش کرده‌ایم حجم مسافر در ایستگاه‌ها را مدیریت کنیم.»

وی با اشاره به اینکه در خط 2 مترو تهران سرفاصله حرکت قطارها را به کمتر از 3 دقیقه رسانده‌ایم، گفت: «برای اینکه مانع از حضور بیشتر مسافران در مترو شویم و جلوی ترددها را بگیریم هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.»

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: «پیشنهاد رزروی شدن مترو تهران برای کنترل جمعیت مترو و پیشگیری از کرونا مطرح شد که هنوز به تصمیم و جمع‌بندی در این زمینه نرسیده‌ایم چرا که این موضوع می‌تواند مشکلات اجتماعی به همراه داشته باشد.»

حجت خاطرنشان کرد: «آمار مسافران مترو در هفته گذشته نسبت به هفته قبل آن 100 هزار نفر افزایش یافته است.»

ممنوعیت دریافت کرایه اضافی از مسافران تاکسی [به روز رسانی] - 28 فروردین

علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در تشریح جزئیات اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در ناوگان تاکسیرانی گفت: «ما در ابتدای شیوع ویروس کرونا توزیع اقلام بهداشتی را با اولویت عرضه بین رانندگان بیشتر در معرض خطر آغاز کردیم و اگر وزارت صمت عرضه اقلام بهداشتی را به شهرداری تهران انجام دهد ما نیز عرضه این محصولات در بین رانندگان را گسترش می‌دهیم و از روز شنبه نزدیک به 10 هزار جفت دستکش، 10 هزار ماسک و بین 2 تا 3 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده بین رانندگان ناوگان‌تاکسیرانی توزیع می‌کنیم.»

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در واکنش به اخذ کرایه بیشتر از مسافران از سوی رانندگان ناوگان تاکسیرانی گفت: «به طور حتم رانندگان و مسافران طرحی را که برای حفظ سلامت آن‌ها باشد اجرا می‌کنند و باید به این نکته اشاره کنم که اگر قرار بر ادامه بلند مدت طرح فاصله گذاری اجتماعی باشد باید منافع تاکسیرانی که آمار‌ها نشان می‌دهد از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز 80 درصد درآمدشان کاهش پیدا کرده تامین شود.»

قنادان تصریح کرد: «ابلاغیه سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران به خطوط این بود که در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند (سوار کردن 3 مسافر در تاکسی) هیچ مبلغ اضافی از مسافران دریافت نشود.»

اعلام مسیرهای جدید اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی تهران [به روز رسانی] - 28 فروردین

احمد تابنده درباره مسیرهای جدید اتوبوس‌های رزروی اظهار داشت: «بر اساس آنالیزها و درخواست‌هایی که از طریق سایت به همراه انجام گرفت مشخص شد مسافران بیشتر تمایل به استفاده از اتوبوس و مینی‌بوس‌های رزروی خارج از خطوط بی‌آرتی دارند.»

وی افزود: «درخواست‌های زیادی از سوی مسافران از محدوده دهکده المپیک، افسریه و نیاوران به سمت میدان ولیعصر و میدان ونک و مرکز شهر داشته‌ایم و بر همین اساس برخی مسیرهای قبلی تغییر یافت.»

وی بیان داشت: «مسیرهای جدید مینی‌بوس شامل مسیر تهرانپارس به سمت ونک، فاطمی و وزرا، افسریه به سمت ونک، ولیعصر و انقلاب، یافت آباد به سمت ونک، دهکده المپیک به سمت ونک از جمله مسیرهای جدید مینی‌بوس‌ رزروی است و مسیرهای دقیق در جدول انتشاریافته قابل مشاهده است.»

مدیرعامل شرکت اتوبوس‌های رزروی خاطرنشان کرد: «مینی‌بوس‌ها حداکثر 10 نفر ظرفیت دارد و کرایه با 60 درصد تخفیف 2500 درنظرگرفته شده است.»

وی خاطر نشان کرد: «10 مسیر جدید نیز برای اتوبوس‌ها تا فردا مشخص می‌شود که بیشتر از مبدا افسریه، دهکده المپیک و نیاوران به سمت مرکز شهر مانند ولیعصر و انقلاب و ونک بوده و همه اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید از فردا قابل رزرو خواهد بود.»

افزایش کرایه تاکسی در پی ممنوعیت سوار کردن چهار مسافر [به روز رسانی] - 25 فروردین

ممنوعیت سوار کردن چهار مسافر در تاکسی های شهری، باعث کاهش 25 درصدی درآمد رانندگان تاکسی شده است و طبیعتا این مورد مانعی بر سر راه رعایت این قانون محسوب می شود. از این رو به گفته سردار مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، قرار است تا شورای شهر و سازمان تاکسی رانی نرخ های مصوب جدیدی را برای خطوط تاکسی رانی منظور نمایند تا از ضرر و زیان این قشر زحمت کش جلوگیری شود.

جزئیات رزرو صندلی اتوبوس دربستی در تهران + جدول قیمت  [به روز رسانی] - 23 فروردین

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از آغاز به کار اپلیکیشن رزرو صندلی اتوبوس‌های دربستی خبر داد و لیست نرخ کرایه را نیز منتشر کرد.

محمود ترفع با بیان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های خصوصی و عمومی از روز شنبه ۲۳ فرودین ماه گفت: «طرح رزرو صندلی نیز از امروز آغاز می شود؛ اما دقت داشته باشید که این طرح برای اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی نیست.»

وی گفت: «این طرح برای ناوگان اتوبوسرانی نیست، بلکه یک استارتاپ، اپلیکیشنی را به نام «به همراه» طراحی کرده که مردم در صورتیکه مایل نباشند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، می توانند با در اختیار گرفتن یک مینی بوس یا اتوبوس خصوصی دربستی، با درج مبداء و مقصد خود، از این طرح برای صندلی‌های این مینی بوس‌ها و اتوبوس‌های دربستی استفاده کنند.»

ترفع با بیان اینکه در این اپلیکیشن، از اتوبوس و مینی بوس‌های دربستی که معمولا برای سرویس کارکنان ادارات فعالند، استفاده می شود، اظهار کرد: «به هیچ عنوان این اپلیکیشن در اتوبوس‌های شرکت واحد، کاربرد ندارد و با رزرو صندلی این اتوبوس‌ها، از تراکم جمعیت جلوگیری می شود؛ چراکه در یک اتوبوس با ظرفیت ۳۰ صندلی، تنها ۱۵ نفر سوار می‌شوند.»

مسیر خطوط دربستی و لیست قیمت  آن به شرح ذیل است:

اجرای طرح «فاصله گذاری اجتماعی» در مراکز معاینه فنی [به روز رسانی] - 23 فروردین 99

حسین مقدم مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، درباره دستورالعمل ابلاغی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا به مراکز خدماتی شهرداری تهران، توضیح داد: «بر مبنای این طرح باید فاصله گذاری اجتماعی شهروندان در مراکز معاینه فنی تهران انجام شود. بیشتر مواقع شهروندان با نیروهای مراکز معاینه فنی در یک نقطه در تماس هستند و آن هم قسمت صدور نتایج و گواهی معاینه فنی است؛ در سایر موارد حداقل تماس با شهروندان وجود دارد. در حال حاضر در این قسمت فاصله گذاری اجتماعی برای شهروندان لحاظ شده است.»

وی درباره فعالیت مراکز معاینه فنی، گفت: «از زمان گسترش کرونا در پایتخت، تمامی مراکز معاینه فنی تا به امروز فعال هستند. البته به منظور صیانت از سلامت کارکنان، با حداقل نیروها به شهروندان خدمت رسانی می‌کنیم.»

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران درباره مهم‌ترین هدف گذاری معاینه فنی در سال جدید، بیان کرد: «انجام حداکثری معاینه فنی خودروهای شهر تهران با کیفیت بالا، هدف گذاری همه ساله ماست. زمانی می‌توان افتخار کرد که تمامی خودروهای شهر تهران حداقل یک بار با کیفیت استانداردهای جهانی معاینه فنی شوند. تمامی نیروهای مراکز معاینه فنی تهران تلاش می‌کنند که خدمات معاینه فنی را از لحاظ کیفی و کمی بهبود ببخشند.»

طرح رزرو صندلی اتوبوس از 23 فروردین اجرا می شود [به روز رسانی] - 22 فروردین 99

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران از اجرای طرح رزرو صندلی اتوبوس از روز شنبه به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

محمود ترفع افزود: «تصمیم داریم با استفاده از ظرفیت برنامه‌های موبایلی طرح رزرو صندلی اتوبوس را از روز شنبه به شکل آزمایشی اجرا کنیم، بر این اساس شهروندان می‌توانند با نصب برنامه "به همراه" صندلی اتوبوس خود را رزرو کنند تا از این طریق بتوانیم با واگذاری و ارائه صندلی‌های محدود طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس را اجرا کنیم.»

