ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یوتیوب قابلیت تشخیص خودکار محصولات در ویدیوها را آزمایش می‌کند

یوتیوب در حال آزمایش قابلیتی است که محصولات نمایش داده شده در ویدیو را به شکل خودکار تشخیص داده و لینک کلیپ‌های مشابه را نمایش می‌دهد. گوگل در بیانیه خود اعلام کرد: «ما در حال ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

یوتیوب در حال آزمایش قابلیتی است که محصولات نمایش داده شده در ویدیو را به شکل خودکار تشخیص داده و لینک کلیپ‌های مشابه را نمایش می‌دهد.

گوگل در بیانیه خود اعلام کرد: «ما در حال آزمایش قابلیت جدیدی هستیم که لیستی از محصولات نمایش داده شده در برخی ویدیوها و کالاهای مشابه مرتبط ایجاد می‌کند. محصولات بین ویدیوهای پیشنهادی و زیر پخش کننده نمایش داده می‌شوند. هدف این است که به مردم کمک کنیم تا با تماشای ویدیوهای بیشتر در یوتیوب، اطلاعات خود از آن محصولات را بالا ببرند. این ویژگی برای کاربرانی که ویدیوها را در ایالات متحده تماشا می‌کنند فعال شده است.»

قابلیت مورد بحث برای کاربرانی مناسب است که به دنبال تماشای ویدیوهای مشابه از یک محصول خاص هستند. علاوه بر این، زحمت جستجوی محصول در فروشگاه‌های اینترنتی را نیز کم می‌کند. برای مثال، اگر در ویدیو یک موبایل در حال نمایش داده شدن باشد، لینک صفحه محصول، کالاهای مشابه و لوازم جانبی زیر ویدیو نمایش داده خواهد شد.

این قابلیت همچنین احتمالاً یک منبع درآمد جدید برای گوگل در بازار بسیار پولساز لینک‌های وابسته (Affiliate link) بوجود آورده و از خروج خریداران از یوتیوب جلوگیری می‌کند. این ویژگی در واقع یک ابزار پیشنهاد محتوای ثانویه محسوب شده و تکمیل کننده ویدیوهای پیشنهادی است که در سمت راست پخش کننده اصلی نمایش داده می‌شوند.

الگوریتم پیشنهاد محتوای اصلی یوتیوب همین حالا نیز عملکرد مناسبی در نمایش ویدیوهای مرتبط دارد، اما به نظر می‌رسد قابلیت جدید بیشتر برای کاربرانی در نظر گرفته شده که در حال تحقیق کردن برای خرید یک محصول هستند. یوتیوب از پلتفرم‌هایی که این قابلیت در آن‌ها فعال شده اسمی نبرد و تنها به فعال شدن آن برای کاربران ایالات متحده اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی