ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت جدید ابزار WebView بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید را از کار انداخت

تعدادی از اپلیکیشن‌های اندروید نظیر جیمیل از دیروز دچار مشکل شده‌اند و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را باز کنند. حالا گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده که این مشکل مربوط به ابزاری به نام WebView است و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

تعدادی از اپلیکیشن‌های اندروید نظیر جیمیل از دیروز دچار مشکل شده‌اند و کاربران نمی‌توانند آن‌ها را باز کنند. حالا گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرده که این مشکل مربوط به ابزاری به نام WebView است و آن‌ها به‌زودی آپدیتی را برای رفع ایراد آن منتشر می‌کنند.

شماری از کاربران اندروید شب گذشته ناگهان در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های خود با نوتیفیکیشنی روبرو شدند که از توقف یک‌باره برنامه‌ها خبر می‌داد. به موجب این اتفاق خیلی از اپ‌ها از جمله جیمیل، برنامه‌های بانکی، گوگل پلی و غیره دیگر باز نمی‌شدند.

گزارش‌های مربوط به این خطا به سرعت در سایت‌هایی مثل DownDetector، ردیت و توییتر ثبت شد. گوگل هم در Workspace Cloud Status Dashboard تایید کرد که از اتفاق پیش آمده برای اپ جیمیل روی اندروید آگاه است. اگر شما هم با این خطا روبرو هستید، راهکاری که برای بسیاری از کاربران جواب داده رفتن به گوگل پلی استور و حذف جدیدترین آپدیت اپلیکیشن Android System WebView است. این اپلیکیشن مرورگری شبیه کروم را برای اپلیکیشن‌ها فراهم می‌کند.

طبق اعلام پشتیبانی سامسونگ در آمریکا برای حذف این آپدیت می‌توانید به مسیر Settings > Apps هم بروید و روی سه نقطه‌ای که در گوشه سمت راست صفحه وجود دارد، ضربه بزنید. سپس گزینه Show System Apps را انتخاب کرده و به دنبال Android System WebView بگردید. حالا می‌توانید با انتخاب گزینه Uninstall Updates، مشکل را برطرف کنید. توجه داشته باشید که با این کار خود اپلیکیشن از بین نمی‌رود و فقط به‌روزرسانی‌های آن پاک می‌شود.

کمی بعد شمار زیادی از توسعه‌دهندگان و کاربران اعلام کردند که بخش عمده خطاهای دریافتی به مشکلی پیرامون همین ابزار مربوط است. در ادامه گوگل هم این موضوع را تایید کرد. سخنگوی این شرکت گفت: «ما از مشکل WebView که باعث از کار افتادن اپلیکیشن‌های اندروید می‌شود، آگاهیم. در حال حاضر در تلاشیم تا ابعاد واقعی این اتفاق را ارزیابی کنیم و به طور همزمان روی آپدیتی برای رفع این مشکل کار می‌کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۳ فروردین ۱۴۰۰

    چند ساعت پیش یه آپدیت داد و خود به خود مشکل حل شد. البته من مرورگر کروم هم از گوگل پلی آپدیت کردم و شاید بخاطر اون مشکل حل شده باشه.

مطالب پیشنهادی