ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: طراحی ناچ آیفون ۱۳ با تغییری بزرگ همراه خواهد بود

برش نمایشگر یا ناچ چهار نسل است که روی گوشی‌های اصلی آیفون دیده می‌شود و آیفون ۱۳ هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود. با این وجود، به نظر می‌رسد اپل امسال یک تغییر قابل توجه ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

برش نمایشگر یا ناچ چهار نسل است که روی گوشی‌های اصلی آیفون دیده می‌شود و آیفون ۱۳ هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود. با این وجود، به نظر می‌رسد اپل امسال یک تغییر قابل توجه در طراحی ناچ این گوشی ارائه کند.

اوایل اکتبر سال گذشته یک منبع موثق حوزه فناوری به نام Ice Universe عنوان کرده بود که هرچند عرض ناچ روی آیفون ۱۳ به همان اندازه باقی خواهد ماند، اما از ارتفاع آن کاسته خواهد شد تا کمتر به چشم بیاید. به نقل از برخی منابع، نحوه چینش دوربین TrueDepth باریک‌تر خواهد شد زیرا گیرنده بالای نمایشگر به لبه‌ قاب منتقل می‌شود و با این سبک، ناچ بالای صفحه هم باریک‌تر خواهد شد. همچنین ماه گذشته منبع دیگری ادعا کرد که سیستم Face ID در آیفون ۱۳ با تغییراتی همراه خواهد بود که امکان ایجاد ناچ کوچک‌تر در بالای صفحه را فراهم خواهد کرد.

حالا تحلیلگر مطرح محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» هم از ابعاد کوچکتر برش نمایشگر آیفون ۱۳ خبر داده و به تغییر طراحی آن اشاره کرده، هرچند هنوز مشخص نیست که ناچ بالای صفحه باریک‌تر یا کوچک‌تر خواهد شد اما کاهش اندازه آن می‌تواند نسبت به سایر مدل‌های قبلی جلوه و ظاهر متفاوتی به آیفون ۱۳ بدهد. در ابتدا شایعات حاکی از آن بودند که آیفون ۱۲ از زمان معرفی آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین گوشی با ناچ کوچک‌تر عرضه شود اما حالا به نظر می‌رسد این تغییر در طراحی تا سال ۲۰۲۱ عقب افتاده است.

برخی کاربران آیفون از ناچ بالای صفحه گوشی خود ابراز نارضایتی کرده‌اند. بنابراین هرچند به نظر می‌رسد این ناچ برای یکسال دیگر هم در گوشی‌های آیفون دیده شود، اما کاهش آن در آیفون ۱۳ می‌تواند نظر منتقدان و مصرف‌کنندگان را به سمت خود جلب کند. همچنین انتظار نمی‌رود اپل در گوشی‌های آینده آیفون خود تغییرات ظاهری چشمگیر دیگری به وجود بیاورد.

پیش از این، در شایعات اشاره شده بود که آیفون ۱۳ از نمایشگرهای ProMotion با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، تراشه قدرتمند و سریع A15، باتری‌های با ظرفیت بیشتر و موارد دیگری برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود با معرفی آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲، سرانجام مانند گوشی‌های اندرویدی شاهد حفره درون نمایشگر در آیفون‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • yas
    yas | ۱ فروردین ۱۴۰۰

    باز خوبه دو سال دیگه طراحیش میرسه به چند سال قبل اندرویدیها

  • irezai
    irezai | ۱ فروردین ۱۴۰۰

    این ۲۰امین خبرتونه در مورد "تغییرات احتمالی ناچ آیفون ۱۳"

مطالب پیشنهادی