در اجرای این طرح به هیچ عنوان از ناوگان اتوبوسرانی بخش عمومی و خصوصی استفاده نمی‌شود و این ناوگان به مانند گذشته به سرویس دهی خود ادامه می‌دهد.

تعطیلی مراکز شماره‌گذاری تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت [به روز رسانی] - 21 فروردین 99

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرده است:

از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک تعطیل شد. این تعطیلی تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. شهروندان از مراجعه به این مراکز پرهیز کنند.

در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. معاملات به شکل تلفنی، محدود و وکالتی در حال انجام است.

نشستن 3 مسافر در صندلی عقب تاکسی ممنوع شد  [به روز رسانی] - 18 فروردین 99

در پی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و پیشنهادات بعدی در خصوص فعال شدن صنوف ضروری کشور در هفته های آینده، تغییراتی نیز در قوانین حمل و نقل عمومی اعمال خواهد شد که شامل خودروهای تاکسی نیز شده است.

براین اساس سوار کردن بیش از 2 مسافر در صندلی عقب خودروهای تاکسی ممنوع خواهد بود و جالب آنکه این ممنوعیت منجر به افزایش کرایه تاکسی ها نخواهد شد.

این درحالیست که طبیعتا حذف یک مسافر از 4 مسافر به معنای کاهش 25 درصدی درامد رانندگان تاکسی خواهد بود و این در حالیست که طی روزهای اخیر، مجوز افزایش کرایه های تاکسی در سال 99 صادر شده است که عملا با این مصوبه (ممنوعیت سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب) به کلی جبران می شود و حتی به ضرر و زیان رانندگان تاکسی نیز منجر خواهد شد.

طرح فاصله گذاری اجتماعی ؛ مشاغل مجاز و غیر مجاز به فعالیت پس از 15 فرودین [به روز رسانی] - 17 فروردین 99

در ادامه روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که تا 20 فروردین ماه تمدید شده است، شماری از مشاغل ضروری در حد فاصل 16 تا 20 فروردین مجاز به فعالیت اعلام شده اند که فهرست کامل این موارد به شرح زیر است.

براساس اخبار امروز، پس از 16 فروردین ماه، تنها مشاغل ضروری که در یک هفته اخیر و پس از اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت بودند، قادر به ادامه کار هستند.

در این رابطه؛ قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران  از ادامه دار شدن تعطیلی ها تا روز ۲۳ فروردین خبر داد و گفت: «واحد‌هایی که در این ایام تعطیل بودند تا روز بیست و سوم فروردین تعطیل خواهند بود یعنی باز شدن واحد‌های صنفی به بعد از تعطیلات نیمه شعبان و آخر هفته موکول خواهد شد.»

او ادامه داد: «در این ایام تنها فروشگاه‌ها و مراکز عرضه اقلام ضروری به روی مردم باز خواهند بود و هیچ یک از واحد‌های صنفی که در این ایام تعطیل بوده‌اند شروع به فعالیت صنفی نخواهند کرد.»

نوده فراهانی تصریح کرد: «از روز بیست و سوم فروردین به بعد تعیین و تکلیف خواهیم کرد تا صنوف مختلف به ترتیب اولویت فعالیت خود را آغاز کنند. طی جلسات کارشناسی و ارزیابی‌های تخصصی ترتیب صنوف تعیین خواهد شد.»

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: «صنوف ارائه دهنده خدمات ضروری‌تر از جمله فروشندگان قطعات یدکی و مواردی از این قبیل در اولویت قرار خواهند گرفت و برای صنوفی مثل سالن‌های سینما که فعالیت آن‌ها با تجمع مردم همراه خواهد بود برنامه‌ریزی جداگانه خواهیم کرد.»

او تاکید کرد: «این فرایند تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت و از اول اردیبهشت اغلب صنوف فعالیت خود را آغاز خواهند کرد؛ ترتیب اولویت برای شروع فعالیت واحدهای صنفی به مرور اعلام خواهد شد.»

شرایط منع ورود پلاک های غیر بومی تا 20 فروردین تمدید شد [به روز رسانی] - 12 فروردین 99

براساس تصمیم ریاست جمهوری و مطابق بر ابلاغیه مورخ 12 فروردین، شرایط طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین ماه تمدید شده است و قرار است تا در مورد شرایط فعالیت های کاری و اجتماعی بعد از 21 فروردین ماه مجدادا تصمیم گیری شود.

