ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

گونه شایع کرونا در بریتانیا برای اولین بار در حیوانات خانگی شناسایی شد

ظاهرا گونه‌های جدید کرونا تنها برای انسان‌ها دردساز نیستند و حیوانات خانگی را هم می‌توانند با مشکل مواجه کنند. گزارش‌های اخیر حاکی از ابتلای حیوانات خانگی، سگ‌ها و گربه‌ها به گونه B.1.1.7 کرونا هستند که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

ظاهرا گونه‌های جدید کرونا تنها برای انسان‌ها دردساز نیستند و حیوانات خانگی را هم می‌توانند با مشکل مواجه کنند. گزارش‌های اخیر حاکی از ابتلای حیوانات خانگی، سگ‌ها و گربه‌ها به گونه B.1.1.7 کرونا هستند که ظاهرا می‌تواند برای آن‌ها کشنده باشد.

گونه B.1.1.7 که برای اولین بار در بریتانیا شناسایی شد، حالا در همین کشور به حیوانات خانگی سرایت کرده. حیوانات خانگی در بریتانیا با مشکل «میوکاردیت» یا التهاب بافت قلب مواجه شده‌اند که می‌تواند منجر به مشکلات قلبی شدید شود.

پژوهشگران سگ‌ها و گربه‌هایی که در یک کلینیک دامپزشکی در لندن حضور داشتند را مورد بررسی قرار دادند. محققان بیشتر روی حیوانات تمرکزی کردند که در بخش قلبی بستری بودند، چرا که این مرکز با افزایش چشمگیر حیوانات مبتلا به مشکل التهاب بافت قلب مواجه شده بود. تعداد این حیوانات از ۱.۴ درصد در دسامبر ۲۰۲۰ به ۱۲.۸ درصد در فوریه ۲۰۲۱ افزایش داشت.

افزایش ابتلا به میوکاردیت در حیوانات خانگی در زمانی رخ داده بود که گونه جدید کرونا، B.1.1.7 در بریتانیا بسیار شایع بود. همین موضوع توجه پژوهشگران را جلب کرد و آن‌ها به دنبال ارتباط میان آن‌ها بودند. در همین راستا آن‌ها ۳ سگ و ۸ گربه با علائم مشابه کرونا در انسان‌ها مانند مشکلات تنفسی را مطالعه کردند.

کرونا

هیچ کدام از حیوانات تاریخچه بیماری قلبی نداشتند، اما با انجام آزمایش‌ها مشخص شد که با ضربان قلب نامنظم و همچنین مشکلات قلبی دست و پنجه نرم می‌کنند و البته درون ریه‌های آن‌ها، مایعات وجود دارد. از این حیوانات آزمایش گرفته شد که نتیجه ۳ مورد آن‌ها مثبت بود و به گونه B.1.1.7 کرونا مبتلا بودند.

دو مورد از این حیوانات در آزمایش دارای آنتی‌بادی بودند که نشان از ابتلای آن‌ها به کرونا داشت. در حالی که تمام حیوانات در نهایت بهبود پیدا کردند، شرایط یکی از گربه‌ها دوباره وخیم می‌شود و پزشکان برای اینکه دیگر درد نکشد، آن را کشتند یا اتانازی کردند.

در حال حاضر سوالات زیادی درباره این گونه جدید وجود دارد و برای مثال نمی‌دانیم این گونه با چه سرعتی میان حیوانات شیوع پیدا می‌کند. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که هنوز بطور دقیق مشخص نشده که این مشکلات قلبی در حیوانات نتیجه مستقیم ابتلا به گونه جدید کووید-۱۹ باشد و برای چنین نتیجه‌گیری به تحقیقات بیشتری نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ فروردین ۱۴۰۰

    لعنت به چین

مطالب پیشنهادی