ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیکرهای هوشمند هوم پاد
تکنولوژی

هوم‌پاد مینی یک حسگر دما و رطوبت محیطی مخفی و غیرفعال دارد

هوم‌پاد مینی ظاهرا دارای یک حسگر مخفی است که می‌تواند دما و رطوبت محیط را اندازه‌گیری کند. این ویژگی احتمالا در آینده از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری فعال خواهد شد ولی اپل فعلا درباره این قابلیت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

هوم‌پاد مینی ظاهرا دارای یک حسگر مخفی است که می‌تواند دما و رطوبت محیط را اندازه‌گیری کند. این ویژگی احتمالا در آینده از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری فعال خواهد شد ولی اپل فعلا درباره این قابلیت حرفی نزده است.

به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه به برنامه‌های اپل می‌گویند این شرکت به‌صورت درون‌سازمانی مسئله بررسی دما و رطوبت اتاق توسط این حسگر را مورد بحث قرار داده تا به لوازم هوشمند اجازه دهد بر اساس شرایط محیط تنظیمات خود را تغییر دهند. این سخت‌افزار همچنین می‌گذارد که هوم‌پاد مینی به‌صورت خودکار و بر اساس دما کارهای دیگری انجام دهد؛ مثلا کولر را روشن یا خاموش کند.

اپل معمولا آپدیت‌های نرم‌افزاری بزرگ هوم‌پاد را در فصل پاییز منتشر می‌کند. در حال حاضر مشخص نیست که حسگر دما چه زمانی فعال می‌شود یا اپل اصلا قصد فعال‌سازی آن را دارد یا نه، ولی وجود این حسگر در بلندگوهایی که فروخته شده می‌تواند به معنای این باشد که قابلیت مذکور دیر یا زود فعال خواهد شد.

هوم‌پاد مینی

وجود این حسگر به درخواست بلومبرگ توسط وب‌سایت iFixit تایید شده و ابعاد آن ۱.۵ در ۱.۵ میلی‌متر است. این قطعه در زیر لبه پلاستیکی کیس هوم‌پاد مینی قرار گرفته و نزدیک کابل برق دستگاه است. گفته شده که حسگر یادشده با قطعات اصلی دستگاه فاصله دارد و طوری جایگذاری شده که به وضوح می‌توانیم بگوییم هدفش اندازه‌گیری دمای اتاق بوده نه دمای قطعات دستگاه. این حسگر توسط شرکت Texas Instruments ساخته شده و ظاهرا «حسگر دیجیتالی دما و رطوبت HDC2010» نام دارد.

این اولین باری نیست که اپل قطعه‌ای را روی یکی از محصولات خود قرار می‌دهد و آن را تا مدت‌ها بعد فعال نمی‌کند. این شرکت در سال ۲۰۰۸ آیپد تاچ را با تراشه بلوتوث به بازار فرستاد، اما یک سال بعد با یک آپدیت نرم‌افزاری این تراشه را فعال کرد.

این حسگر می‌تواند ویژگی‌هایی را به هوم‌کیت اپل اضافه کند که در حال حاضر در محصولات رقبا وجود دارند. برای مثال، بلندگوهای جدید اکو آمازون حسگر دما دارند و گوگل هم حسگرهای خود را به صورت جدا تحت برند Nest می‌فروشد که در نقاط مختلف خانه قابل نصب‌ هستند و می‌توانند دمای هر اتاق را کنترل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی