ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین با پرتاب راکت Long March 4C سه ماهواره جاسوسی جدید در مدار مستقر کرد

چین با پرتاب سه ماهواره جدید، ناوگان ماهواره‌های جاسوسی خود در مدار زمین را گسترش داد. به گزارش Space و به نقل از رسانه‌های محلی، سازمان ملی فضایی چین (CNSA) سه ماهواره جدید از سری ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

چین با پرتاب سه ماهواره جدید، ناوگان ماهواره‌های جاسوسی خود در مدار زمین را گسترش داد.

به گزارش Space و به نقل از رسانه‌های محلی، سازمان ملی فضایی چین (CNSA) سه ماهواره جدید از سری Yaogan 31 را از مرکز فضایی Jiuquan در نزدیکی صحرای «گبی» به فضا پرتاب کرده است.

خبرگزاری چینی Xinhua در گزارش کوتاه خود اشاره می‌کند که راکت Long March-4C ماهواره‌ها را به طور موفقیت آمیز در مدار رها کرده است. در ادامه گزارش آمده که از این ماهواره‌ها برای «تحقیقات الکترومغناطیس و دیگر آزمایشات مربوطه» استفاده خواهد شد.

با اینکه چین از فاش کردن مأموریت اصلی این ماهواره‌ها خودداری می‌کند، منابع مختلف گزارش کرده‌اند که این کشور از ماهواره‌های Yaogan-31 برای اهداف نظامی و جاسوسی از سیگنال‌های رادیویی کشتی‌های خارجی استفاده می‌کند.

به گزارش Spaceflight Now، این ماهواره‌ها به تجهیزات اپتیکال، راداری و جاسوسی سیگنال مجهز هستند. در ادامه گزارش آمده که راکت Long March 4C ماهواره‌های Yaogan 31 را در ارتفاع حدوداً ۶۸۰ مایلی (۱۰۹۴ کیلومتر) از سطح زمین و با انحراف (inclination) تقریباً ۶۳.۴ درجه نسبت به خط استوا در مدار رها کرده است.

مدار ماهواره‌های جدید با مدار ماهواره‌هایی که چین در ۲۹ ژانویه و ۲۴ فوریه به فضا پرتاب کرده مطابقت می‌کند. چین گروه دیگری از ماهواره‌های Yaogan 31 را نیز تقریباً سه سال قبل (آوریل ۲۰۱۸) به فضا پرتاب کرده بود. گزارش اضافه می‌کند که مدار تمامی این ماهواره‌ها یکسان بوده و مناطق دریایی از جمله جزایر شتلند جنوبی را تحت نظر گرفته‌اند.

چین سال ۲۰۲۱ را با چندین مأموریت فضایی آغاز کرده است. فضاپیمای Tianwen-1 با موفقیت در مدار مریخ مستقر شد و برای ارسال مریخ نورد به سطح سیاره سرخ آماده می‌شود. ماه نورد Yutu 2  و فرودگر Chang'e 4 سنگ‌های ماه را مطالعه می‌کنند و برخی گزارش‌ها از پرتاب اولین ایستگاه فضایی این کشور در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی