ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کمتر از 250 میلیون تومان؛ جنرال موتورز پیکاپ ارزان قیمت وولینگ ژنگتو را در چین معرفی کرد

برند چینی وولینگ (Wuling) که جزو زیرمجموعه‌های کمپانی جنرال موتورز محسوب می‌شود، از یک پیکاپ جدید با نام ژنگتو (Zhengtu) رونمایی کرد. آنچه که این پیکاپ را به سوژه خبری رسانه‌های غربی تبدیل نموده، قیمت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

برند چینی وولینگ (Wuling) که جزو زیرمجموعه‌های کمپانی جنرال موتورز محسوب می‌شود، از یک پیکاپ جدید با نام ژنگتو (Zhengtu) رونمایی کرد. آنچه که این پیکاپ را به سوژه خبری رسانه‌های غربی تبدیل نموده، قیمت پایه 58,800 یوانی آن است؛ این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریبا 9 هزار دلار یا 220 میلیون تومان می‌شود. برای نسخه دو کابین وولینگ ژنگتو قیمتی برابر با 62,800 یوان تعیین شده که آن هم معادل 9,648 دلار است.

ژنگتو نخستین پیکاپ وولینگ به شمار می‌رود. از نظر ابعاد این پیکاپ طولی برابر با 5,105 میلیمتر دارد و در قسمت بار آن می‌توان اشیایی به درازای 2,000 میلیمتر را قرار داد. برای مقایسه بد نیست بدانید بدنه شورولت کلرادو بسته به نوع اتاق 5,713 و 5,403 میلیمتر طول داشته و کف بار آن هم طولی برابر با 1,880 و 1,575 میلیمتر دارد.

پیکاپ 9 هزار دلاری وولینگ ژنگتو
ژنگتو با تویوتا هایلوکس تقریبا هم اندازه است

با توجه به اینکه دیواره‌های قسمت بار ژنگتو به صورت تاشو طراحی شده، حمل اشیای مختلف با آن راحت‌تر از دیگر پیکاپ‎‌ها است. چنین ساختاری به ژنگتو اجازه می‌دهد لوازمی بزرگ‌تر از ابعاد قسمت بار را نیز به آسانی با خود جابجا کند.

اما وولینگ ژنگتو خالی از ایراد هم نیست. طراحی این پیکاپ ارزان‌قیمت ابتدایی بوده و از برخی زوایا بسیار ناهماهنگ دیده می‌شود. نمای جانبی یکی از این موارد است، چرا که همانند اکثر خودروهای چینی، ژنگتو نیز از مشکل شایع چرخ‌های نقلی و ریز رنج می‌برد!

روی جلوپنجره و در حد فاصل چراغ‌های اصلی یک قطعه کرومی نصب شده تا نمای روبرو کمی از آن یکنواختی فاصله بگیرد

در داخل کابین ژنگتو به یک نمایشگر 8 اینچی لمسی برای سیستم اینفوتینمنت مجهز شده است. این نمایشگر و یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتینمنت خودرو از فرمان‌های صوتی پشتیبانی می‌کند. در زیر این نمایشگر سه دکمه گردان استاندارد برای کنترل سیستم صوتی تعبیه شده است. وولینگ ادعا می‌کند ژنگتو از نظر میزان صدا، لرزش و راحتی کابین هم‌تراز با مدل‌های سواری است.

در حالیکه پیکاپ‌های روز دنیا به موتورهای قدرتمند مجهز می‌شوند، وولینگ ژنگتو نیروی خود را از یک موتور 1.5 لیتری با 99 اسب بخار قدرت دریافت می‌کند! مسلما با چنین پیشرانه ضعیفی، ژنگتو توانایی مناسبی در حمل بارهای سنگین نخواهد داشت. ناگفته نماند این پیکاپ مختص بازار چین بوده و فعلا برنامه‌ای برای عرضه آن در دیگر کشورها از جمله ایالات متحده وجود ندارد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mobin34
    mobin34 | ۳ فروردین ۱۴۰۰

    بازم دم سایپا ایران خودرو گرم
    داره رو دست ایرانیا میزنه? ? ?

  • hossein.bp
    hossein.bp | ۳ فروردین ۱۴۰۰

    کلمه پیکاپ حرمت داره جناب نویسنده ? ? ?

  • Reza12022
    Reza12022 | ۲ فروردین ۱۴۰۰

    و در وطن کمتر از 2.5 میلیارد تومن???

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲ فروردین ۱۴۰۰

    همینقدر زیرمجموعه جنرال موتورزه که پراید زیر مجموعه کیاس!

  • آریا
    آریا | ۲ فروردین ۱۴۰۰

    لوگوش هم که خفاشه .
    احتمالا میخورنش چینی ها

مطالب پیشنهادی