در همین راستا قرار است تا تصمیم گیری بعدی براساس گزارش تحلیلی وزارت بهداشت صورت پذیرد و جزییات فعالیت های کاری و اجتماعی در واپسین روزهای فروردین و اردیبهشت به شهروندان ابلاغ شود.

گفتنی است که در مدت اجرای این طرح، از تردد های بین شهری به شکل چشمگیری کاسته شده است و بیش از 5000 هزار راننده مصر به سفر نیز با جریمه 500 هزار تومانی مواجه شده اند.

همچنین برای روز 13 فروردین، پارک حاشیه ای در کنار پارک ها و فضای سبز نیز مشمول جریمه 500 هزار تومانی می شود.

استاندار تهران: تردد خودروهای پلاک تهران و البرز بین دو استان بلامانع است [به روز رسانی] - 10 فروردین 99

براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی، تردد بین شهری تقریبا متوقف شده است و ساکنین هر استان تنها مجاز به تردد در محدوده داخلی استان خود هستند، اما در این میان گویا یک استثنا وجود دارد که شامل دو استان همجوار و بسیار پر جمعیت تهران و کرج می شود. از این رو به گفته استانداری تهران، تردد ساکنین دو استان تهران و البرز با پلاک های محلی این دو شهر در محدوده استان های تهران و البرز بلا مانع است.

استاندار تهران در همین راستا اعلام کرده است:

براساس ابلاغ وزارت کشور تردد خودروهای پلاک استان تهران و البرز در دو استان بلامانع است. این طرح اثرگذاری موثری در کاهش ترددها در استان تهران داشته است.

ظاهرا مشابه این رویه در خصوص شهرهای دیگر حومه تهران نظیر پرند، رودهن و بومهن نیز وجود دارد و شهرهای اقماری کلان شهر تهران به نوعی با تردد آزادانه تری نسبت به سایر شهرهای کشور مواجه اند. هرچند لازم به تاکید است که بسیاری از ورودی ها و خروجی های شهرهای مذکور نیز توسط موانع عمرانی مسدود شده اند و عملا ورود و خروج به شهرهای استان تهران و البرز به شکل کنترل شده تری نسبت به سابق انجا می شود.

تصمیم جایگاه‌ داران برای تعطیلی 70 درصد پمپ ‌بنزین ‌ها ملغی شد [به روز رسانی] - 10 فروردین

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی سراسر کشور با بیان اینکه نمی‌دانیم چه تعداد از کارکنان پمپ بنزین‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: در صورتی‌ که رایزنی‌ها با دولت در اوایل هفته نتیجه بخش نباشد، چاره‌ای جز تعطیلی نداریم.

اسدالله قلی‌زاده با اشاره به مشکلات حال حاضر جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار داشت: «از ابتدای اسفندماه با کاهش شدید فروش در جایگاه‌ها روبرو هستیم و درآمد این اماکن هر روز به صفر نزدیک می‌شود. فروش بنزین سوپر عملا صفر شده و فروش گازوئیل تا 70 درصد کاهش یافته است. با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی وضعیت برای جایگاه‌ها بدتر شده و توان اداره جایگاه‌ها را از دست داده‌ایم. این در حالیست که دولت، بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در تصمیم‌گیری‌ها به هیچ‌وجه به وضعیت بد صنف جایگاه‌داران توجهی نکرده‌اند.»

اما بعد از انتشار این خبر، رئیس انجمن جایگاهداران سوخت از عدم تعطیلی پمپ بنزین های کشور سخن گفت و ظاهرا کار تمامی پمپ بنزین ها کما فی السابق ادامه خواهد داشت.

کرونا هزینه‌ها را 30 درصد افزایش داد

وی افزود: «هم اکنون هزینه‌های جایگاه‌ها نیز به جهت رعایت موارد بهداشتی تا 30 درصد افزایش یافته است و هیچ کمکی برای تهیه اقلام به جایگاه‌ها نشده است و فقط در رسانه‌ها جایگاه‌ها را جزو اماکن پرتردد معرفی کرده‌اند.»

از مبتلایان به کرونا بی‌خبریم

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی سراسر کشور گفت: «در حال تهیه آمار هستیم که ببینیم چند نفر از جایگاه‌داران و کارکنان‌مان را از دست دادیم و چند نفر مبتلا به کرونا شده‌اند. بسیار صبوری کرده‌ایم ولی انتظارات معقول صنفی ما در این شرایط برآورده نشده و اعتراض فراوان جایگاه‌داران سراسر کشور را در پی داشته است. جلساتی با استان‌ها مبنی بر تعطیلی نصف سکوهای جایگاه‌ها داشته‌ایم و بدنبال معرفی کارگران جهت دریافت بیمه بیکاری هستیم، این روش تنها راهی است که برای ما مانده است.»

مشمول بسته حمایتی شویم

وی تاکید کرد: «اوایل هفته پیش‌رو تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مسئولان برای جایگاه‌ها بسته حمایتی قرار دهند و قبل از پایان سال درخواست‌هایمان را به دولت ارائه کردیم و معتقدیم منابع مالی برای بسته حمایتی با توجه به قانون بودجه وجود دارد و از بانک مرکزی و امور مالیاتی می‌خواهیم جایگاه‌ها را هم مشمول طرح‌های خود کنند.»

کاهش فروش 70 درصدی به خاطر ویروس

رییس انجمن جایگاهداران کل کشور ادامه داد: «از زمان افزایش قیمت سوخت تا 40 درصد کاهش فروش داشتیم و با شیوع کرونا این وضعیت بدتر شده و تا 70 درصد کاهش فروش داریم و این در حالی است که اقلام جایگاهی 400 درصد گران‌تر شده‌اند، ولی توجهی به خواسته‌های این صنف نشده است، اینکه هر تغییر و تحولی ابتدا به صنف جایگاهداران ضربه می‌زند و این صنف باید بی چون و چرا اوامر را اطاعت کنند و مسئولان هم به مشکلات آنها بی‌توجه باشند، منصفانه نیست.»

بیشترین آسیب کرونا به پمپ بنزین‌ها

وی همچنین گفت: «معتقدیم جایگاه‌ها بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شدند و باز بودن این اماکن دلیل بر عدم زیان‌دهی آنها نیست. در صورتی‌ که رایزنی‌ها با دولت در اوایل هفته نتیجه بخش نباشد چاره‌ای جز تعطیلی نداریم و این اقدام صرفا در مرحله اول خواهد بود که با ادامه روند موجود مرحله دوم را اجرا می‌کنیم. تمام تلاش خود را برای اینکه خدمات توزیع سوخت قطع نشود، به کار می‌گیریم و با توجه به کاهش تا 70 درصدی مراجعه به جایگاه‌ها مشکلی پیش نخواهد آمد. ما شرمنده کارکنان‌مان هستیم و چاره‌ای جز معرفی ایشان برای دریافت بیمه بیکاری نداریم. طرح نجات احتمالا در مرحله اول تا پانزدهم اردیبهشت ادامه می‌یابد.»

پیامک هشدار به رانندگان خودروهای سطح شهر [به روز رسانی] - 9 فروردین

به مالکان خودروهایی که در سطح شهر تهران تردد می‌کنند، از سوی شهرداری تهران پیامک هشدار ارسال می‌شود.

محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، از ارسال پیامک کاهش تردد به مالکان خودرویی که در شهر تردد می‌کنند خبر داد و گفت: شهرداری تهران امکانی در اختیار دارد که با ارسال پیامک به شهروندان آنان را از تخلف‌ها و ورود به محدوده طرح ترافیک مطلع می‌کند.

با استفاده از همین امکان، از امروز در یک بازه زمانی 10 تا 15 دقیقه ای هر خودرویی که عبور می کند، پیامکی حاوی توصیه به کاهش تردد در شهر و پرهیز از ترددهای غیر ضروری ارسال می‌شود. این اقدام برای از بین رفتن زنجیره ویروس کرونا از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

در این پیامک که حاوی شماره پلاک خودرو و محل عبور است، آمده است:

خواهشمند است به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری نمایید.

احتمال تعطیلی مترو تهران [به روز رسانی] - 8 فروردین

گفته می شود براساس مصوب ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران ناوگان عمومی شامل مترو و اتوبوس در این کلانشهر تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود اما مشاور شهردار تهران در این خصوص اعلام کرده که هنوز مصوبه ای در این زمینه به ما ابلاغ نشده است.

به نقل از صدا و سیما، گویا تصمیم مربوط به تعطیلی مترو تهران شب گذشته گرفته شده و تاکنون مصوبه مربوط به این موضوع به شهرداری و مترو تهران ابلاغ نشده است.

براساس محدودیت هایی که پیش از این به تصویب رسیده است تردد همه خودرو ها به استثنای خودرو های حامل سوخت، امدادی، خدماتی و امنیتی و انتظامی به خارج از استان تهران ممنوع شده است.

سفر برگ؛ توزیع کارت تردد برای شاغلین [به روز رسانی] - 8 فروردین

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران گفت: «سازوکاری در نظر گرفته شده است که کارمندان و کارگرانی که در استان‌های تهران، البرز و یا سمنان سکونت دارند و یا شاغل هستند، با دریافت کارتی مشخص بتوانند تردد داشته باشند، چرا که تعدادی از کارگران و کارمندان هستند که در استان تهران ساکن هستند ولی محل کارشان در دیگر استان‌ها است و یا بالعکس، که مقرر شد این موارد احصا شود و کارتی از سوی پلیس در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند تردد داشته باشند.»

وی درباره سامانه سفربرگ شهرداری تهران نیز گفت: «شهرداری در جلسه مطرح کرد که سامانه‌ای با عنوان سفر برگ که می‌توانند مردم در تردد کاری و ضروری که بین شهرستان‌های استان تهران دارند، در این سامانه ثبت‌نام کنند و نسبت به دریافت سفر برگ اقدام کنند.»

محدودیت های تردد مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۱ فروردین اعمال می شود [به روز رسانی] - 8 فروردین

رییس پلیس راه راهور ناجا:

مدت اجرای محدودیت های تردد در طرح فاصله گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فعلا تا ۲۱ فروردین ۹۹ است و در صورت تمدید اعلام می‌شود.

نحوه شناسایی افراد ساکن و‌ بومی شهرها در طرح فاصله گذاری اجتماعی [به روز رسانی] - 8 فروردین

 فاصله گذاری اجتماعی

محدودیت تردد و ممنوعیت فعالیت اصناف اعلام شد [به روز رسانی] - 7 فروردین

طرح فاصله گذاری اجتماعی برای دوره اجرای 8 تا 15 فروردین برنامه ریزی شده است و پس از گذر این تاریخ براساس نتایج کسب شده نسبت به تمدید یا لغو این طرح تصمیم گیری خواهد شد.

- بازگشت مسافران به شهرهای خود تسهیل می شود.

- مسافرانی که قصد خروج از استان خود را دارند با جریمه 500 هزار تومانی مواجه می شوند.

- علاوه بر جریمه، توقیف خودرو به مدت یک ماه و اخذ تمامی هزینه های جانبی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

- طبیعتا تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیتها نمی‌ شود.

طرح فاصله گذاری اجتماعی

- تردد اتوبوس، هواپیما و قطارهای بین شهری از هشتم فروردین ماه با محدودهای حداکثری همراه می شود.

-نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

-افراد غیر بومی و غیر ساکن در یک شهر، مجاز به ورود به شهر مذکور نخواهند بود.

- فعالیت کلیه اصناف به جز اصناف با کاربری خدمات ضروری (سوپر مارکت ها، قصابی ها و....) ممنوع خواهد بود که فهرست اصناف مجاز به فعالیت قرار است متعاقبا اعلام شود.

- تمامی محل های تجمع افراد اعم از پارک ها، استخرها، مدارس، دانشگاه ها و ...تعطیل خواهند بود، از این رو برگزاری تمام مراسمات نیز ممنوع خواهد بود.

- ادارات دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Ahmad
    Ahmad | ۶ مرداد ۱۳۹۹

    پمپ بنزین باعث انتشار کروناست ولی عزاداری محرم هیچ تاثیری نداره تازه شفا هم میده ، امیدوارم اونایی که میرن به زشت ترین حالت کرونا بگیرن و خلاص

  • mojard
    mojard | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    همه اینا فقط حرفه.فقط میتونن حرف بزنن.موقع عمل که میرسه همشون قایم میشن یا فرار میکنن یا میندازن گردن یکی دیگه.مردمم ساده چیکار کنه مجبوره باور کنه.یکم به فکر مردم باشین تورو خدا.اگه قبل عید جلوی مسافرتو میگرفتن آمار کرونا اینجوری نمیشد.البته برای اونا فرقی نداره.کرونای اونا با مردم عادی هم فرق داره.خدا خودش به دادمان برسه

  • mo13deh
    mo13deh | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ???????

  • loobia
    loobia | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    به نظرم طرح هارو دولت تا وقت گل نی نتونه اجرا کنه
    (ノ^_^)ノ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی