ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بوگاتی زیر مجموعه پورشه می‌شود؛ تغییرات مدیریتی در هولدینگ فولکس‌واگن

کنفرانس مطبوعاتی سالانه فولکس واگن چند روز پیش برگزار شد. در این کنفرانس فولکس واگن به جزئیات جالبی در رابطه با ساختارهای داخلی و سیاست‌های کمپانی در چند سال آینده اشاره کرد که مشخص شدن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

کنفرانس مطبوعاتی سالانه فولکس واگن چند روز پیش برگزار شد. در این کنفرانس فولکس واگن به جزئیات جالبی در رابطه با ساختارهای داخلی و سیاست‌های کمپانی در چند سال آینده اشاره کرد که مشخص شدن تکلیف برند بوگاتی یکی از مهم‌ترین آنها بود.

شاید بدانید سال گذشته زمزمه‎‌هایی مبنی بر بازنگری فولکس واگن در سه برند بوگاتی، دوکاتی و لامبورگینی به گوش رسید. چند ماه بعد و در دسامبر 2020 این کمپانی اعلام کرد لامبورگینی و دوکاتی کماکان به عنوان بخشی از گروه فولکس واگن باقی مانده و زیر پرچم این گروه چند ملیتی گسترده به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

از آن تاریخ تاکنون فولکس واگن درباره بوگاتی سکوت اختیار کرده بود. همین امر باعث شکل‌گیری گمانه‎‌زنی‌های مختلفی از جمله واگذاری برند بوگاتی به ریمک شده بود. اما آنطور که هربرت دیس مدیرعامل کمپانی در کنفرانس اخیرا گفته پورشه در حال آماده شدن برای همکاری با ریمک بوده و در کنار آن کنترل بوگاتی را در اختیار خواهد گرفت.

البته آقای دیس تشریح کرده که هنوز هیچ چیز قطعی نشده، اما فولکس واگن دوست دارد تا مسئولیت برند بوگاتی به پورشه واگذار شود. وی افزوده اگر این اتفاق بیفتد، پورشه احتمالا یک شرکت مشترک (جوینت ونچر) با ریمک تاسیس خواهد کرد، گفته می‌شود اکثریت سهام این شرکت تحت مالکیت پورشه خواهد بود.

پورشه اخیرا 70 میلیون یورو (معادل 83 میلیون دلار) در ریمک سرمایه‌گذاری نموده و سهم خود را از این کمپانی اهل کرواسی به 24 درصد افزایش داده است. با توجه به تصاحب چنین سهم چشمگیری، ایجاد یک شرکت مشترک اصلا دور از انتظار نبوده و احتمال آن بالا ارزیابی می‌شود.

خبر دیگر مرتبط با بوگاتی اینکه میزان فروش این برند پرطرفدار در سال گذشته 6.1 درصد کاهش یافته است. طبق آمار در سال 2020 این شرکت 77 دستگاه از ابرخودروهای خود را به مشتریان تحویل داده؛ این رقم در سال 2019 برابر با 82 دستگاه بود.

به غیر از این‌، گزارش سالانه فولکس واگن حکایت از آن دارد نسخه‌ای جدید از شیرون اواخر امسال راهی بازار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این نسخه همان شیرون سوپر اسپرت 300 پلاس رکورد‌شکن باشد که عرضه آن برای اواسط سال 2021 وعده داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی